• nötskrikan

    Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd

    Hoppas på sommar snart i alla fall
    Jag har tagit bort några från listan, läser ni fortfarande här och vill stå med så säg till.

    11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    26/2 Ian - beavies


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-31 21:14
    28/2 Mio - Michayla
  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
  • mpta
    spacebeare skrev 2009-08-12 16:39:42 följande:
    00,01 kom min tjej å 00,17 kom min kille vi mår bra å fick åka hem efter läkarkollen
    Ett stort grattis till er!! Ser framemot att höra alla detaljer hoppas allt är bra!
  • nötskrikan

    Här har vi kört igång med första smakportionen idag och Lova tyckte det var jättekul, hon ville mata... Får väl se hur länge det tar innan hon tar och lurar i lillan diverse mat.

  • Mammanna

    Isak går på pottan ÄNTLIGEN!!!  känns som om jag vunnit en miljon han säger till ibland och ibland går han bara dit och sätter sig SÅ duktig våran grabb.. vill dock inte ha kalsong eller byxa utan blöja men en sak i taget

    Jacob har börjat äta ordentligt JIPPI känns som om det äntligen börjar flyta lite här Nu är det bara nätterna som ska bli bra så är jag nöjd sen :-P 2 tänder har han fått också den lille så jag hoppas att det är dom som stör sömnen och att han börjar sova när dom som ska upp är uppe.. ja drömma kan man iaf.

    Måste erkänna att jag tog till fulknep för att få Isak till pottan... GODIS! japp käpte skumdelfiner på dollar och sa att det här är pota godis, varje gång du kissar eller bajsar på pottan så får du en godis.. det tog en vecka men nu går han mer än gärna dit så nu är det nedtrappning.. godisarna blir bara mindre och mindre och får nog bytas mot et kex eller så snart

    Stolt mamma


    ~En i himlen~två i famnen~
  • nötskrikan
    Mammanna skrev 2009-08-16 23:22:06 följande:
    Isak går på pottan ÄNTLIGEN!!!  känns som om jag vunnit en miljon han säger till ibland och ibland går han bara dit och sätter sig SÅ duktig våran grabb.. vill dock inte ha kalsong eller byxa utan blöja men en sak i taget Jacob har börjat äta ordentligt JIPPI känns som om det äntligen börjar flyta lite här Nu är det bara nätterna som ska bli bra så är jag nöjd sen :-P 2 tänder har han fått också den lille så jag hoppas att det är dom som stör sömnen och att han börjar sova när dom som ska upp är uppe.. ja drömma kan man iaf.Måste erkänna att jag tog till fulknep för att få Isak till pottan... GODIS! japp käpte skumdelfiner på dollar och sa att det här är pota godis, varje gång du kissar eller bajsar på pottan så får du en godis.. det tog en vecka men nu går han mer än gärna dit så nu är det nedtrappning.. godisarna blir bara mindre och mindre och får nog bytas mot et kex eller så snart Stolt mamma
    Vad kul att det funkar med pottan. Vi tog till glass för att få Lova att våga bajsa på pottan...
  • spacebeare

    hejsan!
    här rullar det på, Em vill gärna hålla å hjälpa till med nappar, byta blöjor. väntar på ett giganto utbrott.......
    har skrivit ner förlossningen i pressen om ni vill läsa.
    mår kroppsligt väääldigt bra! återhämtningen med Em tyckte jag tog över en månad men jag kan redan sitta ordentligt, gå korta prommisar och allt där ner funkar utan problem

    mammanna - vi mutar med spelkulor

  • mpta
    Mammanna skrev 2009-08-16 23:22:06 följande:
    Isak går på pottan ÄNTLIGEN!!!  känns som om jag vunnit en miljon han säger till ibland och ibland går han bara dit och sätter sig SÅ duktig våran grabb.. vill dock inte ha kalsong eller byxa utan blöja men en sak i taget Jacob har börjat äta ordentligt JIPPI känns som om det äntligen börjar flyta lite här Nu är det bara nätterna som ska bli bra så är jag nöjd sen :-P 2 tänder har han fått också den lille så jag hoppas att det är dom som stör sömnen och att han börjar sova när dom som ska upp är uppe.. ja drömma kan man iaf.Måste erkänna att jag tog till fulknep för att få Isak till pottan... GODIS! japp käpte skumdelfiner på dollar och sa att det här är pota godis, varje gång du kissar eller bajsar på pottan så får du en godis.. det tog en vecka men nu går han mer än gärna dit så nu är det nedtrappning.. godisarna blir bara mindre och mindre och får nog bytas mot et kex eller så snart Stolt mamma
    Va skoj att allt går framåt ja som du ser är det inte bara du som mutar haha.. vi mutade Irma med glass, fast det räckte att göra det för oss första gången sen släppte liksom spärren för henne.
  • mpta
    spacebeare skrev 2009-08-17 08:33:39 följande:
    hejsan!här rullar det på, Em vill gärna hålla å hjälpa till med nappar, byta blöjor. väntar på ett giganto utbrott.......har skrivit ner förlossningen i pressen om ni vill läsa.mår kroppsligt väääldigt bra! återhämtningen med Em tyckte jag tog över en månad men jag kan redan sitta ordentligt, gå korta prommisar och allt där ner funkar utan problem mammanna - vi mutar med spelkulor
    Härligt att höra att allt rullar på bra.skönt att du har återhämtat dig fort! Har läst om förlossningen nu så nu inväntas d bilder på dom små Hur stor va dom då förresten och va ska dom heta?
  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-08-17 08:33:39 följande:
    hejsan!här rullar det på, Em vill gärna hålla å hjälpa till med nappar, byta blöjor. väntar på ett giganto utbrott.......har skrivit ner förlossningen i pressen om ni vill läsa.mår kroppsligt väääldigt bra! återhämtningen med Em tyckte jag tog över en månad men jag kan redan sitta ordentligt, gå korta prommisar och allt där ner funkar utan problem mammanna - vi mutar med spelkulor
    Upplevde precis samma sak efter andra förlossningen, mådde jättebra direkt efter. Visst är det lyxigt?
    Låter som att storasyster har fullt upp Har ni bestämt namn än?
  • nötskrikan

    Känns fortfarande inte riktigt bra på dagis sedan Lova blev 15-timmarsbarn. Hon är den enda på avdelningen som går 15 timmar och det känns lite som att hon är ivägen, ingenting anpassas efter henne. Idag när jag hämtade henne hade de klätt på henne färdigt och lät henne stå ute i hallen och vänta så att inte de andra barnen skulle se en mamma... Och när de hade varit ute tidigare hade de satt på blöja på de äldre barnen eftersom de inte hann vakta dem.

  • beavies

    spacebeare: skööööönt att du återhämtat dig redan, fast du fått två på en gång en annan var ju int människa där nere på många månader efter

    här har det int gått framåt med pott träningen, har ingen ork att nojsa på han heller. Brukar fråga ibland bara, men får alltid svaret nej.

    Idag börja parken på öppna förskolan igen, så var dit o lekt, skönt att återgå till vardagen igen. 1 september börjar "riktiga" parken. Och på torsdag börjar tjejen tredje klass!!!

    I helgen var vi duktiga o plockade svartvinbär hela familjen o kokade 7 liter saft, så har väl så vi klarar oss över vintern nu

  • beavies
    nötskrikan skrev 2009-08-17 13:08:02 följande:
    Känns fortfarande inte riktigt bra på dagis sedan Lova blev 15-timmarsbarn. Hon är den enda på avdelningen som går 15 timmar och det känns lite som att hon är ivägen, ingenting anpassas efter henne. Idag när jag hämtade henne hade de klätt på henne färdigt och lät henne stå ute i hallen och vänta så att inte de andra barnen skulle se en mamma... Och när de hade varit ute tidigare hade de satt på blöja på de äldre barnen eftersom de inte hann vakta dem.
    Usch vad hemskt!!! Man vill ju verkligen att de ska ta hand om ens barn när d har fått det ansvaret! Klaga!! (eller byt dagis)Så där får det ju inte gå till... alla har ju lika rätt, hur många timmar man sen e där ska ju int spela ngn roll.
  • Mammanna
    nötskrikan skrev 2009-08-17 13:08:02 följande:
    Känns fortfarande inte riktigt bra på dagis sedan Lova blev 15-timmarsbarn. Hon är den enda på avdelningen som går 15 timmar och det känns lite som att hon är ivägen, ingenting anpassas efter henne. Idag när jag hämtade henne hade de klätt på henne färdigt och lät henne stå ute i hallen och vänta så att inte de andra barnen skulle se en mamma... Och när de hade varit ute tidigare hade de satt på blöja på de äldre barnen eftersom de inte hann vakta dem.
    MEN FY.. får dom verkligen göra så.. jag trode jag läste fel och fick läsa om flera ggr. Jag hade aldrig gått med på den behandlingen av mitt barn eller mig. oavsätt hur många timmar så ska barnen integreras inte gömmas undan och blöja för att man itne har tid att passa :-O NÄ FY!!
    ~En i himlen~två i famnen~
  • nötskrikan

    Det har precis varit inskolning, det här är första "vanliga" veckan, så jag kommer nog att ge dagis en chans till innan jag pratar med personalen. De har verkligen fullt upp med alla nya små ettåringar och det är ju inte personalens fel att de inte räcker till, då måste man nog klaga högre upp. Men nu kommer jag att vara ännu mer stressad över att hämta Lova i god tid om de har tänkt låta henne stå ute i kapprummet. Lova älskar dagis och studsar iväg dit varje dag, vill absolut inte ta ifrån henne det.

  • mpta
    nötskrikan skrev 2009-08-17 22:18:20 följande:
    Det har precis varit inskolning, det här är första "vanliga" veckan, så jag kommer nog att ge dagis en chans till innan jag pratar med personalen. De har verkligen fullt upp med alla nya små ettåringar och det är ju inte personalens fel att de inte räcker till, då måste man nog klaga högre upp. Men nu kommer jag att vara ännu mer stressad över att hämta Lova i god tid om de har tänkt låta henne stå ute i kapprummet. Lova älskar dagis och studsar iväg dit varje dag, vill absolut inte ta ifrån henne det.
    Hoppas att det löser sig med dagis å att ni blir riktigt behandlade annars tycke rja ni ska säga till lr byta.

    Dags att göra en ny tråd va?
  • Lappen
    spacebeare skrev 2009-08-12 16:39:42 följande:
    00,01 kom min tjej å 00,17 kom min kille vi mår bra å fick åka hem efter läkarkollen
    grattis.....så här i efterskott
Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd