• prästkrage

Vad låg ert hcg på?

Jag undrar om någon här som tagit blodprov för att fastställa graviditeten fått veta sitt hcg-värde? Lite nyfiken på vad ert låg på och vilken ruvardag det var.
    Själv så plussade jag den 9/5 och tog blodprovet den 13/5 på dag 16. Då var hcg:t på 89.

• Svar på tråden Vad låg ert hcg på?
  • Modeshi

Jag antar att du menar 16 dagar efter agglossningen? Jag tog forsta hcg:t pa 17 dagar efter agglossningen, det var da 524 sen tog jag ett nytt 19 dagar efter agglossningen da var det 1241. Det ar ju valdigt olika det dar.

• prästkrage

Oj, ja det var skillnad. Men det kanske beror på vilken dag det fäster. Jag har ju gjort IVF,vet ej om det påverkar.
    Är du helt säker på att det var den dagen från ägglossning eller det är en uppskattning?

• Modeshi

Jag at pergotime och tempade sa jag ar saker som pa en dag hit och dit. Men visst var det hogt for 17 dagar efter agglossningen. Lakaren trodde det kunde vara tvillingar. Var pa VUL i vecka 5+2 och jag hade slappt tva agg, men det var bara en hinnsack.

Med hcg ar det viktigaste ju att det dubblas som det ska. Vilken niva det ligger pa ar ju mindre viktigt sa lange det ar inom det normala givetvis!

Svar på tråden Vad låg ert hcg på?