Längd och vikt på era 9 åriga flickor?
Jag undrar hur långa era 9 åriga flickor är? och vad dom väger..men mer intresserad av längden.Min dotter är 9,5 år och 136 cm lång och väger 29 kg.
Tycker hon e väldigt lång? men det e hon kanske inte....
Emma som blir nio i december är 123,5 cm och väger 24,6 ...liten men naggande god
Min dotter blev nio i mars, 145 cm lång 35 kilo.
Hon har precis gått ut trean och är längst i klassen (fast hon alltså är ett år yngre än de andra)
Jag är glad att hon faktiskt inte bryr sig så mycket om sin längd, kanske för att hon går ett år "fel". Hon umgås helst med de som precis gått ut fyran och hon brukar vara längst av dem också...
Petronella är 9 1/2 år . 140 cm & 29,8 kg
slutar 3:an nu alltså & är nog bland dem kortare i sin klass.
ungefär som min dotter då
MInns att när jag var 9 år så var jag också 136 cm och jag vägde 35 kg kanske.
Hmm.
Gud vad onormal man känner sig nu.
När jag var 8 var jag ca 1,52 lång och vägde över 50 kg.
Var alltid störst och längst. :( Minns att jag väge 65 som 12-åring, när alla andra väge 40. Utvecklades tidigt med bröst, höfter och rumpa också. Undrar om hur det var att känna sig smal och liten. Det får jag aldrig uppleva.
Så nej, era döttrar är inte onormala.
Min dotter som snart är 9 år väger 56,5 kg och är 172 cm, jag vet hon är ca 20 cm längre än alla andra i klassen... Kan man göra så att hon slutar växa?
Vår dotter är 08 och väger väger 50 kilo.
Nioåriga dottern (blir 10 år i maj) är 152 cm lång och väger 45 kg. Har alltid varit väldigt lång för sin ålder men har nu stuckit iväg ytterligare, ligger senaste mätningen +2 standardavv på tillväxtkurvan längdmässigt. Värt att notera är att hon är väldigt tidig och kom i puberteten för ca 6 månader sedan vilket enl läkare sannolikt orsakat senaste längdökningen.