• sannamark

nån som kan hjälpa mig med råd

just nu är jag väldigt nere, jag tycker inte om när folk går mot personangrepp, just nu är jag tydligen dum i huvudet och egotrippad, förstår inte, folk brukar visseligen säga att jag är för snäll så jag blir dum och utnyttjade men så är inte fallet denna gång. min terapeut och mina vänner säger att jag måste tänka mpå mig själv och göra saker för min skull och lära mig att säga ifrån och när jag väl gör det så får jag tillbaka att jag är dum i huvudet och egotrippad. som vanligt så handlar det om min killes barn och deras mamma.

4barn i en etta går inte, inte bara för jag tycker det är jobbigt, jag kan gå iväg om det är så men för barnen skull, de har inget utrymme och leka på och de blir rastlösa och elaka mot varandra då.

anledingen till att jag är dum i huvudet och egotrippad är att:

jag har köpt årskort till parken zoo till mig, min älskling och hans barn plus hans ex för att vara snäll för hon inte hade några pengar vilket jag ångrar idag. vi skulle dela på barnens kort och hon skulle betala sitt så det skule bli ca 1000 hon är skyldig. sen säger hon att hon och min älskling är skyldiga f-kassan för bostadsbidrag 3000 sen de var tillsammans men min älskling ringde och kolla och skulden gällde jan-maj 07 och då bodde han hos mig. 06 såg f-kassan att han säjlv hade sökt bostadsbidrag och det har han fått samtidigt som hon har sökt gemensamt med honom, hon måste har skrivit i hans uppgifter och skrivit under vilket är bedrägeri. så jag sa att jag vill ha betalt för korten. hon ville kolla med försäkringskassan så de vi säger stämmer och så fort hon gjort det så skullehon betala men jag ger inte tillbaka korten för hon gjort det då hon inser att vi har rätt och hon betalar sin del. då är jag dum och egotrippad som tar barnens kort, så börjar hon tjafsa om att hon ska ha ensam vårdnad och påstår att hon har bevis på att vi slår barnen, vi har aldrig slagit barnen och så skriver hon massa andra dumma saker men hon kommer inte komma någon vart, vi har bevis mot henne med så hon kan tjafas hur mycket hon vill.

sen kommer det stora problemet pengar som vanligt, min kille får inga pengar och nu har jag föräldrapenning men det är inte mycket. på det ska jag försörja min älskling mig och min son för dom är jag försrjningspliktig på inte på min killes barn. så jag har gått med på att betala för barnen fred-månd varannan helg för annars kan inte min kille träffa barnen om han inte träfar dom över dagen nån stans. och nu vil hon att vi ska ta barnen en dag extra i veckan den veckan vi inte har dom och det har jag gått med på utan och tänka mig för och blir det en dag till jag ska betala mat till dom och sen vill hn vi ska ta dom en dag extra varje vecka och plötsligt så ska vi ta dom i sommar när hon jobbar kväll fast det är inte bestämt. men vart tog det där med att jag bara betalar fre-mån varannan helg vägen, ska jag stå på mig så blir det fel åt det hållen för då är jag dum och egotrippad och det värsta är att barnen hamnar i kläm, går jag med på det hon säger ger jag med mig som vanligt och det blir fel åt andra hållet, och min ekonomi blir ännu sämmre. pengar till min son kommer i första hand för mig.

har fått lite hjälp av soss men det är bara två månader och så länge vi får pengar av soss för de andra barnen så är det helt ok men det vet jag ju inte hur det blir för nu har ju mina pengar börjat komma in. visst jag anser att jag och min kille har delad ekonomi men det är ju bara mina pengar vi använder för han får ju inga så det blir ju egentligen mina pengar vi använder.

jag vet inte vad jag ska göra för hur jag än gör så blir det fel, det jag är mest ledesen över är att jag är tydligen dum i hivudet och egotrippad, jag har betalat för de andra barnen i drygt 2 år när de har varit här, har ställt upp och skjutsat, betalat utflykter när vi varit till kolmården och skansen med mera så man blir så ledsennär man får höra sådant här.

hon vägrar respektera mig, jag är så trött på att alltid få hämta och lämna barnen då min kille inte har körtkort, men hon anser att det är våran skyldighet att hämta och lämna plus att hon inte kommer skicka med kläder längre för det är inte hennes skyldghet heller enligt henne, hon får jämt som hon vill, hon knäcker mig, vet inte vad jag ska göra längre. vi har gett med oss att ta barnen oftare och ställa upp när hon jobbar kväll, vi har bytt helg för hon ska kunna festa på sin födelsedag, jag skai nte kräva pengar för korten jag köpte till parken zoo utan jag behåller dom så får hon köpa egna. och så kan hon inte ens gå med på att turas om att hämta och lämna.

• Svar på tråden nån som kan hjälpa mig med råd
  • LittleShrimp

Hej på dig!
    Du är inte dum eller egotrippad, tvärtom du är snäll som verkar ta hand om bonusbarnen, men lite för mycket och du är kanske lite för go, och så får du bara skit det. det känns väl inte bra, eller hur?
    Men vet du vad, du måste "slå näven i bordet" och säga ifrån!
    "Jag vill inte ta mer skit nu!, våga säga nej, men våga göra det och ångra dig inte! Men var ärlig!
    Det är din pojkväns yttersta ansvar att barnen hämtas/lämnas, INTE du!
    Vad hade han gjort om inte du haft körkort tex?
    Du ska inte stå för kostnader som verkar vara ganska dyra utgifter!
    Försök inte vinna biomammans förtroende och respekt genom att köpa säsongsbiljetter, utan jobba på att vara mer ärlig, var rak på sak och säg vad som känns bäst för dig till din sambo.

Rekommenderar dig starkt att köpa "Familjen Hoppsan" boken, den ger fasta men bra tips från allas synvinklar!

Du duger mycket väl!

• chilipeppar77
    LittleShrimp skrev 2009-05-22 20:36:28 följande:
    Hej på dig!Du är inte dum eller egotrippad, tvärtom du är snäll som verkar ta hand om bonusbarnen, men lite för mycket och du är kanske lite för go, och så får du bara skit det. det känns väl inte bra, eller hur?Men vet du vad, du måste "slå näven i bordet" och säga ifrån!"Jag vill inte ta mer skit nu!, våga säga nej, men våga göra det och ångra dig inte! Men var ärlig!Det är din pojkväns yttersta ansvar att barnen hämtas/lämnas, INTE du!Vad hade han gjort om inte du haft körkort tex?Du ska inte stå för kostnader som verkar vara ganska dyra utgifter!Försök inte vinna biomammans förtroende och respekt genom att köpa säsongsbiljetter, utan jobba på att vara mer ärlig, var rak på sak och säg vad som känns bäst för dig till din sambo.Rekommenderar dig starkt att köpa "Familjen Hoppsan" boken, den ger fasta men bra tips från allas synvinklar!Du duger mycket väl!
    Jag håller med föregående talare.
    Du verkar inte dum och egotrippad snarare tvärt om att du ställt upp lite för mycket och blivit utnyttjad.
    Säg ifrån, precis som hon sa.
  • netscapeswe

Först och främst....hejja dig! Vilken underbar person DU ÄR!!!
    Det är din sambo som har barn med någon annan...inte du.
    Du är försörjningsskyldig för dig och din son. Om du är gift, så gäller detta även din man. Så...nu till dina bonusbarn som du har så stort hjärta för. Att du ställer upp för dem som en trygg vuxen är toppen, men du varken behöver köpa kläder, säsongskort, eller något annat (än mat de helger de skall vara hos er). Mamman får underhållsstöd samt barnbidrag som skall täcka sådana utgifter. Hon skall kunna planera och hushålla, utan att komma till er och "tigga" pengar och spela på ditt samvete! O M du har lust att hämta eller lämna barnen gör det, men inte för att H O N vill det. Sedan kan du när som helst säga att ni inte längre kan ta dem på vardagarna som ni bestämt. Hotar hon er med att göra anmälan om misshandel, kräv att hon i så fall inte låter barnen vara hos er om hon nu "fruktar" för sina barns säkerhet då de är hos er.....
    Kan säga att allt det du tagit upp har jag själv upplevt med min sambos ex.

• LittleShrimp
    netscapeswe skrev 2009-05-26 10:25:08 följande:
    Först och främst....hejja dig! Vilken underbar person DU ÄR!!! Det är din sambo som har barn med någon annan...inte du. Du är försörjningsskyldig för dig och din son. Om du är gift, så gäller detta även din man. Så...nu till dina bonusbarn som du har så stort hjärta för. Att du ställer upp för dem som en trygg vuxen är toppen, men du varken behöver köpa kläder, säsongskort, eller något annat (än mat de helger de skall vara hos er). Mamman får underhållsstöd samt barnbidrag som skall täcka sådana utgifter. Hon skall kunna planera och hushålla, utan att komma till er och "tigga" pengar och spela på ditt samvete! O M du har lust att hämta eller lämna barnen gör det, men inte för att H O N vill det. Sedan kan du när som helst säga att ni inte längre kan ta dem på vardagarna som ni bestämt. Hotar hon er med att göra anmälan om misshandel, kräv att hon i så fall inte låter barnen vara hos er om hon nu "fruktar" för sina barns säkerhet då de är hos er..... Kan säga att allt det du tagit upp har jag själv upplevt med min sambos ex.
    Mycket bra skrivet "netscapeswe"!
Svar på tråden nån som kan hjälpa mig med råd