• LAV0LINA

Fy-spray?? (katt)

Nån som använt fy-spray?
    Ger det fläckar eller likande? Kan man använda en sån spray på tex stolar och högtalare?

Välkommen till världen Emma! 12/4 2009
  • Svar på tråden Fy-spray?? (katt)
  • Sweetycow

Jag har prövat fy-spray och den gav inga fläckar som jag kunde se, men då den ändå inte funkade så använde jag den inte speciellt mycket. Prövade aldrig på varken högtalare eller stolar.

• LAV0LINA
    Mälaröbo skrev 2009-05-22 12:49:33 följande:
    Vi använde vatten i en sprayflaska...
    Ja, det är väl beprövat redan...
  • LAV0LINA
    Sweetycow skrev 2009-05-22 12:51:38 följande:
    Jag har prövat fy-spray och den gav inga fläckar som jag kunde se, men då den ändå inte funkade så använde jag den inte speciellt mycket. Prövade aldrig på varken högtalare eller stolar.
    Ok, kan ju vara värt att testa.
    Har två stora (dyra) fronthögtalare på vardera sida av TV'n som katten så väl VET att han inte får vara på... Sprayflaskan med vatten är välanvänd där och när vi är hemma eller i samma rum går han inte nära. Men då vi inte är där hoppar han upp på högtalarna. Och ibland välter han omkull dom när han tar sats och hoppar därifrån... Han välde en av dom förra veckan och det är bara en tidsfråga innan högtalare, tv eller nått annat går sönder...
  • andeta

Hejsan!

Vi var två sekunder ifrån att köpa fy spray vi med men beslöt att köpa en kattmynte spray istället. VÄLDIGT EFFEKTIVT. Effekten varar i några minuter och ger inga fläckar.

Istället för fy spray kan du tex köpa samma spray som vi gjorde och spraya där du vill att katten ska vara istället. (tex klösbrädan istället för soffakanterna som i vårat fall)

Om katten skulle gå på soffan ändå så använder vi vattenspray..

• Fröken Freda

Den fy-spray vi har ger inga fläckar på våra möbler iaf. Den heter Catit Katzen-Pfui-Spray.  Något tyskt alltså. Luktar rätt starkt men den funkar rätt bra på våra katter. Kattmyntsspray är ju bra att spraya på tex kattträden och där man vill att katten ska vara som föregående talare skrivit men ibland krävs ju även fyspray på vissa saker, som sambons fina högtalare. De vill man inte gärna ha katt-tassar på.

• LAV0LINA

alltså, katträd är ju väl använt av vår katt, han är ju inte och kläser nånstans så en sån spray tror jag inte skulel ge den effekt vi är ute efter...
    Han älskar sitt klösträd och använder det väldigt ofta.

• Kinya

Fy-spray hjälper inte några längre stunder här. Tyvärr. Finmalen vitpeppar är bättre men går ju inte att ha överallt. Jag strödde en sträng finmalen vitpeppar längs med kanten av diskbänken för att lära katterna att inte hoppa upp där. Har en vän som strödde det på julgranen och det funkade jättebra!

• IraIra

Hej. Jag provade att spraya vitpeppar löst i vatten på mina ny tapetserade stolar. Det första mina små damer gjorde var att gå fram och nosa och hoppade upp och lade sig på stolen.. Funkade inte så bra alltså.
    Jag hörde med djuraffären och de sa att fy spray ej säljs mer.
    Har googlat lite och ser att det går att köpa på internet. Men frågan är hur bra de är. Jag googlade på catit katzen-pfui-spray, men hittade ingen bra sida att beställa det på. Är det någon som vet vart man kan köpa det?
    MVH / Irina

Svar på tråden Fy-spray?? (katt)