• Nissen86

Börjar med pergotime, ngn mer?

Hejsan!
    Börjar med första tabletten Pergotime imorgon (måndag 10/5). Har precis avslutat en 10 dagarskur med provera för att få igång cirkusen.. Har haft biverkningar utav bara f*n med huvudvärk och illamående, och är lite nervös inför pergokuren efter att ha läst biverkningarna på dom....

Har hållit detta helt för mig själv innan (förutom sambon som såklart är med på noterna) men nu känner jag att va sjutton, varför ska man hålla sånna problem som detta för sig själv när man kan bolla lite med andra i samma sits!?

Jag började min utredning för ganska precis ett år sen, och har verkligen jobbat med mig själv sen allt började. Jag var livrädd för "stolen" och hatade tanken på
    allt som hade med den att göra.
    Att jag inte pratade om det med någon gjorde inte saken bättre, för man måste berätta saker i detalj för någon man inte känner (doktorn) och det va också jobbigt..

Men jag tog mig i kragen och har efter många år där jag har undrat varför ingenting funkat, fått svaret att jag har PCO, dock en mild version av det.

Hoppas att det finns någon mer som sitter i samma båt och som vill bolla lite!

Här ska iaf knapras piller!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 20:43
    Det har skitit sig totalt känns det som.. Pergon funkade inte denna gång, så nu blir det sommaruppehåll och sen testa med dubbelkur efter sommaren... Känns skit..

• Svar på tråden Börjar med pergotime, ngn mer?
  • FiaLotta

Hur går det Reyna, har du kunnat hålla dig utan att testa? Dags imorgon då? Hoppas på +.

Jag har inbillat mig 100 gånger senaste veckan att jag har gravsymptom men det är säkert bara mensvärk. Även om jag inte fick sprutorna som släppte äggblåsorna sa hon att det ändå kunde gå för vissa hade det gått iaf men detär ju väldigt liten chans så jag inbillar mig bara. Mått illa, varit trött, magen har varit lustig, molande känsla över magen o ont i äggstockarna eller typ mittemellan dem. Konstigt att man kan få alla saker till gravsymptom =). Jaja bara att invänta mensen. Kommer nog ons. =(

Välkommen till tråden Havskatten83. Hur mår du av tabletterna? Andra dagen idag du tar då va? Håller tummarna för dig.

• FiaLotta

Försvann alla från tråden?

• Woogie

Nej, jag är kvar men jag har inte haft så mycket att säga... Såg att det hade kommit lite brunrött någonting i trosorna förut och eftersom jag har de andra tecknen jag brukar ha innan mens (ömma bröstvårtor, PMS-humör, antydan till svamp), så antar jag att det är den som är på G... Men men...
    Det enda som stör mig som fan just nu är att min gyn. inte brukar ha uppföljning på de första tre kurerna han skriver ut, utan jag är välkommen om jag inte har blivit gravid på de tre månaderna och då kan vi kolla på vad som kan vara fel (dos, kropp, något annat...). Gaaahhh... tre månader till av mitt liv, när jag kanske skulle ha dubbeldos redan nu... varför inte bara kolla liksom, det är ju mina pengar!! Och hans jobb! *sucka*
    Hur går det för alla andra?

• FiaLotta

Woogie går du till en privatläkare eller som är ansluten till landstinget. Jag går till landstinget en klinik som är kopplad dit så det kostar bara som vanliga läkarbesök och sen går ju höhkostnadsskyddet in vid 900 kr.

Jag började med min andra dos pergo nu i söndags...dubbel dos. Haft så jädra ont i huvudet av tabletterna men inte lika ont över äggstockarna som förra gången. Hur mår du av tabletterna? Trist att han inte följer upp förän efter 3 månader min läkare kollar flera gånger i månaden känns det som =).

• Woogie

FiaLotta: Jag vet inte om han är privat eller inte, men jag har också högkostnadsskydd, då jag har varit hos sjukgymnast också och det kan jag använda mig av hos honom. Vad jag menade med mina pengar var att jag ju har betalat, bla. honom, för att få det här kortet och när jag då vill "utnyttja" min läkare så får jag det inte helt plötsligt??
    Nu ser det ut som att mensen är på väg ännu mer, mer orange:t i trosorna, men ännu inget blod. Bröstvårtorna har slutat ömma också och när de gör det brukar den komma inom kort, alltså någon dag eller så. Men det betyder väl bara På det igen! Och får jag den nu, så får jag väl ta det som ett tecken på att min menscykel börjar trassla upp sig, alltid något.

Jag har inte haft ont i huvudet alls av tabletterna och kände inte av några biverkningar alls under tiden, förutom lite ömmande i äggstockarna till och från. Får se om det förändras till andra dosen.

Idag är det hur som helt bara en vecka kvar till vår semester, plus att vi idag fick reda på att vi troligen kommer slippa dubbel hyra i augusti, vilket vi var rädda för. Så skönt om det blir så, det är fem och tre som man kan ha mycket roligare för!

• Woogie

Fick mens igårkväll/natt, så nu är nya tabletter beställda (receptet finns på apotekes hemsida). Den här gången kör vi med ÄL-test också, förra körde vi "bara" med varannandag-metoden. Vad händer med er andra?

• Reyna

Väntar på ÄL nu, testar morgon urin och kvällsurin.
    Hoppas hoppas det fungerar denna gång.
    Om man insemineras fler ggr under samma ÄL ökar det chanserna eller är det ff bara 30% chans att det blir ngt?

• FiaLotta

Jag åt dubbel dos pergo nu och fick två sprutor ovitrelle 18 juni. har testar...alldeles för tidigt o det visade positivt men det gör det pga sprutorna i 10 dagar så får vänta lite till. Vågar inte hoppas.

Reyna: Det borde ju öka chanserna, kan man hoppas =)

• Woogie

Jag fick utslag på ÄL-stickan igår morse och vi sexade i förrgår kväll, i går kväll och i morse. Har inte testat något mer, då jag inte vill slösa på stickorna, men om det visade negativt morgonen innan, så borde ÄL vara någon gång mellan igår och imorgon, eller?
    Nu känns det äntligen som att vi är rätt på det, så jag räknar det här som vårt andra riktiga försök, då det möjligen inte ens har varit någon ÄL de tidigare månaderna och vi därmed har varit chanslösa.

*hoppas, hoppas, hoppas*

• Woogie

Åh, grattis Reyna!!!!!

Jag går och väntar på BIM, så det dröjer innan jag har något besked.
    Grattis igen!

• Andersson74
    Reyna skrev 2009-07-01 21:44:25 följande:
    plussade idag! på bim-4!!!!
    GRATTIS! :D
Svar på tråden Börjar med pergotime, ngn mer?