• andeta

Pergo?

Läser runt i många forum under den här tråden : Svårt att få barn.
    Många skriver att dem ska börja med pergo. Jag vill gärna veta vad det är för något. Jag spricker av nyfikenhet då jag själv kanske ska få börja med någon slagsbehandling snart.

• Svar på tråden Pergo?
  • Nuni

Det är ett ägglossningsstimulerande läkemedel.

andeta skrev 2009-05-19 01:21:16 följande:
    Läser runt i många forum under den här tråden : Svårt att få barn. Många skriver att dem ska börja med pergo. Jag vill gärna veta vad det är för något. Jag spricker av nyfikenhet då jag själv kanske ska få börja med någon slagsbehandling snart.
  • andeta
    Nuni skrev 2009-05-19 09:32:44 följande:
    Det är ett ägglossningsstimulerande läkemedel.
    Du menar att det får igång ägglossning? Min mens hoppar och ibland så kommer den inte alls på några månader så antagligen blir det pergo för mig också.
  • Nuni

Det är inte så att du äter det en gång, sen hoppar cykeln igång av sig självt. Detta läkemedel är nog främst för de som inte egen mens eller ÄL överhuvudtaget. Har du varit i kontakt med ngn GYN?

andeta skrev 2009-05-19 12:03:24 följande:
    Du menar att det får igång ägglossning? Min mens hoppar och ibland så kommer den inte alls på några månader så antagligen blir det pergo för mig också.
  • andeta
    Nuni skrev 2009-05-19 12:58:57 följande:
    Det är inte så att du äter det en gång, sen hoppar cykeln igång av sig självt. Detta läkemedel är nog främst för de som inte egen mens eller ÄL överhuvudtaget. Har du varit i kontakt med ngn GYN?
    Ja var iväg på en undersökning då min mens aldrig varit regelbunden och jag har haft den i sex år. Den är väldigt ojämn och så, blöder som en stucken gris och ligger däckad dem tre första dagarna pga värken. Sen så har jag och min sambo försökt bli med barn i över ett år men de vill sig inte, ibland så hoppar mensen över flera månder. En gång så trodde vi på riktigt att det var en knodd på G men nio grav. tester och tre månader senare så kom mensen. När vi var där på undersökningen så sa Gynläkaren att jag hade väldigt mycker äggblåsor, och att det kunde vara därför. Att mina ägg inte blev mogna och att det skulle bli aktivt med någon slags behandling. Nu ska jag dit den 1 Juni igen på Äggstockskontroll och efter det blir de kanske fler undersökningar.. =/
Svar på tråden Pergo?