• Teeeeess

En fråga till er!

Jag undrar om några av er unga mammor kan berätta för mig hur era boendesituationer ser ut?

Någon kanske bor med sambon, någon har fått hjälp med lägenhet?

Är nyfiken att få höra allt!

Kram på er

• Svar på tråden En fråga till er!
  • KaffeSandra

Är 22 år och bor med min dotter och hennes pappa som också är 22 år i ett eget hus. Dottern är 20 månader. Jag och min sambo bodde ihop innan vår dotter föddes.

Underbara lilla Alice 070926
  • Tokig

jag är 23 år och bor med min sambo. Vi köpte hus 1 år innan jag blev gravid.. Vi bor kvar och trivs=)

• MammasSötnosar

Jag är 22år & bor tillsammans med min sambo som även är min sons pappa.
    vi bor i en 3:a. Storleken passar oss utmärkt eftersom vi bara är 3st i familjen.
    Vi flyttade till eget 3 månader innan sonen kom.
    min smbo hade precis börjat nytt jobb & jag hade inget då så vi fick inte ta lägenheter men vi fick tips om några hyresvärdar som tar emot hyresgäster ändå, fast då vill dom ha en som går i borgen för en så det ställde mina svärföräldrar upp med.
    så dom har stått med på kontraktet fram tills förra året då det bara vart vår. har räknat det som vår lägenhet hela tiden.

så om du behöver flytta så kan du ju alltid kolla upp om det finns några som tar emot hyresgäster om man har en som går i borgen för en, men då måste man självklart se till att betala allt i tid för annars åker den som hjälpte en dit för det & får betala alla räkningar.

• Honeyrose

jag (22) o min man (23) bor nu i en lägenhet på 64 kvadratmeter, en trea. i början så bodde vi hos mina föräldrar när vi sökte lägenhet, men fick ingen så mina föräldrar bestämde sig för att köpa oss en. jag fick stå med på kontraktet så att det inte skulle bli nåt konstigt att vi skulle bo där. så det hjälpte oss mycket! inget emot att bo kvar hos mina föräldrar men så klart skulle d bli trångt och man vill ju ha sitt eget. vi hade inget sedan tidigare för att min man bodde utomlands och vi bodde där tillsammans ett tag tills han fått uppehållstillstånd o då hade vi ju inget när vi kom till sverige (sökte redan när vi bodde utomlands..)

• Frostkristall

Är 21 och bor tillsammans med sonen på 3,5 år och min make, som även är sonens pappa, i ett hus med 3 sovrum, ja och badrum, kök, vard.rum och hall förstås samt rätt så stor gård(dock än så länge "bara" på hyra, eftersom vi inte velat lägga pengar på att köpa/bygga hus under den tid jag pluggade, blev klar i skolan nu i maj). Vi flyttade in i huset april-maj -05 (halvår innan sonen föddes), men har nu börjat hålla utkik efter att köpa eget alt. bygga eget, men just nu lutar det mer mot det förstnämnda. Och allt har fungerat bra för oss.

• Honey91

Jag bor tillsammans med min pojkvän Tobias (Ellas pappa) i ett hus på 100 kvadrat + hel källare. Det är 2 våningar och 4 rum :) Vi bodde innan i en 2:a på 60 kvadrat men tyckte det blev för trångt och vi ville dessutom ha egen trädgård :) Jag är 18 år, Tobias 21 och Ella 5 månader. Vi flyttade ihop i september förra året :)

• andeta

är snart 21, bor med min sambo sedan 2,3 år tillbaka. Jag jobbar extra och har gjort det sedan 15 års ålder och min sambo jobbar deltid.. Vårt barn kommer den 29 december cirkus..

• andeta
    Medved skrev 2009-05-19 13:48:03 följande:
    Jag är 18 år och vi bor tillsammans i en 2a, fungerar kanon bra än så länge(med plats menar jag då). Vår dotter är snart 8 månader! Och vi har varit tillsammans i 7 år snart! Kram!ps, min sambo är 20
    Har ni varit tillsammans sedan du var elva? va gullligt =) det är inte ofta man får höra om det
  • andeta
    andeta skrev 2009-07-26 08:16:07 följande:
    är snart 21, bor med min sambo sedan 2,3 år tillbaka. Jag jobbar extra och har gjort det sedan 15 års ålder och min sambo jobbar deltid.. Vårt barn kommer den 29 december cirkus..
    Glömde totalt bort att det handlade om boende där ;)
    Vi har bott ihop 2,3 år men varit tillsammans i 2,6 år. Bor i en trea med egen gård och ska till och börja rensa nu tills hösten och vintern så man får mera plats tills den lill* kommer
  • ungdom

Jag,17år och min sambo,21år bor i en hyreslägenhet (en trea) med våran son som precis blivit 5månader. Innan jag blev gravid så hade min sambo en etta och jag tillbringade nästan all min tid hos honom. När vi fick redan på att vi skulle få barn så fick vi hjälp av honom vi hyr lägenheten av.

• SimonsTilda

Jag ( 18 år ), min man ( 20 år ) o vår son ( snart 7 veckor ) bor i en tvåa på 50 kvm tills på måndag, då flyttar vi till en trea på 82 kvm ^^ Vi har bit ihop sen 11 Januari 2008 :)

• Viicii

Är 19 år och har 2 dagar kvar till BF. Flyttade precis till en 2a med min sambo, betalar inte för den eftersom han är proffsbasketspelare och lägenheten ingår i hans kontrakt. Vi har varit tillsammans i snart 3 år och bott tillsammans i över 2.

Svar på tråden En fråga till er!