• Ly75

Tjäna pengar på sin blogg?

En liten fundering bara... Hur gör man för att börja tjäna pengar på sin blogg och hur många besökare bör man ha för att nån ska vilja sponsra en?

Nej, jag kommer aldrig tjäna pengar på min blogg med mina få besökare och det är inget jag strävar efter heller. Ramlade in på en blogg tillhörandes en ung östermalmstjej som påstod sig tjäna massor med pengar på sin blogg. Hon är tydligen en av de mest besökta bloggarna på blogg.se och jag blev lite nyfiken bara. Nån som vet?

* millansmemoarer.blogg.se *

• Svar på tråden Tjäna pengar på sin blogg?
  • Hormonbollen

Jag vet i alla fall att om man bloggar på metrobloggen så tänar man pengar på antal besökare. Man måste först komma upp i minst 5000 besökare på en månad för att få ett så kallat metrokort där dom sätter in pengar, sen resterande månader så spelar det ingen roll hur många läsare du har, då får du betalt ändå. Man får ca 3 öre/besökare. Det är inte mycket men får man många läsare så tjänar man lite i alla fall :)

• caropia

Är det Kissie? Dom tjejerna tjänar ju massa men tror dom får annonspengar och sånt också

• Ly75

caropia - helt riktigt, det är henne jag tänker på. Hon skriver hela tiden att hon tjänar så mycket pengar och jag blev lite nyfiken på hur mycket en sån som henne får egentligen. Det är ju inte nåt vettigt hon skriver om heller, mest bara om hur hon dissar allt och alla.

Hormonbollen - ah, se där. Ja, behåller man de där 5000 läsarna får man ju sisådär 150 kr i månaden..wiho. Hehe.

• caropia
    Ly75 skrev 2009-05-13 19:59:05 följande:
    caropia - helt riktigt, det är henne jag tänker på. Hon skriver hela tiden att hon tjänar så mycket pengar och jag blev lite nyfiken på hur mycket en sån som henne får egentligen. Det är ju inte nåt vettigt hon skriver om heller, mest bara om hur hon dissar allt och alla.Hormonbollen - ah, se där. Ja, behåller man de där 5000 läsarna får man ju sisådär 150 kr i månaden..wiho. Hehe.
    Hon är skitjobbig vägrar läsa hennes blogg men tror inte hon är fullt så ***** som hon verkar vara.
    Tror dom blir sponsrade av företag också många av dom större bloggarna, dom skriver om nåt företag och får betalt för det sen.
  • Hormonbollen
    Ly75 skrev 2009-05-13 19:59:05 följande:
    caropia - helt riktigt, det är henne jag tänker på. Hon skriver hela tiden att hon tjänar så mycket pengar och jag blev lite nyfiken på hur mycket en sån som henne får egentligen. Det är ju inte nåt vettigt hon skriver om heller, mest bara om hur hon dissar allt och alla.Hormonbollen - ah, se där. Ja, behåller man de där 5000 läsarna får man ju sisådär 150 kr i månaden..wiho. Hehe.
    ja det är inte mycket men det är en början :P
Svar på tråden Tjäna pengar på sin blogg?