• goodcilla

Starta med första kuren pergo i morgon ngn mer som vill hänga med

Hej i morgon är det dax för första intaget av pergo efter min op den 14/5.
    Har mkt dåliga förutsättningar på att det skall lyckas efter som min högra äggledare är totalblockerad och den vänstra funkar bara till 5-10% men skall försöka att bättra på odssen med pergo nu enligt gyn hoppas ju på mirakel ngn mer som vill hänga med????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 21:06
    Snart dax att ta första tabl.

• Svar på tråden Starta med första kuren pergo i morgon ngn mer som vill hänga med
  • pco

Lycka till med prego=) själv är jag inne på min andra kur nu(dubbeldos)får väl se hur det tar sig.

• Sereena

Jag är också kvar...

Verkar som om jag fick ägglossning av Pergo (så det är ju positivt), men det verkar inte ha blivit någon graviditet än så länge... dag 30 nu... ingen mens än dock, så man kan alltid hoppas, även om det känns som om det är pågång när som helst...och inget plus på gravtest heller tyvärr :(

• Lillaa83

Tar min sissta tabl. av min 3:e dubbelkur Pergo i morgon sen är det bara att vänta in äl. Lycka till tjejer!!

• pco

till: Lillaa83

okej va kul=) ska hålla tummarna för dig=) jag tar min sista tablett oxå dubbelkur på måndag:P

• blomkruka

Sereena : men ska du inte testa dig???! Hur lång cykel brukar du ha? När jag blev gravid kändes det precis som att mensen skulle komma, men det gjorde den inte ju. Så det finns ju absolut hopp! Ingen mens=hoppet kvar ) Håller tummarna!

• Lillaa83
    pco skrev 2009-08-01 09:47:01 följande:
    till: Lillaa83okej va kul=) ska hålla tummarna för dig=) jag tar min sista tablett oxå dubbelkur på måndag:P
    Håller tummarna för dig med. spännande då är vi bara några dagar efter varandra! Hur många kurer har du ätit?
  • pco

jag har ätit 1 enkelkur innan du då?
    det är kul o höra om andra som oxå äter prego så kan man följas upp o ser hur det går för oss:P

• 070706
    blomkruka skrev 2009-07-31 12:24:19 följande:
    5/8, men denna månaden har det varit stängt på fertilitetsavd, så vi har kört "au naturel" Har inga känningar ALLS att det ska ha tagit sig. Hur går det för dig då?
    Bim den 4de eller 5de. 4de enligt mina beräkningar och 5de eniligt fl:s.. Så får se. Men testmissbrukare som jag är så har jag redan testat och det är negativt. Men det är ju ett par dar kvar så än är loppet inte helt kört.

Några symtom?
    Incredible
  • Lillaa83
    pco skrev 2009-08-02 15:58:02 följande:
    jag har ätit 1 enkelkur innan du då?det är kul o höra om andra som oxå äter prego så kan man följas upp o ser hur det går för oss:P
    Jag har ätit en änkel då ingen äl sen en dubbel kur och fick äl och nu min andra dubbelkur och väntar på äl. Håller tummarna.
  • blomkruka

Hur går det för er? Själv är jag på ruta ett igen!

• pco

aj då...jag vet hur det känns..det känns som ett hemskt bakslag men ge inte upp!!det kommer att ta sig:)det är min dag12 idag så vi får väl se om jag lyckas få någon ÄL denna gången då. lycka till allihopa

blomkruka:hur många kurer har du ätit?

• 070706

4de kuren nu :(.. Dubbelkur denna gången, är inne på 3de dagen.. Fy som jag svettas om natten!! :(

Incredible
  • Lillaa83

Har ätit min 3:e kur (2:a dubbelkur) hade rymma svättningar denna gången och ett väldigt konstigt humör! ;) Har aldrig kännt av min Äl förren jag började med pergotime. Precis haft Äl nu så det är bara att vänta igen på att mensen aldrig kommer! håller tummarna för er alla!!

• Lilla

Hur går det för er? Jag är på dag 14 och känner absolut ingenting av ÄL. Kommer nog runt dag 16 skulle jag tro. Jag är också en av dem som inte kännt av den.

Tänkte berätta lite om mig eftersom jag är ny i tråden. Jag fyller 33 år i år, är gift och har en dotter på 2,5 år. Nu har skippat skydd i över 1 år och eftersom jag behövde tabletter förra gången kontaktade jag gynekolog för ett par månader sen (efter att det inte funkat "på egen hand"). Detta är andra kuren. "Tyvärr" får vi besök i morgon som stannar två nätter så då blir det lite svårt. Så typiskt när jag troligen har ÄL då.

Svar på tråden Starta med första kuren pergo i morgon ngn mer som vill hänga med