• vixon

Att släppa taget

Hej!
    Som det ser ut nu kommer vi att ge upp. Välja bort barn. Eller välja bort är kanske inte rätt ord eftersom vi inte lyckats skaffa, inte kommer att få adoptera och jag inte pallar ivf. Har letat men jag hittar inte något ställe för dem som förblir barnlösa - frivilligt eller ofrivilligt. Skulle verkligen behöva den trösten, att få se hur andra tänkt. Finns ni här fast jag inte hittat på er? Eller finns det någon bra sida? (Och jag vill INTE ha svar som "ge inte upp", "jag trodde inte heller men idag sitter jag här med en liten Egil" eller "har du provat akupunktur/naturprodukten blättan-blä/alger/you name it. Dessa utrop finns överallt och det är inte något som hjälper mig - tvärtom.).

• Svar på tråden Att släppa taget
  • Pomperipossan

Vågar man fråga vad som menas med "inte pallar IVF"?

• vixon

Ja det vågar man. Jag är snart 40, överviktig och väldigt känslig för hormonella svängningar.

• JAG är BÄST

Du har alltid www.villhabarn.com du kan kolla under. Där finns dte dom som fortsätter hänga dock inte lika aktivt som förut som "förblev" barnlösa och som valde bort adoption.

• JAG är BÄST

Kolla även med Ramona Fransson, hon och hennes man valde tillslut att leva utan barn.

• vixon

Har kollat på villahabarn.com men där är det mer en tråd som jag tycker är lite knepig att följa i. Har läst Ramonas bok som är fantastisk, men vet inte hur man får tag på henne?
    Jag förstår att du menar väl med förslaget om surrogatmamma, men jag vill att tråden handlar om att släppa taget om barntanken - det är det jag behöver och inget annat.

• JAG är BÄST
    vixon skrev 2009-06-01 20:45:55 följande:
    Har kollat på villahabarn.com men där är det mer en tråd som jag tycker är lite knepig att följa i. Har läst Ramonas bok som är fantastisk, men vet inte hur man får tag på henne?Jag förstår att du menar väl med förslaget om surrogatmamma, men jag vill att tråden handlar om att släppa taget om barntanken - det är det jag behöver och inget annat.
    Ramona finns inte på FL längre då hon blev avstängd å som jag fattade henne så kommer hon inte tillbaka hit.
    Men hon finns på andra FL
    www.familjelycka.se/Default.asp

Hennes blogg är här iallafall.

www.hanky.se/RamonaFransson/34326
  • vixon

Tack JAG är BÄST! Ska kolla upp detta!

(Finns fler här som kommer att förbi barnlösa så skriv fortfarande gärna här om er historia.)

Svar på tråden Att släppa taget