• Lillasyrran76

    Mammamagen försvann på tre dygn - Tuplermetoden

    Min mammamage efter andra barnet (nu 7 mån) försvann på tre dagar, jag vill berätta hur. Jag hade en rejäl mage som var degig och putade rakt ut och jag fick frågan flera gånger om jag redan väntade ett tredje barn. Jag hade gått ner i vikt på resten av kroppen och trots massor sneda situps vägrade den ge sig. Den blev bara värre av situpsen. Jag hade delade magmuskler, tre fingrar mellan.

    Så läste jag i majnumret av Mama om Tuplermetoden och prövade den. Jag hade ett stödbälte kvar från kejsarsnittet som jag snörde åt rätt hårt runt magen och hade på mig hela tiden, utom på natten. Så gjorde jag de här magövningarna så fort jag satt ner. På toan, i soffan, i bilen. Och tre dagar senare var magen, ja faktiskt nästan helt platt igen! Jag går fortfarande och kollar mig i spegeln hela tiden, kan inte tro att det är sant. Nu är det ett finger mellan magmusklerna, viss delning finns fortfarande men det känns som om allt i magen har fallit på plats igen. Som om tarmar och annat har hittat hem liksom och inte längre putar ut.

    Tuplermetoden går ut på att man andas in, spänner ut magen, andas ut och drar in magen så långt det bara går. Som om naveln dras in hela vägen till ryggraden. Så håller man, och kniper musklerna kring naveln så många gånger man kan (enligt Tupler 100 ggr per session men jag klarar bara 30) och upprepar så ofta det går. Gärna så att det blir 1000 knip per dag. Skaffa ett brett stödbälte eller bind en sjal runt midjan som stöd för musklerna, tänk på att du alltid stiger i och ur sängen från sidan, så att det INTE blir situpsövning av det hela. Gör inga situps, det bara förstör. Dra in och spänn magmusklerna när du nyser, snyter dig, lyfter barnen osv.

    Lycka till!

  • Svar på tråden Mammamagen försvann på tre dygn - Tuplermetoden
  • Bubblan1984

    Kör igång med min gördel och övningar idag :) köpte en trosgördel på lindex som går upp till bh:n superskön och inte lika dyrt som belly bandit :) ska köpa en strl mindre sen när,denna känns "lös". Tre veckor sen fl idag :)

  • Radioactiive
    Chriis skrev 2013-03-15 07:29:43 följande:
    Lite försvann på mig utan att använda nånting alls. Jag gjorde bara magövningarna :)
    då testar ja de förstå. hur ofta gjorde/gör du?
    ♥ Leon - 27/11 2012 ♥
  • Lenamt

    Jag är så peppad på detta! Haha, å jag ska inte föda Förrens i augusti... Men gördel är redan köpt

  • Chriis

    Så ofta jag kom ihåg i tre dygn. Såg redan skillnad efter ett dygn. Nu gör jag inte lika ofta men när jag kommer ihåg :)

  • Monkan 03

    Verker mycket intressant med magövningarna, har provat me n undrar ändå om man drar in och spänner magen mot naveln så långt man kan , hur ska man dra in ännu mer ca 100 ggr de går juniorer längre in. För man slappnar väl inte av och gör indragningarna igen och igen 100 ggr, låter som magen ska var indragen mot naveln hela tiden och sen dra in mer ca 100 ggr ? Går de ? Provade men tyckte de va svårt. Har starka yttre magmuskler men får ändå Bullen fast den är fast på magen och större på kvällen ser gravid ut fast de inte är aktuellt med tanke på min ålder, tränar mkt både styrka spinning o löpning!

  • fan och hans moster

    Hur upplever ni att bäckenbotten reagerar på tuplermetoden? Jag är osäker på om jag till och med småkrystar och det är ju inte så bra... 3 månader sedan jag födde, med akutsnitt. Fick ett OK av barnmorskan då hon kontrollerade knipet, men det har börjat kännas lite i bäckenbottenmuskulatren nu när jag testat tupler en dag eller två. Är jag för svag i bäckenbotten för detta eller gör jag fel?

    Plankan orkar jag i över en minut dock, så mina magmuskler kan ju inte vara helt åt helvete tänker jag mig..?

Svar på tråden Mammamagen försvann på tre dygn - Tuplermetoden