Emmylou skrev 2009-08-05 18:44:36 följande:
Hej på er Det tar tid med en liten bebis. Hinner inte vara här inne så ofta. Allt är bra med oss. Vi har nyss tagit en tupplur tillsammans Adam & jag. Det var skönt! En perfekt dag då vi varit på promenad och jag har fått en lur. Inga superhöga krav på tillvaron Vi börjar så smått få lite rutiner. Han äter ungefär på samma tider nattetid, sisådär kväll, 02, 04, 07 osv. Vi hade tid hos
BVC i dag, men maken hade sett fel på tiden så vi fick ny tid i morgon e.m i stället. Allt bokas in på em, fm är omöjliga att planera. I går var vi hemma hos min kusin med fam som bor här i samma kommun. Vi grillade & hade det mysigt. A ville äta en hel del, men jag satt & ammade i soffan där de andra satt så vi var med hela tiden. Under middagen sov han, exemplariskt barn När vi haft folk hemma har jag gått i väg för att amma, vi är ju nybörjare jag & A, det har känts viktigt att vara i fred. Men, det kan vi börja ändra på i sällskap där man känner sig trygg. Om någon månad är vi proffs på det där & bryr oss säkert inte. Vi har lämnat tillbaka vår vagn Teutonia S3. Jag kände att jag inte alls var sugen på en 3-hjuling. När man tex ska upp på trottoarkant måste man hålla i på kanterna för att vagnen inte ska välta. Kändes läskigt! Vi har beställt en Brio Happy, olivgrön med khakifärgad rand runt. Lättviktschassi som verkar ha superskönt gung, av det lilla jag kände i affären vill säga. Men framför allt har den 4 hjul! Hoppas ni mår bra allihop! Massa kramar!
Hej på dig Emmy,
Fick ni tillbaka pengarna för teutonian som ni köpt? Jo jag tror att fyra hjul är det som är bäst faktiskt, vi har köpt en med hjul framtill som man kan låsa.
Igår blev jag jätteorolig, trodde att jag läckte fostervatten så vi åkte in till spec mödravården, barnmorskan kollade blodtryck, hjärtljud på bebben, tempen på mig och urinprov, urinprovet och allt är u.a. Läkaren gjorde en steril gynundersökning, tog några odlingar och gjorde ett ultraljud och det är definitivt en liten kille därinne och han har gott om fostervatten. Så nu känner jag mig lugn.
Kramar
Bette