kiwi81 skrev 2009-06-13 17:47:06 följande:
Jag var på inskrivning i måndags och fick tid hos dr redan på torsdagen. Den här dr tog mig väldigt seriöst (hade klagat lite för barnmorskan när jag var på inskrivning, att jag tyckte att alla läkare hade varit så nonchalanta och inte tagit min oro på allvar förra gången.. kanske hade hon varnat den här dr för det?). Hur som helst så skickade hon en remiss till spec.MVC åt mig för ställningstagande till cerklage och dessutom sa hon åt mig att ta det lugnt, inte bära tungt och lyssna på kroppen. På ngt vis kändes det mkt bättre än när barnmorskan sa att jag inte borde vara orolig och betrakta den här graviditeten som en komplikationsfri graviditet utan restriktioner samtidigt som hon började prata om hur viktigt det är med motion. Jag håller med om att motion är hur bra som helst alltid, men just i mitt fall så tror jag att dagliga promenader är det häftigaste jag vågar utsätta mig för (och jag brukar älska att motionera i vanliga fall)!Hoppas att det går hela vägen den här gången... i alla fall förbi v 36+0.... åtminstone förbi v 34+0....Mison, lycka till på jakten efter pluset!
Det låter ju jättebra! Skönt att nån tar det på allvar! Det ska jag oxå se till att de gör, jag kommer inte att ge mig
Tror nämligen jag är gravid, skulle haft mens i fredags, och det känns verkligen i hela kroppen. Får nog ta och testa i veckan. Då kan vi följas åt! Skönt att ha någon/några att dela sin oro med! För detta blir en nervig resa...