Gift men väntar barn med en annan man.
Jag är gift, men väntar barn med en annan man, för mig, som vet att jag bara vart med den andra mannen, så är det uppenbart vem som är far till barnet, maken o jag har icke idkat sexuellt umgänge på flera år, så han är inte aktuell i frågan.
Nu är det så att mannen som är fadern inte vill medverka i barnets liv, och jag vet att barn som föds inom äktenskapet erkänns automatiskt maken.
Nu är det så att vi ligger i skilsmässa, och jag blev gravid innan papperna lämnades in.
Kan det försvåra på något vis? Jag menar barnet har ju rätt till rätt pappa så att säga.
Jag är medveten om att jag behåller barnet på mina egn villkor, och att jag kommer att bli ensam med det, kommer heller inte kräva mannen på underhåll, utan vill bara ha rätt man på papperet.
Måste man häva faderskapet om det automatiskt går till mannen jag håller på skilja mig från? Vad händer om pappa inte vill medverka i faderskapsutredning?
Jag försökte ringa familjerätten, men de hade telefontid som var över för dagen, jag har inte tålamod att sitta ovetande till på måndag.
Någon som vet hur de ligger till, som kanske kan upplysa mig utan att komma med moralkakor, jag vet att jag gjorde det i fel ordning redan.