• Anonym (Hundvakt!!)

Vad kan man begära för att vara hundvakt?

Hur mycket ska man begära för att man är hundvakt under dagtid och endast vardagarna?
    Vill vara anonym för att ingen ska veta vem jag är, hoppas på svar ganska omg.

• Svar på tråden Vad kan man begära för att vara hundvakt?
  • Anonym (Matte)

Det beror ju på hur erfaren du är - men främst dina motiv till att göra det? Är det för att du vill gosa med hundar, eller vill du tjäna så mycket pengar som möjligt och samla på dig så många hundvaktsjobb som möjligt?

Jag känner en som tar 100kr/dag och hund. Tycker det känns som en rimlig summa.

• tintilar

Kolla vad det kostar att lämna på hunddagis i ditt område, och basera priset utifrån det. När jag var hundvakt 3 dgr i rad, dygnet runt, fick jag 1500:- tror jag. Så ca 500:-/dygn. Var hundvakt åt en familj som nått mig via annons så det var inga jag kände.

Kanske kan du begära runt 300kr/dag? Hur många timmar är det?

• tintilar

Om det är ofta kanske 300 är lite mycket. Som sagt, kola vad hunddagisen tar.

• Anonym (Matte)
    tintilar skrev 2009-06-02 15:41:59 följande:
    Om det är ofta kanske 300 är lite mycket. Som sagt, kola vad hunddagisen tar.
    Tycker det är dyrt om man jämför med huddagis. 300kr/dag = 6000kr/månad (om man förutsätter att varje månad har 20 vardagar).
  • Anonym

Ett hunddagis har ju oftast helt andra möjligheter att ha hunden ute (i rastgård) de har föräkringar och det betalar maten på dagen osv. Jag hade inte betalat lika mycket för att lämna min hund till en privatperson som till hunddagis.

100 kr/dag tycker jag låter rimligt. Det blir ju ändå 2000 kr/månad för den hundägaren.

• tintilar

Ja själv hade jag aldrig betalat det. Men hur mycket tar dagisen betalt? Jag hade ju personligen hellre valt privatperson före dagis.

• ALJO

Jag har haft min hund på hundpensionat en gång, betalade 150 kr dygnet, då ingick mat. Men jag antar att det är billigt. 50-100 kr dagen tycker jag att du skall ta som mest.

• Anonym (Hundvakt!!)

Tack för era svar, jag har själv en äldre hund och denna som jag ska vara hundvakt åt är en valp, som är med oss i stort sett varje vardag mellan kl:07.00-17.00, kan dock hända att vissa veckor blir det bara 2-4 dagar,lite olika, mina motiv var att jag är hemma hela dagarna och har en hund och ville hjälpa till, ägarna erbjöd sig ersätta mig, men frågade hur mycket jag ville ha, jag har inte svarat ännu för jag ville se hur bra det fungerar först och att jag aldrig varit hundvakt tidigare.
    Det där med att kolla hunddagis lät som ett bra tips, ska kolla upp det, Tack!

• Anonym

jag var hundvakt i 3 år och då tog jag 50:- dagen. maten och allt annat köpte ägarna. Så det blev en extra liten inkomst på runt 1000:-månaden.
    jag har även varit hundvakt dygnet runt, i 2 veckor, då tog jag 100:- dygnet, plus 125:- dygnet på helgen.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vad kan man begära för att vara hundvakt?