• Forsström

Är man svartsjuk?

Jag är bonusmamma o har en egen dotter med min sambo som ja varit tillsammasn med i 3år. Hans son är 2,5år. När vi vart tillsammans så fick vi veta att han skulle bli pappa vilket va o har varit jätte jobbigt för mig.. Jag o biomamman funkar inte alls bra ihop. Hon tror vi är bästakompisar men egentligen så avskyr jag henne. Hon är bara 18årn o jag o sambon är 23år. Nu har hon flyttat hemfirån o bor själv med sonen. O min sambo är henne hos henne o träffar sonen i veckorna. sen är sonen här en gång på helgen.. Nu har dom börjat skicka massa sms till varandra om hur dom mår o allt med massa smaile gubbar vilket dom inte gjort innan. O idag så va sambon o träffade sonen hemma hos barnet mormor o morfar för att barnet skulle sova där. Då hade mamman ring o frågat om min sambo inte kunde komma till henne efteråt o prata lite. Hm tänker man då när man får höra sånt...

Vet inte men visst ja är säkert svartsjuk men ja vet att hon har velat ha isär oss tidigare så lite oro finns från min sida...

• Svar på tråden Är man svartsjuk?
  • annisen85

de har ingen anledning att träffas om inte barnet är med.... och sms ska bara ske gällande barnet oxå.

sätt gränser nu gummen du e inte svartsjuk...tror du har på känn vad som kan hända.

• Tinnys

Men det är ju inte alltid man kan prata om barnet när barnet är med. Jag tycker det är bra att de sammarbetar.

• jag mfl

Det kan man göra på telefon, eller så anser jag att bonus mamman kan få vara med.
    Komma hem efteråt som det står.

Hade jag inte tyckt om alls, om man nu inte har en väldigt bra relation "mammor" emellan.

• Mittilvet

Låter som din gubbe är dålig på att bekräfta dig.

Berätta för honom att det är viktigt för dig att känna att det är dig han älskar och vill vara med för att slippa de känslor du känner.

• SofieRoos

Sätt gränser. Visa tydligt för din sambo att han nåste stå upp för er nya relation. Daglig kontakt kan ske men detta måste då gälla barnet och dess välmående, annars finns ingen anedning till daglig kontakt.

• Nyfiken gul

Varför kan ni inte alla träffas hemma hos ER? Varför måste han springa hos henne stup i kvarten?

bjud hem henne och sätt henne på plats liksom. Det här är er värld och hon har sin värld.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nyfiken gul

Kan tillägga att han känner sig nog ganska smickrad av att få uppmärksamhet av er båda två och att han därför inte tänker sig för med vad han kan ställa till med.

Han kanske dessutom har extremt dåligt samvete över hur allting har hanterats angående barnet och exet så att han försöker bara vara vänlig..

Upplys honom om hur snett det kan gå om han inte tänker sig för - han uppmuntrar ju den stackars flickan till flirt och det kan aldrig sluta bra..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • redneck girl

de behöver inte alls träffas ofta tillsammans .och sms utan att det gäller barnet behövs inte.men vem vet,de kanske faller för varandra igen.inte ovanligt.han har ju ett barn med henne och börjar kanske bli sentimental.du får ta ett snack och reda upp vad som händer.visa att barnet är jätte välkommet hos er,men mamman kan ju inte alltid behöva vara med.och träff hos er,gör att du ser vad som sker.

Svar på tråden Är man svartsjuk?