• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 4

Hej alla där,

Jag startar om tråden åt er om det går för sig. Hoppas att ni mår bra, Emmy, pricken, ankieG. Själv mår jag bara fin fint, morgonpigg som vanligt.

Emmy: När kommer din bebbe? När började du känna sparkar?

Jag längtar tills man kan känna bebisen röra sig och känna sparkar, och hicka som en av doktorerna kände igår. Det är häftigt att vänta barn.

Bette

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 4
  • Pricken76

Hej igen!
    Har semester... håller mig borta från datorn då.
    Allt är bara bra. Rör sig otroligt myckit i magen, vilket självklart är jätte skönt. Rör jag mig ( typ går) väldigt mycket, spänner det i magen. Så nu får jag börja ta det lite lugnare.

Bette , vad härligt att det sparkar på. Och shoppat har du gjort. Vi vågar inte riktigt shoppa ännu. Vi suger på den karamellen ett tag till. Det är 3 mån kvar, så vi borde hinna

Jag hoppas oxå Emmy har det super bra där hemma. Och att ni kanske hittat någon rutin som passar er.

Coulis: Härligt att du kommit till vecka 15 nu. Om en månad kommer du oxå ha någon som sparkar omkring i magen.

Ha det bra tjejer//P

• AnkieG

Hallå där,

Näe, blogga har man inte hunnit med den sista tiden, igår hade jag min 40-år skiva så idag har jag tagit det rätt lugnt och vilat mycket.

Har fortfarande inte känt riktiga sparkar men det kommer väl snart. Annars är det bra, vi åker till Öland nu på onsdag och det ska bli så skönt för idag känner man att det är semester nu när festen är avklarad och inte behöver tänka på jobbet de närmaste 4 veckorna..

Kram Ankie

BF lista och bebislista för de som fått bebbe

BF lista

Bette 6/12-09
    Coulis 22/1 -10
    AnkieG 16/12-09

• Bette

Hej på er,

Hoppas att det är riktigt bra med alla. Min lilla krabat sparkar varje dag mycket, det är så härligt att känna sparkar tycker jag. Min man kände igår också och hunden. Hunden låg mot min mage och buffade och då buffade bebben tillbaka, det var jätteroligt.

Kram på er alla

Bette

BF 6/12, det blir en pojke.
  • Emmylou

Hej på er

Det tar tid med en liten bebis. Hinner inte vara här inne så ofta.

Allt är bra med oss. Vi har nyss tagit en tupplur tillsammans Adam & jag. Det var skönt! En perfekt dag då vi varit på promenad och jag har fått en lur. Inga superhöga krav på tillvaron

Vi börjar så smått få lite rutiner. Han äter ungefär på samma tider nattetid, sisådär kväll, 02, 04, 07 osv. Vi hade tid hos BVC i dag, men maken hade sett fel på tiden så vi fick ny tid i morgon e.m i stället. Allt bokas in på em, fm är omöjliga att planera.

I går var vi hemma hos min kusin med fam som bor här i samma kommun. Vi grillade & hade det mysigt. A ville äta en hel del, men jag satt & ammade i soffan där de andra satt så vi var med hela tiden. Under middagen sov han, exemplariskt barn När vi haft folk hemma har jag gått i väg för att amma, vi är ju nybörjare jag & A, det har känts viktigt att vara i fred. Men, det kan vi börja ändra på i sällskap där man känner sig trygg. Om någon månad är vi proffs på det där & bryr oss säkert inte.

Vi har lämnat tillbaka vår vagn Teutonia S3. Jag kände att jag inte alls var sugen på en 3-hjuling. När man tex ska upp på trottoarkant måste man hålla i på kanterna för att vagnen inte ska välta. Kändes läskigt! Vi har beställt en Brio Happy, olivgrön med khakifärgad rand runt. Lättviktschassi som verkar ha superskönt gung, av det lilla jag kände i affären vill säga. Men framför allt har den 4 hjul!

Hoppas ni mår bra allihop! Massa kramar!

• kexan

hej på er ! Låter som ni alla har det bra .

Själv började jag jobba i måndags så snart är man tillbaks i vardagen =)

Emmylou brio happy är ju jättefina .

Ville bara säga hej kram på er .

• Bette
    Emmylou skrev 2009-08-05 18:44:36 följande:
    Hej på er Det tar tid med en liten bebis. Hinner inte vara här inne så ofta. Allt är bra med oss. Vi har nyss tagit en tupplur tillsammans Adam & jag. Det var skönt! En perfekt dag då vi varit på promenad och jag har fått en lur. Inga superhöga krav på tillvaron Vi börjar så smått få lite rutiner. Han äter ungefär på samma tider nattetid, sisådär kväll, 02, 04, 07 osv. Vi hade tid hos BVC i dag, men maken hade sett fel på tiden så vi fick ny tid i morgon e.m i stället. Allt bokas in på em, fm är omöjliga att planera. I går var vi hemma hos min kusin med fam som bor här i samma kommun. Vi grillade & hade det mysigt. A ville äta en hel del, men jag satt & ammade i soffan där de andra satt så vi var med hela tiden. Under middagen sov han, exemplariskt barn När vi haft folk hemma har jag gått i väg för att amma, vi är ju nybörjare jag & A, det har känts viktigt att vara i fred. Men, det kan vi börja ändra på i sällskap där man känner sig trygg. Om någon månad är vi proffs på det där & bryr oss säkert inte. Vi har lämnat tillbaka vår vagn Teutonia S3. Jag kände att jag inte alls var sugen på en 3-hjuling. När man tex ska upp på trottoarkant måste man hålla i på kanterna för att vagnen inte ska välta. Kändes läskigt! Vi har beställt en Brio Happy, olivgrön med khakifärgad rand runt. Lättviktschassi som verkar ha superskönt gung, av det lilla jag kände i affären vill säga. Men framför allt har den 4 hjul! Hoppas ni mår bra allihop! Massa kramar!
    Hej på dig Emmy,

Fick ni tillbaka pengarna för teutonian som ni köpt? Jo jag tror att fyra hjul är det som är bäst faktiskt, vi har köpt en med hjul framtill som man kan låsa.

Igår blev jag jätteorolig, trodde att jag läckte fostervatten så vi åkte in till spec mödravården, barnmorskan kollade blodtryck, hjärtljud på bebben, tempen på mig och urinprov, urinprovet och allt är u.a. Läkaren gjorde en steril gynundersökning, tog några odlingar och gjorde ett ultraljud och det är definitivt en liten kille därinne och han har gott om fostervatten. Så nu känner jag mig lugn.

Kramar

Bette
  • Emmylou

Hej Kexan! Ja, den är superfin. Butiken ska få den i dag, längtar efter att få hem den! Hoppas det går bra för dig på jobbet & att ni mår bra!

Hej Bette! Vi fick tillbaka pengarna för vagnen - 15% då det hade gått mer än 30 dagar sedan vi hämtade ut den (Babyland). Skönt att allt är OK med dig & lillpojken där inne

Nu ska jag gå & duscha, A sover. Passa på-läge!

Kram!

• Bette
    Emmylou skrev 2009-08-06 10:40:00 följande:
    Hej Kexan! Ja, den är superfin. Butiken ska få den i dag, längtar efter att få hem den! Hoppas det går bra för dig på jobbet & att ni mår bra! Hej Bette! Vi fick tillbaka pengarna för vagnen - 15% då det hade gått mer än 30 dagar sedan vi hämtade ut den (Babyland). Skönt att allt är OK med dig & lillpojken där inne Nu ska jag gå & duscha, A sover. Passa på-läge! Kram!
    Jag förstår att du passar på då han sover. Vad bra att ni fick pengarna tillbaks. Ha det supermysigt.

Kramar

Bette
  • AnkieG

Bette: Skräms inte så där....

Emmy: Vad skönt att Ni har kommit in i lite rutiner, man funderar ju lite på hur det kommer att bli med det.

Går här hemma och myser, småpackar lite inför Öland på söndag och vilar med jämna mellanrum i hammocken, helt perfekt semester med andra ord.

Ha det gott

Kramar
    Ankie

• Bette
    AnkieG skrev 2009-08-06 18:16:05 följande:
    Bette: Skräms inte så där.... Emmy: Vad skönt att Ni har kommit in i lite rutiner, man funderar ju lite på hur det kommer att bli med det. Går här hemma och myser, småpackar lite inför Öland på söndag och vilar med jämna mellanrum i hammocken, helt perfekt semester med andra ord. Ha det gott Kramar Ankie
    Vadå skräms, det är så att blir man orolig då åker man in till sjukhuset och kollar upp det. Det var mycket bra läkare.

Bette
  • AnkieG

Självklart att åka in, jag menade att något hänt och det var det som skrämdes..

• Bette
    AnkieG skrev 2009-08-08 11:25:09 följande:
    Självklart att åka in, jag menade att något hänt och det var det som skrämdes..
    Allt är toppen, han sparkar mycket och växer mycket känns det som. Det är supermysigt. Ha det superskönt på Öland. Snart har jag också semester igen, det blir sista veckan i augusti, det blir skönt det.

Bette
  • Pricken76

Hej tjejer.

Emmy: Tråkigt att behöva byta vagn. Hoppas ni blir nöjda med denna. Jag tror helt klart på en vagn med 4 hjul, känns mest stabilt.

Bette: Skönt att allt var bra med den lille.

Ankie: Ha det riktigt skönt på Öland.

Jag mår bra förutom ryggvärk. Tar verkligen knäcken på mig att sova. Vaknar stel som en pinne och det tar väl en 2 timmar innan värken är mer eller mindre borta. Känns att magen börjar bli större. Är mkt mer klumpig nu, inte så lätt att vara graciös längre.
    Är dock helt underbart att ha semester. Hade varit skönt att inte behöva jobba mer....men så skön är inte verkligheten.

Trevlig helg//P

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-08-08 21:32:01 följande:
    Hej tjejer. Emmy: Tråkigt att behöva byta vagn. Hoppas ni blir nöjda med denna. Jag tror helt klart på en vagn med 4 hjul, känns mest stabilt. Bette: Skönt att allt var bra med den lille. Ankie: Ha det riktigt skönt på Öland. Jag mår bra förutom ryggvärk. Tar verkligen knäcken på mig att sova. Vaknar stel som en pinne och det tar väl en 2 timmar innan värken är mer eller mindre borta. Känns att magen börjar bli större. Är mkt mer klumpig nu, inte så lätt att vara graciös längre. Är dock helt underbart att ha semester. Hade varit skönt att inte behöva jobba mer....men så skön är inte verkligheten. Trevlig helg//P
    Nej jag vet så är inte verkligheten, jag känner precis likadant att det skulle vara skönt att vara helt ledig från nu, det är så varmt på avdelningen nu och så ska man hjälpa de som behöver all hjälp och så ska man lägga om bensår.

Jag hoppas att jag får mitt beslut för havandeskapspenning nästa vecka, har skickat in ett nytt moderskapsintyg till försäkringskassan med rätt bf datum.

Bette
Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 4