• Pildi

"Äldre mammor" i Malmö

Vill gärna komma i kontakt med föräldralediga mammor som är lite "äldre" dvs runt 35+. Själv är jag 39 år och har en bebis på 5 mån.

• Svar på tråden "Äldre mammor" i Malmö
  • Humminggirl

Jag uppfyller inte riktigt dina "krav" men Hej ändå .

Jag är 34 och bor i Landskrona. Min dotter är snart 9 veckor.

• Pildi
    Humminggirl skrev 2009-05-16 16:20:12 följande:
    Jag uppfyller inte riktigt dina "krav" men Hej ändå .Jag är 34 och bor i Landskrona. Min dotter är snart 9 veckor.
    Hej! Roligt att någon skriver! Nu har väl din bebis hunnit bli lite äldre. Min minsting är snart 6 månader gammal. Vi har fullt upp varje dag men letar efter andra som är föräldrarlediga och kan vill träffas över en latte.
  • lena 5

Hej på dej,jag är 36 och har 5 barn den yngsta är nu snart 9 månader och bor utanför Eslöv.

• Pildi

lena 5 skrev 2009-05-28 11:34:33 följande:

Hej på dej,jag är 36 och har 5 barn den yngsta är nu snart 9 månader och bor utanför Eslöv.
    Hej hej!

Välkommen!!!
  • lena 5

tack så mycket ,vad har ni för er på dagarna då?Hoppas allt är bra.

• Pildi

lena 5 skrev 2009-06-04 10:26:09 följande:

tack så mycket ,vad har ni för er på dagarna då?Hoppas allt är bra.
    Det vanliga...matar, byter blöjor går på promenad. Jag känner inga som är föräldralediga och bor i närheten. Lite trist. Ni då?
  • lena 5

Ja man har ju att göra ,just nu så är vi hemma rätt mycket trädgård,gräver till växthus och trä däck bla.Jag känner inga som är föräldralediga heller annars brukar vi bada en gång i veckan man har ju 5 barn så man städar rätt mycket med.

• Lisa 68

Här är en till från Malmö. Har en liten klump på 1 år o två tonårstjejer. Jag känner heller inte så många som är föräldrarlediga men har lärt känna fler genom föräldrarkafé jag går på. Behöver ju lite socialt umgänge annars bli r man insnöad.

Sen går vi på babysim också vilket är jättemysigt.

• Pildi

Lisa 68 skrev 2009-06-12 21:02:51 följande:

Här är en till från Malmö. Har en liten klump på 1 år o två tonårstjejer. Jag känner heller inte så många som är föräldrarlediga men har lärt känna fler genom föräldrarkafé jag går på. Behöver ju lite socialt umgänge annars bli r man insnöad. Sen går vi på babysim också vilket är jättemysigt.
    Hej Lisa! Roligt att du har hittat hit! Jag har också två tjejer (18 och 10 år gamla) och min lilla William som är 6 månader gammal.
  • Cloetta

Hallå!

Här är en som stämmer in ...

• lena 5

J a man kan bara hålla med man blir väldigt mycket insnöad av att gå hemma,fast man hittar på saker. Hör gärna av er så kan vi prata skit tilsammans här.Ha det bra nu.

• Cloetta

Sent på kvällen och jag borde spackla i tvättstugan som vi ska göra i ordning men har inte riktigt lust.... barnen sover så sött .
    Lisa: var går du på föräldrakafé?

• Lisa 68

I kirsebergs församling. Väldigt trevligt o kravlöst. Mån o onsdag 13-16 i Kirsebergs församling samt torsdagar på Segevång i hyresgästlokalen 9-11.30. Jag bor nu i en annan del av Malmö men tar mig gärna dig, särskilt torsdagarna eftersom, Ulla som håller i det är så himla mysig. M o O börjar det någon ny så vi får se hur det blir.

• Cloetta

Tack för tipset! Får se om vi har vägarna förbi någon torsdag. Förresten, har de öppet nu eller är det semester stängt? när öppnar de i så fall?

• Lisa 68

Tyvärr är det sommarstängt, dock har de café i trädgården på onsdagar bakom kirsebergskyrka kl. 12.30-15.00. Jag skall dit imorgon, vid dåligt väder så är det inomhus. Det på Segevång öppnar först i sept tyvärr. Nu under sommaren är det blandat för alla åldrar 0-99, mycket trevligt det också.

• Cloetta

Hade gärna gått dit men det är lite dum tid för mig .
    Hämtar den stora sonen på dagis kl. två.

Svar på tråden "Äldre mammor" i Malmö