• Belinea

För många ägg med pregotime

Hej!
    Har nyligen tagit min första behandling av pergo och var på ultra som visa att den stimulerat till förmånga ägg, så behandlingen med pergo fick jag inte fortsätta med över sommaren för fertklin. har stängt. Så min läkare tyckte att vi ska prova lite på "egen hand".
    Oh, jag blev helt vit i ansiktet och ville bara därifrån. Om man provat på egen hand i 4år (!) och det inte har funkat så kan man ju alltid vara positiv och prova lite till men men....

Lästa någonstans att läkemedlet sitter i en månad till? Någon som vet?

Just nu känns allt igen hopplöst!

Jag fattar inte hur man kan stänga fertklin. på sommaren?!?

• Svar på tråden För många ägg med pregotime
  • ThisLife

Hej Belinea!

Min läkare har ordinerat pergotime varannan månad för mig, just för att det sitter kvar i kroppen nästkommande månad. Så jag "får" bara äta varannan månad för att inte bli överstim. Så visst finns det hopp även för den månaden som du inte äter pergo på
    Tråkigt att dom har stängt under sommaren! Förstår att du blir besviken. Nu har inte vi försökt lika länge som ni har. Vi har försökt ca 1,5 år men när man väl börjat på utredning så vill man ju bara att det ska gå fort frammåt och inte behöva vänta fler månader.

Lycka till!

• Belinea

Tack!... Och lycka till!

• kroppknopp

De två ggr jag ätit Pergotime fick jag båda ggrna 2 ägg. Det var för många för oss så vi valde att inte ha samlag då. Tog 50 mg.

• Belinea

De säger ju att två är okej, jag hade fyra. Så de "förbjöd" oss.... Ska försöka mig på en kur igen nästa månad, hoppas jag.

Kram B

• kroppknopp

Min gyn är på semester så jag var hos en annan gyn idag. När hon hörde att vi försökt ca 1 år föreslog hon direkt Pergotime. Jag berättade att vi hade kört det två månader i våras och att vi då blivit avrådda från sex eftersom vi inte vill ha tvillingar så fnös hon och sa: Men bara för att det visar två ägg så behöver det inte betyda att båda släpper eller ens blir befruktade. Hon sa även att jag kanske inte alls har ägglossning varje månad även fast ÄL-stickorna visar det. Nu tänker jag prova Pergo igen fast då går jag till min ordinarie gyn kring ÄL för att kolla hur många ägg det är. Kanske kör fast det är två...

• mitchi

jag har en fråga till er som får prego utskrivet mycket.

jag har oxå fått det och jag frågade min läkare om det inte går denna gång vad gör vi då?
    då skulle jag söka till en ferilitets klinik. för domkunde inte hjälpa mig.
    skriver dom ut det där flera ggr och varför kan inte min gyn göra det?

Svar på tråden För många ägg med pregotime