Det beror nog på anledningen till att de inte blev befruktade. Omogna ägg, äggkvaliteten allmänt, om spermierna inte tar sig in (om man gör ivf), om ägg och spermie inte smälter samman (om man gör icsi)...
Säger inte läkaren något om anledningen och era odds? Fråga annars, om ni inte har gjort det!
Vi fick 17 ägg första gången, vet ej om alla var mogna men flera var det åtminstone. Ivf, inget befruktat. Spermierna hängde i skalet men tog sig inte in i äggen. Läkaren sa att det var ovanligt att det blir så när man får många mogna ägg och spermaprovet är utan anmärkning.
Andra gången 9 ägg, 8 mogna. Icsi, 3 befruktade men de delade sig till "toppkvalitet" så vi fick 1 tillbaka och 2 till frysen. Varför bara 3 blev befruktade trots icsi kunde han inte svara på, "det bara blir så ibland, nästa gång hade det kanske blivit annorlunda" sa han.
Resultatet av det enda ET vi gjort är i alla fall den lilla 6 månaderskillen som just nu sitter och sprattlar i mitt knä och tycker att vi ska göra något roligare än att sitta vid datorn
Jag skulle just fylla 31 då så jag var lite yngre än du men ändå inte purung. Visst är åldern en faktor, men den är ingen siffra utan individuellt hur mycket det påverkar och då syns det väl mest på äggkvaliteten och/eller slemhinnan.
Om du ska ge upp eller kämpa vidare kan bara du själv svara på... Så länge det finns både friska ägg och spermier så finns det en chans. En del ger aldrig upp kampen för ett biologiskt barn medan det för andra känns mer rätt att gå vidare till adoption eller ta beslutet att leva utan barn.
Lycka till, vilken väg du än kommer ta!