babygymmet! När blir det intressant?
Min dotter tycker inte babygymmet är så väldigt roligt! När brukar dom intressera sig för det?
Min dotter tycker inte babygymmet är så väldigt roligt! När brukar dom intressera sig för det?
Min son tyckte aldrig det var roligt medans vi har vänner vars barn älskar dem så det varier nog väldigt mycket.
vad gjorde du istället?
Vår dotter var exakt 2 månader när vi fick ett gym av vänner. Hon älskade det redan från början. Nu är hon 4 månader och det är fortfarande lika roligt.
Min pojke gillade aldrig babygymmet speciellt mycket. Om jag satt intill var det roligt några minuter.
Typ aldrig. Det fanns så mycket annat att pyssla med. Tydligen.
Ännu ett onödigt inköp.
jag ställde fram babygymmet till min son när han var 2 månader o han tyckte om det på en gång. Jag visade hur han kunde slå på sakerna med händerna, vilket han gjorde efter genast. Då undrade jag varför jag inte hade gett det till honom tidigare. Ett par månader senare verkade han tappa intresset, men när jag visade att han kunde sparka på sakerna med fötterna, tyckte han det var roligt igen.
Han använde babygymmet tills han blev ca 1 år o började gå stadigt, hela tiden på olika sätt.
Så mitt tips är att visa barnet gång på gång vad man kan hitta på med det och visa med barnets kropp (händer, fötter...)
rasmus fick sitt vid 1 mån och bara ÄLSKAR det. han kan ligga där själv i minst 40 min utan att man är där och skojar med han. han far runt och slår och grejar där ofta. i dag är han 3 1/2 mån.