Bra mvc i Stockholm?
Hej!
Jag undrar om någon har tips på bra mvc i Stockholm?
Vill ju ha någon som är förstående för att man är mera orolig efter tre års försök och tre st ICSI...
Någon som har tips?
Hej!
Jag undrar om någon har tips på bra mvc i Stockholm?
Vill ju ha någon som är förstående för att man är mera orolig efter tre års försök och tre st ICSI...
Någon som har tips?
Jag gick hos barnmorskorna i gamla stan. Min bm där var jättebra. Har också gjort ICSI . Hon hade bra koll på de extra UL mm som ska göras vid IVF-graviditeter. Grattis!
Vi gjorde vår utredning där, och var inte helt nöjda...
Men det var iof sig hos läkarna på övervåningen, inte hos barnmorskorna...
Tack för tipset!
Och grattis till dig med!
Jag gick hos Eken på söder, jättetrevliga BM! mysiga lokaler. Vi är nöjda!
Heter det något mera än Eken?
Kan inte hitta det på eniro eller om jag googlar...
Hittade Eken...
Någon annan som har något tips?
Jag gick på vårt MVC som vi hör till. Jag är helnöjd, bra sköterska och inga långa resvägar till ett mvc som ligger längre från hem/jobb.
Det var SpångaTensta Mvc!
Någon som testat Liljeholmens vårdcentral eller Mama Mia på Söder?
puff
Vi gick också hos Barnmorskorna Gamla Stan och var otroligt nöjda. Vi hade en väldigt förstående och engagerad barnmorska. Jag har rekommenderat henne till alla jag känner :)
Mama Mia har två kompisar testat. Båda har bytt.
Jag bor nära Liljehomens MVC, men dissade det efter att ha fått usel hjälp på deras gyn mottagning. Tror säkert deras MVC är hur bra som helst, men jag kan liksom inte förlika mig att gå dit. Jag valde Mamamia på söder (trots att det är lite omväg) och va på mitt första besök i måndags. Både jag och och min sambo kände oss välkomna och allt flöt smidigt och bra. Var tvungen att boka om min nästa tid jag fick, och min BM ringde upp med en gång när jag lämnat meddelande, och det var mycket positivt. De upprepar hela tiden.. "har du några funderingar, är det bara att du hör av dig", och jag känner verkligen att jag skulle kunna ringa 100 gånger utan att hon blir irriterad. De tar sig tid liksom =
Lycka till med ditt val!
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om mama mia city och min BM.
Jag har fått det jag bett om - dvs extra VUL på första lediga tid, NUPP-test etc. Jag är i vecka 12+0 nu och känner mig rätt säker på att få lyssna på hjärtat ofta när jag väl är i 14+0 fram tills jag känner rörelser (har en tid just på 14+0 för det). Har som längst behövt gå tre veckor utan bekräftelse på att pyret lever, men det var lite vårt eget fel.
Allt det där kändes dock fullständigt rutin. Det känns inte så personligt och hon är inte någon man direkt pratar med om hur man känner sig.
Så både bra och inte bra med andra ord.
Åh, det är så bra att höra vad alla tycker!
Någon annan?
Någon som gått på mamma mia i kista? Jobbar i kista så jag funderade på dem...
Tycker du ska gå in på :
www.godoc.se/Default.aspx&GroupID=GROUP225&SubGroupID=GROUP161
Finns både privata och offentliga BM
lycka till!!!