Vill ALDRIG mer jobba!
Någon mer som känner så?
Jag vill alltid vara hemmamamma !
vårdnadsbidrag borde införas till skoldags
Någon mer som känner så?
Jag vill alltid vara hemmamamma !
vårdnadsbidrag borde införas till skoldags
vad är det som är så stötande med att man vill stanna hemma med sina barn? Tror inte att jag komhemsmeratt ha möjlighet till det, men skulle gärna göra det om jag kunde. inte för att jag är en bättre förälder utan för att jag älskar att vara med mina barn och vill ta vara på tiden när det vill vara med mig. jag kanske däör innan pension, förlorar ett barn (gud förbjude) eller så kanske jorden går under pga av växthuseffekten... eller så händer inget hemskt... vilket som vill jag ta vara på tiden
Men varför är folk så upprörda över några mammor som vill vara hemma med sina barn?!
Det bestämmer man väl själv?!
Vad händer om era män inte vill leva med er i framtiden? Vilken lön skall ni leva av då? Vilken arbetsgivare vill ha er?
Min dröm är (var?) att vara hemmamamma, men... nu väntar jag tvillingar och tänker att jag efter två-tre år kommer tycka att det är rena semestern att gå till ett jobb.
Har en 4-årig dotter och när jag kom hem från mitt senaste jobb så kändes det jättelyxigt att man inte varit hemma och...
lagat frukost, lagat mellis, lagat lunch, lagat mellis igen, lagat middag, diskat efter alla dessa mål, aktiverat/lekt med dottern, plockat undan, fram med nya leksaker, plocka undan, städa, tvätta, stryka, lyssna på gråt och gnäll trötta/sjuka dagar...
Ja, ni fattar.
Så nu är min dröm att kunna vara hemma tills barnen är ca tre år och sen jobba mån-to 10-14, korta dagar på dagis, aldrig behöver gå på frita, mamma hemma på morgonen och efter skolan.
Jag älskar också att vara hemma med min lilla tjej, men jag ska snart börja jobba 25 % och på det sättet kan jag dra ut på ledigheten ännu lite till och ändå njuta av lite fart & fläkt på jobbet. Det bästa av två världar.
Sådärja, 12 månaders föräldraledighet blir 18 månader, sen ska jag studera på heldistans. Åker utomlands 7 månader i år igen. Min man pluggar också på distans och vårt stora barn fyller fyra, så hon är inte skolpliktig än. Fy tusan, livet är så vansinnigt, overkligt bra!
Jag är en sk. hemmafru och trivs utmärkt med det:) Ingen stress, mycket tid med barnen helt ljuvligt:)
Jag är hemmafru och älskar det jobbet! Har ingen brådska att springa iväg till en arbetsplats utan tycker om att rå om min familj :)
PÅ mitt jobb kan man inte jobba 50% så det funkar bra eller lite halvhjärtat 100 % utan den dag jag börjar jobba igen är det "all in". "Så jag stannar hemma så länge det går och det är det bästa jag gjort i hela mitt liv trots mitt "superjobb". Känner mig lite avvikande för kollegor är hemma i 6 mån och jag i flera år med njuter av varje dag och inser att detta är den bästa tiden i mitt liv, helt underbart!
Men tydligen så är detta oerhört provocerande!!! Att föredra att plocka disk o smutstvätt o känna små barnarmar runt sig och ordet mamma istället för status, pengar och karriär. Förstår inte att folk bryr sig!
en tjejkompis till mej före detta jobkompis är hemma fru nu sen ett tag. hon fick barn för ett o ett halft år sen med en man som är chef och tjänar 100000 imånaden typ....så hon behöver iaf inte jobba
träffade henne nyligen och fika och hon verka hur lycklig som helst..så man blir avis, hon är bara hemma med sitt barn och va nu gravid igen...oc ändå råd att köpa massa grejer och leva värsta lyxlivet..
Har vb nu på mina två barn. Snart dax att börja jobba igen (till hösten).. Efter då, 3,5 år mammaledighet!! Fantastiska år som aldrig kommer igen!
www.killas.blogg.se