Jag vet att det är en diabetes medicin, det skrev jag ju. Jag har PCO-s så jag vet vad det handlar om.
Har inte haft någon ÄL sen min dotter föddes i april 08, (fått mens genom provera, sen hon föddes) har mer än 20 kg övervikt. Har "skägg" under hakan och ökad behåring på nästan hela kroppen. Får troligt sug efter godis (socker först och främst)
jennyHI skrev 2009-05-15 04:01:48 följande:
nuni, nej jag menar inte pergotime. Metformin är en diabetes medicin, och har man PCO så kan man vara insulin resistent -vilket jag är och många med PCO är det. Jag vet inte precis hur det funkar, men i och med att min kropp nu vet vad det skall göra med insulinet( i och med att jag äter metformin) så reglerar den även hormonerna i kroppen. vårflickan84, jag har inte provat sprutan. Jag har faktiskt bett om det men läkarn vill inte ge mig det ännu. Jag har gått på singel, dubbel och trippel kur av clomid(pergo). Just nu går jag på ingenting. Jag har varit tvungen att få ny läkaren som jag träffade häromdagen för första gången. Jag frågade om jag kunde få sprutan, eller i alla fall clomid, men hon var värsta satkärringen. Hon sade att jag inte hade PCO utan var i för tidigt klimakterie - hon sade att dem inte skulle skriva ut mer mediciner till mig, inte ens metformin för det skulle inte hjälpa. Så nu sitter jag och letar ny läkare... jag vill ha tillbaka mitt metformin för det är det enda som gör att jag har en relativt regelbunden cykel. jag VET att jag har PCO, jag har alla de klassiska symptomen, och var jag redan i klimakteriet så skulle jag inte kunna ägglossa alls när jag äter den medicinen, vilket jag kan.