• Anonym (bi)

måsta man tala om

hej
    Jag är en tjej på snart 25år och har ne hemlighet
    jag är bisexullel tror jag eftersom jag kysst flera tjejer ej haft sex inte kommit så långt med någon tjej...

men tycker tjejer är snygga tycker de är sexiga och känner mig dragen till dem..
    men gör det även till killar...

och är i ett förhållande som fungerar jätte bra med en kille nu 5år och de flesta i tillvaro här homofobi...

och eftersom jag är i förhållande som jag kommer va lång tid hela livet om det går bra..

måste man tala om det får alla och min kille spelar ju ingen roll eftersom jag älskar honom och ingen annan.

eller jag älskar personen ifråga och inte könet..

hur vet man att man är bi? kan någon hjälpa

• Svar på tråden måsta man tala om
  • JeanneDArc

Det är väl upp till dig att berätta för dem du vill berätta för tänker jag. är det något som tynger dig? Det kanske vore en lättnad att säga det?

• Anonym (bi)

men hur om inte rikigt vet själv eftersom jag har aldrig varit ihopp med någon tjej eller haft sex bara kyss och dansat itim med tjejer som varit bi med men ej ha varit mer eller kanske inte hittat rätta tjejen innan jag htta rätta killen

• Anonym

Jag tror att jag är bi. Jag tänder på tjejer, har kysst några men inte kommit längre. Jag och min sambo pratar om det och han ger mig friheten att utforska den delen av min sexualiteten.
    Jag har inte sagt något till någnn annan. Om någon frågar, så visst kan jag svara. Men jag tycker faktiskt inte att andra egentligen har något att göra med mitt sexliv. Exempelvis berättar jag inte heller för mina föräldrar om jag testat en ny ställning eller haft ett ons.

• Anonym (bi)

tror ej min sambo skulle till låta det...

han inte en kille som vill ha en tre kant heller våra intim stunder är våra säger han...

så man kan veta att bi utan ha haft sex med en tjej eller varit ihop med en tjej

• Anonym

Jag tänker att jag är sexuell. Om det är ett bi-, homo- eller hetero- framför spelar ingen roll liksom

• Gaytjej

Jag tycker att det är självklart att man kan vara bi utan att för dens skull ha haft sex med vardera könet - min definition på bisexualitet är att man har en förmåga att tända på en människa, oavsett hans/hennes kromosomuppsättning. Men just ens definition på bisexualitet tycks variera väldigt.

Förslag TS: Testa att tänk på dig själv som bisexuell ett tag och se ifall det känns bra :)

Och ens sexualitet är ju sedan inget man behöver klinga i glaset på släktmiddagen för att förkunna, oavsett man är homo, bi, hetero eller whatever.

• Anonym (bi)
    Gaytjej skrev 2009-05-23 23:05:19 följande:
    Jag tycker att det är självklart att man kan vara bi utan att för dens skull ha haft sex med vardera könet - min definition på bisexualitet är att man har en förmåga att tända på en människa, oavsett hans/hennes kromosomuppsättning. Men just ens definition på bisexualitet tycks variera väldigt.Förslag TS: Testa att tänk på dig själv som bisexuell ett tag och se ifall det känns bra :) Och ens sexualitet är ju sedan inget man behöver klinga i glaset på släktmiddagen för att förkunna, oavsett man är homo, bi, hetero eller whatever.
    oki

jag tänder inte på könet i fråga utan personeren i fråga...

och om jag kommer görs slut med min sambo får se vad det blir men kommer aldrig bli en som går på gay festivaler och sånt...

men tänder på personligheten i frågan
  • regnbågspappan

du är helt enkelt sexuell som #3 säger. Blir inte homo/bi av att gå på pridefestivaler lika lite som man blir hetero för att man inte går på dem

• Anonym (r)

Jag kallar mig gay fast jag aldrig haft sex med vare sig killar eller tjejer...

• Anonym (bi)

Jag aser mej vara bisexuell. Jag tänder på tjejer har haft tjejsex några otroligt få gånger, lever med en kille.

Men är man bisexuell så känner man ju en dragning till båda könen (alltså oftast personen oavsett kön)

Jag vet att jag aldrig skulle klara av att ha ett förhållande med en kvinna, men är endå rätt säker på min sexualitet då min första förälskelse va en kvinna :)

Och sen är det upp till en själv vem man säger sånt till vill man inte dela så behöver man inte!

• Gaytjej
    Anonym (bi) skrev 2009-06-29 23:30:23 följande:
    Jag vet att jag aldrig skulle klara av att ha ett förhållande med en kvinna, men är endå rätt säker på min sexualitet då min första förälskelse va en kvinna :)
    Hur vet du det så säkert? Förklara!
Svar på tråden måsta man tala om