• Ögonskuggan

Pergo-girls...Hjälp mig...hur var er mens efter?

Åt dubbel dos pergo denna månad, första gången över huvudtaget, och igår kväll hade jag vid ett par tillfällen svagt rosa "flytningar". Jag trodde det var precis introt till mensen som enligt beräkningar bör komma idag (el igår). När det är lite rosa brukar den vara i full gång i vanliga fall och nästa gång på toa är den där.

Men även idag har det vid ett par tillfällen varit svagt rosa, dvs mensen kommer inte riktigt igång.

Känner mig jättenervös och undrar om den ÄR på gång och om det beter sig konstigt efter pergokuren. Kastas mellan enormt jobbiga känslor. Gjorde ett gravtest för tre dagar sen (för tidigt alltså) och det var negativt. Inte det svagaste plus kunde skymtas. Nu slår hjärtat ändå fort eftersom den enda gången jag varit gravid för länge, länge sen så var det precis så här. Det var rosa "flytningar/spots" som kom med jämna mellanrum.

Snälla, ge mig lite klarhet i vad som händer. Hur var eller är er mens när ni ätit pergotime?

• Svar på tråden Pergo-girls...Hjälp mig...hur var er mens efter?
  • Ögonskuggan

Måste göra en puff på denna och hoppas att det är NÅGON som ätit pergotime som inte är ute och grillar just nu....är så fundersam.

• minna200

Hej hej

Jag har precis exakt samma sak...
    Har ätit min första pergokur med en tablett och brukar ha en cykel på mellan 23-30 dagar... Nu är jag på dag 30 och igår kväll så kom det pyttelite rosa och jag var ju helt säker på att den skulle komma igång på riktigt idag ... men icke.... Blir helt knäpp...

• Ögonskuggan

Oj, är det sant?!! Vi var borta på middag ikväll och när jag gick på toa var det "mera rosa", så jag blev superdeppig och var säker på att mensen nu kommit. Ville bara åka hem därifrån och gråta. Så nu när jag kommit hem och var på toa...då var det ingenting igen. Snacka om att jag är spänd och försöker intala mig att mensen kommer att komma. Samtidigt är jag så in i bomben hoppfull att jag inte vet var jag ska ta vägen.
    Berätta gärna hur det går för dig...

• Macpau

Hej!

Det är ju helt sjukt..men om vi har samma sak så låter det onekligen som en Pergo bieffekt?

Jag fick ljust rosa på pappret igår (dag 29). Min cykel har aldrig varit längre än 29 dagar (1 gång dag 30 innan Pergon), när jag fick tidigt missfall...

Idag har inget kommit alls...så otroligt frustrerande, då jag testade i fredags..och man vill ju så otroligt gärna!!

Hoppas att någon lyckas iallafall.)

• Ögonskuggan

Oj, en till. Åh, låt oss hoppas, men det låter ju onekligen som du säger. En trist bieffekt. Snacka om att det gör saker med psyket!!

• Helstsyskonnu

Jag har haft olika på mina Pergokurer. Ett par ggr har det börjat ganska plötsligt med att det har kommit rätt rikligt med färskt blod, men några gånger har det tagit någon dag med blodblandade flytningar innan det kommit igång.

Ätit min 7:e kur nu och väntar på mens idag, inget än så länge...

• Ögonskuggan

Äsch då. Då är det så det är alltså. Fasen också...fast jag känner ju hela tiden att det är på gång, så någonstans visste jag. Men ville ju så gärna. Nåja, jag väntar gärna och ser hur det går för er andra här.

• Macpau

morgon tjejer:)

Japp, då kom mensen med besked imorse...

Ny Pergokur och nya tag då.

Hoppas någon plussar iallafall!!

• Ögonskuggan

Macpau...skit också. Min har inte kommit ännu....men vågar inte göra ett test för jag vill inte se att det är blankt där jag vill se ett streck. Så jag fortsätter vänta.

• Helstsyskonnu

Jag har inte heller fått mens än, men det känns som den ska komma när som helst

• Macpau

ögonskuggan & helstsyskonnu- har mensen kommit!??

Håller tummarna

• Ögonskuggan

Ett jävla skit detta med pergotime för min del. Ingen graviditet och en jädra lurig mens som fick mig att hoppas på tok för mycket. Den har kommit nu på morgonen.
    Idag gråter jag ögonen ur mig, bäddar ner mig och tar en rejäl paus från fl ett bra tag framöver. Sååå urbota ledsen och trött på detta.
    Nu är det du kvar helstsyskonnu! Hoppas verkligen på bättre lycka för dig!!

• Macpau

ögonskugga- jag vet:(

När mesen drog över för mig och betedde sig konstigt så fick jag verkligen upp hoppet...men vi får sörja lite och ta nya tag!

• Helstsyskonnu
    Macpau skrev 2009-05-26 08:08:28 följande:
    ögonskuggan & helstsyskonnu- har mensen kommit!??Håller tummarna
    Nej, och jag hade precis börjat hoppas - 15 dagar sedan äl-spruta. Men så talade min läkare om att de vagiatorer jag fått den här månaden för att tillföra extra progesteron brukar försen mensen så den dyker väl upp i övermorgon när jag är klar med vagiatorerna ...
Svar på tråden Pergo-girls...Hjälp mig...hur var er mens efter?