• Jennick

    Varför har man "Baby on board" skylt i bilfönstret? Varför?

    Jag stör mig på skyltar som "Barn i bilen, baby on board, hund i bilen" etc. Exakt VAD är det som man vill med en sån skylt??

    Tror man att folk som ser skylten tänker "Oj, dom har barn i den bilen, då måste vi köra extra försiktigt så vi inte krockar". Eller vad?

    Jo, jag vet, det är väl löjligt att störa sig kanske, men jag fattar inte syftet.

  • Svar på tråden Varför har man "Baby on board" skylt i bilfönstret? Varför?
  • Elisabeth01

    Nina88-Jag kunde inte ha sagt det bättre själv :) jag har oxå baby on board skylt och barnvagnsskylt med födelsedatum och namn. Folk stör sig såååå på det, jag fattar inte :) kolla åt andra hållet då liksom elr kom fram direkt till oss o säg de om ni ser en sån liksom /))

  • MeNoLike

    Nina 88
    Jag tänker såhär. Jag skiter fullständigt i vad någon randomunge heter å hur gammal den är. Alla dessa skyltar gör att det känns som föräldrarna vill förmedla här är min speciella braiga unge lägg märke till den. Å ja självklart tycker man sin egna unge är speciell och bra. Men varför skylta med den?

  • Nina 88

    Skyltar??? Tycker fan inte man skyltar sitt barn för att man väljer att ha dennes namn på barnvagnen. Så klart anser man att ens barn speciell och oftast väljer man de namn man mest tycker om, då är de inget fel att visa upp de!!! Sen tycker jag de är en sak som man själv bestämmer om man vill eller ej vill ha!!! Tycker bara de är så onödigt att skriva inlägg om att man stör sig på de o bla bla!!! Finna bara en sak att göra ha de inte för helve*e!! Sen om andra har de och de stör en så har man fan problem med sig själv och bör omedelbart söka fan hjälp. De som att gå o störa på sig att visa har sportiga kläder och andra mer uppklädda, vem bryr sig liksom vi är alla olika och de är just de som är unikt och roligt. Vilken trist värld om alla hade gillat samma och haft exakt samma åsikt!!!

  • Nina 88

    Märkte att jag hade skrivit lite rörigt!!! Men hoppas ni ändå förstår vad jag ville ha sagt! ;)

  • Somenfar

    Jag vill ha en "baby on board" skylt i bakrutan. För förhoppningsvis uppmärksammar bilen bakom detta och håller avstånd och inte ligger och slickar röv. För det finns det många av.

  • Nicke
    Somenfar skrev 2014-01-13 22:14:49 följande:
    Jag vill ha en "baby on board" skylt i bakrutan. För förhoppningsvis uppmärksammar bilen bakom detta och håller avstånd och inte ligger och slickar röv. För det finns det många av.
    Tror du att såna människor slutar? Knappast.
    Jag vill ha en med "Människor i bil" för det verkar folk inte fatta själva.
  • AnooYoo
    BimBim o Knorrans Mamma skrev 2009-06-01 20:14:47 följande:
    Svaret är enkelt.
    För att alla förbannade j*vla puckon som inte har vett att hålla avstånden kanske kan tänka ETT steg längre och faktikst öka avståndet lite. Thats why.. iaf anledningen till varför JAG har en sån.
    Varför skulle någon tycka att barns liv är viktigare än  vuxnas? Jävla åldersdiskriminering. Alla människor har lika värde.
  • SoStylish
    Somenfar skrev 2014-01-13 22:14:49 följande:
    Jag vill ha en "baby on board" skylt i bakrutan. För förhoppningsvis uppmärksammar bilen bakom detta och håller avstånd och inte ligger och slickar röv. För det finns det många av.
    Så du tror på allvar att folk som har för vana att ligga och "slicka röv" på bilen framför omedelbart slutar med det bara för att du sätter upp en tramsig "Baby on board"-skylt på din bil?
  • viktoria91

    Det komiska är att det är oftast dem som gör som idioter...

  • Biffus

    Om något händer med bilen så vet man var det finns hundar och barn som kan behöva räddas...

  • Nape

    Jag har inte en sådan skylt, men tänker mig att om man krockar kan det vara bra. Då vet de som stannar och hjälper till att det finns en baby i bilen (så de inte bara drar ut mig, om det tex brinner)..

  • Bunny on speed

    När jag är ute och söndagskör brukar jag få lite tråkigt. När jag då ser mig om efter någon att preja om vägen väljer jag givetvis någon utan bebisar i bilen Solig


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Nicke

    Ska man inte ha skylt per passagerare då också? Typ ha en som man kan ändra siffrorna på?

  • A n n e L i e

    Förstår inte riktigt detta med att man skulle hålla bättre avstånd eller köra annorlunda för att någon har en "barnskylt" på bilen? Jag vill helst inte köra in i någon bil, med eller utan barn så jag håller avstånd och kör okej oavsett. 

    När det gäller olyckor osv, visst tusan görs en extra koll i bilen om det finns barn, inte tusan tror jag att man springer och kollar efter skyltar på bilen i var fall.

    Däremot är jag tacksam att skyltarna finns då jag helst inte vill parkera bredvid en bil med barn, vill inte höja oddsen för att få en uppskjuten bildörr i min.  Har tyvärr noterat att vissa föräldrar inte tar hänsyn till andra och verkar inte uppfatta att det finns andra bilar på parkeringen..

  • Tinzu

    jag tolkar såna skyltar som "ja, vi kör försiktigt pga blablabla" men det stämmer ju dock inte alltid, ibland känns det som att bli omkörd av x2000 och så skymtar man en barnstol.

  • Nikkos

    Tror mer att skylten ska signalera "jag kör lite mesigt/försiktigt för jag har spädbarn i bilen, inte för att jag går på valium" .. Det är mitt resonemang i allafall. Sen så tar man de själv lite lugnare vid stadsrusning om man ser skylten. Men de är jag de ????

  • Helenmomma

    Skylten är till för räddningstjänsten ifall man är med i en olycka. Ifall barnen inte är med så ska man egentligen ta ner skylten annars kommer räddningstjänsten leta efter ett barn utanför bilen. 

Svar på tråden Varför har man "Baby on board" skylt i bilfönstret? Varför?