Hej jag undrar som föregående pratare...
Hur har det gått för dig?
För min del tog det en väldigt lång stund innan jag fick träffa min killes barn. Min kille och hans ex bodde i samma hus, efter att de gjort slut 1,5 år tidigare, så vi träffades inte så ofta för han hade såna samvetskval gentemot hans ex och barnen.
Även om han inte hade känslor kvar för henne så var det ändå mamman till hans barn och han tyckte hon skulle bli behandlad med respekt. Vilket jag förstår, men som han sa, det är svårt när man är så kär.
Han har varannan vecka nu, fast de har ett annorlunda upplägg pga att barnen är små: 3 och 5 år. Men i princip varannan vecka.
Jag har själv inga barn och vill inte ha det heller.
Jag bor numer i hans hus även om jag inte adressändrat, hans barn vet att jag bor hemma hos mina föräldrar, men jag är ju som sagt i huset hela tiden.
Men nu börjar 5-åringen ställa frågor som: Bor du här? varför är hennes tandborste här? osv ;)
Han fattar... Och han är helt med på det att jag ska bo i deras hus, vilket är skönt.
Men till mitt problem:
Jag och pojkvännen hade ett väldigt seriöst snack igår.
Han ser och märker precis när jag inte mår bra eller när det är något liksom.
Igår blev han ledsen, över något annat från början, men vi segla in på ett annat spår.. Han älskar mig så otroligt och jag likaså med honom, och han är så rädd att jag ska lämna honom pga barnen.
Han är inte dum, han märker och ser ju hur jag är. Och hans farhågor är väl besannade.
Jag håller på att ev få en diagnos: ADHD. Och det yttrar sig hos mig på så sätt att jag tappar intresset väldigt fort. Jag kan vara 300% uppmärksam den ena minuten och uppe i barnen och leker och grejar medans den andra minuten så har mitt intresse svalnat.
Jag tycker det är väldigt jobbigt när den lilla, som inte tyr sig så mycket till mig (men tydligen så tyr hon sig vääääldigt mycket till mig för att vara henne, det är en historia i sig pga biomamman, den lilla har ett visst sätt pga mamman som uppfostrat henne, pappan fick till exempel inte hålla barnet under hennes 1´a levnadsår= satt sina spår)
hur som helst är hon väldigt pappig och så fort han går upp till övervåningen så skriker hon och gråter och ska med, när han alltså högst är borta 10 sek. Separationsångest-ja.
Jag försöker verkligen, jag anstränger mig för att vi ska ha det så bra som möjligt, men efter en stund så tycker jag det faller.
Och då även mitt intresse..... Jag vill ha glada barn som inte bråkar och skriker (i den bästa av världar) verkligen svårt detta...
För min del har det blivit en stor krock.
Och som killen säger, det är bara du som kan ta beslutet om dig och mig.
Där är jag nu.
Om det är såhär nu, som killen sa, hur ska det då bli sen...
Blir det bättre?
Ni förstår ju att detta ligger hos mig..... Dumma dumma mig. Oj har så mycket mer att säga egentligen....