• theesi

Vilket preventivmedel kan ta bort mensen?

Precis, som frågan lyder.. Jag har hört att det finns ett preventivmedel som kan ta bort mensen, Vad heter detta och vad kostar det ungefär?

• Svar på tråden Vilket preventivmedel kan ta bort mensen?
  • Trolovade

P-spruta tar bort mensen för det allra flesta, var jätte skönt att slippa

• Norrland09

Levonova = hormonspiral. Inget östrogen = inga galna pmskänningar. Ingen ÄL så ingen mens heller. Och det tar endast 24 timmar för kroppen att göra sig av med hormonet om man bestämmer sig för att ta ur spiralen.
    Världens bästa p-medel tycker jag (men sätts helst inte in om man inte fött barn)

• Davidsmamma

Jag åt cerazette (minipiller) för ca 4 år sen och hade inte mens på 2år. Vad de kostar minns jag inte, men de är jätte billiga. Vill tillägga att det var en biverking som jag fick, så det är väldigt inviduellt.
    Slutade med cerazette eftersom utan förvarning så kom "all" mensvärk som skulle kommit under 2 år, kom på ca 2 dagar..blödde MASSOR! Var inte mig själv pga alla hormoner under de 2 dagarna. Så jag satte in kopparspiral efter det och blöder satan varje månad, men det är det värt :P

• nano

Du kan ju försjukta din mens med dom p-pillerna du har. Altså börja på ny karta tidigare nån gång så att mensen inte innfaller på helgen (funkar ju bara om du har mens i 5 dar, jag hade så med p-piller).

Själv äter jag Cerazette och mår super med dom, ingen mens alls OM jag tar dom ung samma tid varje dag. Missar jag på några timmar så får jag mellanblödningar direkt.

• Tezzan1981

minipiller, hormonspiral, p-spruta samt p-stav är samma produkt i olika förpackning. funkar precis likadant.
    jag hade mens ständigt i ett år av p-stav. men vissa har ingen.
    men funkar det inte med en av dessa, så är det ingen ide att prova någon av de andra...

• nano

Men det är inte riktigt samma sak i p-spruta som minipiller. Inte entligt min bm, konstentrationen är mycket starkare i den förstnämda än i minipiller eller p-stav. Jag är tex inte rekomenderad just p-spruta men de andra två.

• Trolovade
    nano skrev 2009-05-18 14:33:46 följande:
    Men det är inte riktigt samma sak i p-spruta som minipiller. Inte entligt min bm, konstentrationen är mycket starkare i den förstnämda än i minipiller eller p-stav. Jag är tex inte rekomenderad just p-spruta men de andra två.
    Men TS ville väl inte ha minipiller, eller har jag missförstått?
  • nano

Vet inte, hittar inte nånstans i tråden att hon säger det :/

Cerazette är egentligen inte minipiller, minipiller är nån annat (fick även det förklarat av min bm... ) Cerazette har lika hög säkerhet som vanliga (eller om det är 0,5% under) men är säkrare om man har blodproppar i släkten, vilket jag har + att om man får biverkningar av vanliga p-piller så kan man slippa dem med Cerazette.

• AnnelieTyresö

Trinovum gjorde att min mens försvann.

• snuttP
    Tezzan1981 skrev 2009-05-18 14:11:16 följande:
    minipiller, hormonspiral, p-spruta samt p-stav är samma produkt i olika förpackning. funkar precis likadant.jag hade mens ständigt i ett år av p-stav. men vissa har ingen.men funkar det inte med en av dessa, så är det ingen ide att prova någon av de andra...
    Klart det är!! Jag har haft minipiller, blödde som attans, p-stav, blödde som attans. Nu har jag hormonspiral, blöder inte alls. Så där har du fel för dig!!
  • Roselie

Duckan hur lang tid at du cerazette?

• Hejsan svejsan tjohooo

Kan man bli gravid I framtiden om man tar cerazzette (stav) för jag mår jättedåligt över min mens och vill dö men vill även bli mamma i framtiden

Svar på tråden Vilket preventivmedel kan ta bort mensen?