• Moder07

Vart hitta breda sidenband i ljusgrönt/lime till dopklänningen?

Jag letar runt men har inte hittat något så måste fråga här på FL. Närmaste jag har hittat ljusgröna/limefärgade sidenband var på panduro...

De bör väl vara ca 40mm bred eller nåt sånt? Men alla tips tas emot tacksamt, hittar jag rätt färg som är lite bredare eller lite smalare får man väl ta det :)

Någon som vet vart man kan hitta detta?

Hoppas på svar

Stolt mamma till Robin & Anton
  • Svar på tråden Vart hitta breda sidenband i ljusgrönt/lime till dopklänningen?
  • Moder07

Mm kanske om jag har tur, men i våran lilla stad brukar det inte finnas så stora utbud. Har kollat Åhlens och de had bara vanlig grön. Hemtex har jag inte kollat, finns ev en liten butik att fråga i men annars är det tunnt:/

• Minifer

vet att det finns en tygaffär man kan beställa från, stoff och stil

www.stoffochstil.se/

Vet att det är svårt att se färger och så på nätet, men kolla där om du kan hitta något som passar. Hittar du inget kanske du kan köpa limegrönt satin eller siden och fålla till ett band på symanskin?

• Hildis

Puffar lite. Skulle också gärna hitta ett band ljust i ljusgrönt/lime/vårgrönt.

(Förutom att det skulle vara jättefint, även för att reta svärmor litegrann. Hon kommer helt säkert propsa på ljusblått eller rosa beroende på "sort".)

• MsRahkonen

Kikar in, har dop nästa lördag och ett sånt band måste jag oxå hitta. Har dock inte letat ngt än.

• MsRahkonen

Hur brett och hur långt ska man ha?
    Hur ska ni ha d på klänningen?
    Två stycken rosetter eller en? Eller hur har ni tänkt?

• mee2

andra hobby affärer har oxå det

• Moder07

Vi tänkte göra en rosett på framsidan och så 2 längre hand som hänger ner på klänningen. Vill ha 3,5-4cm breda band...

Jag har kontaktat sykompaniet och de skulle skicka prover för över 1,5 vecka sen men än har inget kommit på posten trots att jag mailat och frågat efter dem, ej fått svar på mailen heller, lite dåligt:/

Har nu efter att inbjudningskorten blivit gjorda samt att jag köpt tapet som jag ska ha som löpare på borden så har jag insett att limegrön/ljusgrön inte blir så snyggt, blir nog snyggare med nån dåv grönfärg typ grågrön lite matt skulle vara snyggt till... Inte gräsgrönt eller så, det skär sig...

Tips?

• MsRahkonen

Funderar oxå på en rosett och som band som hänger, eller 2 rosetter. Har inte bestämt mej. Än har ja inget band, men på torsdag ska ja ut å leta. Sista minuten typ för på fredan ska mat fixas, bord hämtas osv. På lördag är d dags. Men än har ingen präst ringt, tror dom att man har tid för dopsamtal typ dan före eller?*lite smått irriterad*

• Callisto79

Åhlens! Där hittade jag det vi ska ha, mörkgrönt iof, men det fanns i massa färger på 5m rullar.

• MsRahkonen

Köpte bandet idag. Ohlssons tyger hade massor att välja på!

• Moder07
    MsRahkonen skrev 2009-05-28 23:25:15 följande:
    Köpte bandet idag. Ohlssons tyger hade massor att välja på!
    Har de någon hemsida? telefonnummer eller nåt?

Kan de skicka hem färgprover så man kan kolla att man får rätt kulör?
  • MsRahkonen

Har inte en aning, men dom finns ju lite överallt iaf. Sök på Ohlssons tyger eller ngt på google.

Moder07 skrev 2009-05-29 01:00:47 följande:
    Har de någon hemsida? telefonnummer eller nåt?Kan de skicka hem färgprover så man kan kolla att man får rätt kulör?
  • EliLeoMa

Jag skulle just säga på panduro :) Men kolla på Åhlens, dom har ganska mycket här i stan iaf.

• Elsa von Brabant

Hmmmm... VARFÖR..? På Församlingsexpeditionen har de säkerligen rosa o ljusblå sidenband till utlån. Om du tänker göra en fånig queerfeministisk manifestation av ditt barns (JA - ditt BARNS) högtidsdag, så tycker jag att du ska tänka om.

• fluu
    Elsa von Brabant skrev 2014-05-26 20:31:32 följande:
    Hmmmm... VARFÖR..? På Församlingsexpeditionen har de säkerligen rosa o ljusblå sidenband till utlån. Om du tänker göra en fånig queerfeministisk manifestation av ditt barns (JA - ditt BARNS) högtidsdag, så tycker jag att du ska tänka om.
    Haha! Vad skönt att du är tillbaka så man får sig ett gott skratt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vart hitta breda sidenband i ljusgrönt/lime till dopklänningen?