• Anonym (illy)

helrakat el inte, bisexuell tjej..

Hej hej, jag undrar lite. Jag är en bisexuell tjej, har haft 2 flickvänner i mitt liv, och med min andra flickvän, så verkade hon så himmla förvånad och tyckte jag va konstig som inte va helrakad "där nere", och sen dess så har jag inte kunnat ha ett förhållande med en tjej, för jag är helt enkelt rädd för själva sex biten.. Tänk om det är tabu att ha lite hår på musen. Menar inte att jag har en buske där nere, jag trimmar och vaxar bekinilinjen, jag är helt enkelt bara inte helrakad, för jag tycker det är jobbigt, gör ont att vaxa, och jag får alltid svamp, och känner mig allmänt ofräch.. sen vill jag gärna se ut som en kvinna mellan benen, inte en 10årig liten flicka..

frågan är väl helt enkelt, måste man som lesbisk/bisexuell tjej, vara helrakad?
    Jag skulle nog inte ha några prob. själv med om min tjej hade hår, men båda tjejerna jag haft förhållande med har båda varit konstant helrakade..

någon som har en åsikt?

tack på förhand

• Svar på tråden helrakat el inte, bisexuell tjej..
  • Angels Fall First

Jag är helt övertygad om att det inte har med om man är hetero eller homo eller något annat. Jag tror att det beror på vem man är. Fick jag svamp  av att vara helrakad så skulle jag inte göra det heller, aldrig i livet. Det är det inte värt.

People like you are the reason people like me need medication
  • papercut

"frågan är väl helt enkelt, måste man som lesbisk/bisexuell tjej, vara helrakad?"

Självklart inte!

Vilken sexuell läggning man än har så får man ha hur mkt eller hur lite hår man vill. Jag har väldigt svårt för personer som tycker hår är äckligt, det känns så barnsligt. Så gör som du vill, hamnar du i säng med någon som inte uppskattar din håriga mus så kan du komma till mig, jag har inga preferenser när det kommer till kroppshår ;)

(bisexuell tjej jag med, för förtydligande)

• LadyWillow

Självklart måste man inte det! har svårt att tro att bisexuella och lesbiska tjejer skulle vara MER fixerade vid rakning. Finns det en trend tror jag snarare på den motsatta, att det är vanligare bland heterotjejer...

• Anonym (illy)

tack för svaren =)

• Anonym (bzzz)

Jag är åxå bi (tjej) och jag har varit med tjejer som varit helt orakade, ansade (så som du beskriver) och helrakade. Jag måste säga att jag personligen gillar den ansade varianten bäst.
    Det hela är förmodligen en fråga om tycke och smak.

• Anonym

Jag tror inte det beror på vilken sexuell läggning man har. Heterokillar gillar ju t.ex olika ansade eller helt oansade musar också

• snarf

Jag själv kör helrakat men mina tjejer har alla haft hår och de är inget jag har brytt mig om alls. Själv skulle jag nu hajja till om jag råkar på någon som är rakad *s* Men som sagt... hår eller inte har ingen betydelse för mig.

Svar på tråden helrakat el inte, bisexuell tjej..