• Some Say Love

Gelénaglar eller akrylnaglar?

Vilka är bäst? För/nackdelar?

Vilka håller längst och vilka är dyrast?

• Svar på tråden Gelénaglar eller akrylnaglar?
  • ellam71

Jag har inte provat akryl... de är hårdare tror jag. Gele mer flexibla. Jag har kört med gele ett tag o kommer aldrig byta =)

hoppas någon som provat båda svarar!

Det som inte dödar härdar...
  • Ina78

Jag har testat båda. Gele höll inte alls för mig nalgarna låsnade och en del gick av. Akryl har hållit kanon bra, dom är dock hårdare och prismässigt är det ungefär de samma.

• Leanbh

instämmer med Ina78, gel ÄR flexibla, som ett visakort ungefär, hårt men ändå spänstigt. Däremot flagnade de i kanterna och lossnade lätt. De var mycket finare än akryl den första veckan, sen gick det bara utför Akryl däremot håller bra, men aj vad ont det gör om man råkar bända dem bakåt (tex slår emot eller fastnar i något). Jag tycker även att akryl var svårare att få av.

• ellam71
    Ina78 skrev 2009-05-10 21:28:59 följande:
    Jag har testat båda. Gele höll inte alls för mig nalgarna låsnade och en del gick av. Akryl har hållit kanon bra, dom är dock hårdare och prismässigt är det ungefär de samma.
    oj, så ovanligt! Vet ingen som de lossnat på! Mina sitter i 6v tills jag går o tar bort de o gör nya.
  • Leanbh

jag kanske gick till en dålig manikyrist då? Detta var några år sedan...let's see....8 år sedan kanske... Gelnaglar hade precis kommit till min stad, och den här tjejen var den enda i hela stan som använde gel, och hon var nytränad. Jag testade bara en gång eftersom jag inte var nöjd...

• ellam71
    Leanbh skrev 2009-05-10 21:49:35 följande:
    jag kanske gick till en dålig manikyrist då? Detta var några år sedan...let's see....8 år sedan kanske... Gelnaglar hade precis kommit till min stad, och den här tjejen var den enda i hela stan som använde gel, och hon var nytränad. Jag testade bara en gång eftersom jag inte var nöjd...
    ahh då förstår jag =)
  • Leanbh

hade gärna provat igen, nu när det är så vanligt, men får tyvärr inte ha långa naglar eller fejknaglar i mitt jobb (sjukvård).

• Queequeg

Jag har akrylnaglar och trivs super. Har även provat gele men gillade dem inte blev väldigt fula snabbt och lossnade väldigt lätt på mig, återgick till akryl direkt.

• marskattan
    ellam71 skrev 2009-05-10 21:36:46 följande:
    oj, så ovanligt! Vet ingen som de lossnat på! Mina sitter i 6v tills jag går o tar bort de o gör nya.
    Måste man göra nya med Gele? Jag har aldrig provat dem. Har Akrylnaglar, brukar fylla i mellanrymmet var 3:dje vecka. Trivs bra med dem men är nyfiken på Gelenaglar. Tjusningen med Akryl är att tillslut så har man ju sin egen nagel som är förstärkt med akryllagret. Kan man göra det med gele också?
  • luspudel

Som sagt , gele är lite mjukare än akrylen. Beror alltså på vilken kvalitet på dina egna naglar du har, vilket som passar bäst Går du till en duktig nagelterapeut, ska resultatet av de båda materialen bli detsamma.

På de allra, allra flesta personer funkar både gele och akryl lika bra, i de flesta fall när folk säger att det ena eller andra är dåligt beror det oftast på vem som gjorde naglarna.

Tror priserna ligger lika också, åtminstone här.

Du får helt enkelt testa dig fram lite

• ellam71
    marskattan skrev 2009-05-11 02:15:50 följande:
    Måste man göra nya med Gele? Jag har aldrig provat dem. Har Akrylnaglar, brukar fylla i mellanrymmet var 3:dje vecka. Trivs bra med dem men är nyfiken på Gelenaglar. Tjusningen med Akryl är att tillslut så har man ju sin egen nagel som är förstärkt med akryllagret. Kan man göra det med gele också?
    japp! Då gör man bara förstärkning på sina egna naglar.....
  • ellam71
    luspudel skrev 2009-05-11 08:03:01 följande:
    Som sagt , gele är lite mjukare än akrylen. Beror alltså på vilken kvalitet på dina egna naglar du har, vilket som passar bäst Går du till en duktig nagelterapeut, ska resultatet av de båda materialen bli detsamma. På de allra, allra flesta personer funkar både gele och akryl lika bra, i de flesta fall när folk säger att det ena eller andra är dåligt beror det oftast på vem som gjorde naglarna. Tror priserna ligger lika också, åtminstone här. Du får helt enkelt testa dig fram lite
    Precis.. jag tror oxå det beror på vem som gör det =)
  • Some Say Love

Tack för alla svar.. Tror jag bestämt mej för att låta den som ska göra dem bestämma vilken sort jag ska ha.. Men gele låter bäst för mej, gillar inte när de är stenhårda.. och som jag förstått det så är gelen lite mjukare.

• hotrim

är det någon som känner till något bra ställe i gbg för att göra gele? om det beror på den som gör det vill man ju gärna veta att det är bra person...

• Some Say Love

Tipsa gärna om bra studios i Kristianstad oxå..

Svar på tråden Gelénaglar eller akrylnaglar?