hur länge kan man äta pergotime
jag undrar om någon vet hur länge man kan/får äta pergotime ?
jag har själv ätit 6 kurer nu med en månads uppehåll, men har inte mer på recept nu..
jag undrar om någon vet hur länge man kan/får äta pergotime ?
jag har själv ätit 6 kurer nu med en månads uppehåll, men har inte mer på recept nu..
Till mig sa de att sex kurer var max.
ok. tack för svaret.. hade du egen ägglossning ?
Enligt min läkare bör totalt 9 vara max...dvs 3 enkla, 3 dubbla och 3 trippla, men det är såklart olika från person till person. Jag fick t ex äta 4 enkla, mest för att vi inte fick till något s-progesteron prov i tid på 3 kuren.
hej Delicia..
idag har jag fått ett nytt recept på pergotime och börjat ta dom idag, nu får vi se om de blir något pluss
Min läkare verkade tycka att det var onödigt med mer än tre månader. - Sen är det IVF som gäller.
(enligt henne så blev de flesta - som använde Pergo och det fungerar på rätt sätt - gravida inom tre månader). Men när jag har läst runt lite här på forumet så verkar det ju som om några har blivit gravida efter t.ex femte kuren av Pergo.
Så jag ska nog fråga om man får lov att testa Pergo några månader till ifall det inte kommer att fungera de här första tre månaderna. Känner mig lite nervös/osäker på IVF nämligen...
sereena: åt du enkel eller dubbelkur ?... jag har ätit 8 kurer dubbeldos och ska börja med kur 9 i morgon och funderar på att ta trippeldos på eget bevåg....
jessie:
Jag har endast ätit en enkelkur hittills, men den läkaren jag var hos senast och gjorde VUL (en annan läkare än hon som jag brukar ha eftersom det är semestertider), verkade tycka att jag skulle börja med dubbelkur nu direkt, eftersom jag bara hade en äggblåsa på 11 mm (dag 11), och han verkade tycka att det var lite litet...
Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... om jag ska göra som min tidigare läkare rekomenderat (2 ggr enkeldos - sedan dubbeldos om de två första ej fungerar) - eller om jag ska börja med dubbeldos nu direkt, ifall det inte lyckas denna månad.
Har du ätit dina 8 kurer direkt efter varandra, eller har du tagit någon paus emellan? Har du egen ägglossning?
Hur har Pergo fungerat för dig?
jag har ätit 3 kurer sen uppehåll en månad och sen 5 kurer, skulle egentligen haft uppehåll en gång till men jag brydde inte mej om det..
jag har egen ägglossning...
jag har fått biverkningar av pergotime, men som sagt inget pluss ännu..
Jag hoppar in här oxå ! =)
Har ätit en enkelkur med Pergo och fick ÄL enligt VUL. Har BIM imorgon...så nu är väntan snart slut...
Tänkte höra om någon här vet om man kan börja äta nästa Pergo-kur även om mensen inte kommit, och man uteslutit att man inte är gravid. Orsaken att jag frågar är att min mens inte är regelbunden och kommer således när den vill. Har tagit Provera för detta men tar inte det längre. Min gyn har semester så henne kan jga inte fråga... Någon som vet??
moncabang: man kan ju vara gravid fa´st det visar neg.. och det är ju meningen att man ska ta pergotime dag 5-9 i menscyklen...
detta är vad jag tror men , de finns kanske andra som kan svara bättre
Hoppar in här:
Jag har ätit tre pergotime kurer varav en dubbel nu, men inte blivit något än. Nu när jag läser denna tråd så blir jag lite nere för ver inte hur jag ska orka fortsätta med flera kurer speciellt inte upp till nio kurer =(. Vi har försökt att skaffa barn i 15 månader men inte lyckats.. Om inte denna lyckas så blir det att ringa igen om en utredning där mannen får testa sina spermier. Fick pergotime för att få bättre äl. Någon som vet om man får komma snabbare till ivf behandling tex om mannen har testikelinflammation? Hur lång brukar väntetiden vara innan man får göra en behandling? Får man de två första försöken gratis av landstinget?
Många frågor på en gång men hoppas någon kan reda ut detta åt mig har nästan gett upp hoppet om att få bli mamma =/.
Ha det bra kram
en fråga.. nu som käkat så många kurer, hur bra uppföljning har läkaren haft? Det verkar som en del är stenhårda och en del skriver ut och sen får man se vad som händer typ.
Zodic : jag har helt enkelt bara fått ett recept på pergotime, först 6 kurer, sen fick jag ett nytt som jag ska ta nu under sommaren när det är semester stängt.. jag börjar bli lite trött på detta nu, det händer inget.... jag ska ringa till min klinik idag och beställa en tid till min doktor.. de måste ju finnas andra sätt, tycker man.. nu har jag ju provat 9 kurer...
Zodic...
nej jag har aldrig fått göra vul, visste inte ens att man behövde göra det förrän jag lästa om det på fl...