• tricksen

ICSI graviditet

Hej ni som har gjort ICSI har det gjorts extra kontroller på dig t.ex fler UL än vanlig graviditet? På Ivf kliniken sa dom att man skulle behandlas som vid en vanlig graviditet, men jag tänkte att det kanske är olika beroende på var man bor.

• Svar på tråden ICSI graviditet
  • Lena66

Hej !

Det är samma som "vanlig IFV",dvs ett tidigt UL i ca v8 annars är det som en vanlig graviditet.
    Är inne på 2:a ICSI graviditeten .

• ConcreteAngel

För mig har det varit som en vanlig grav.

• Dahlia

Vi hade inga extrakontroller pga att det var en icsi graviditet när jag var gravid med sonen..

Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • Peztis

Jag gjorde en vul kring v6 och sedan ul kring v 18.
    Förr gjorde man även en extra koll kring v 35 eller så men det tror jag man har tagit bort, det var inte alldeles självklart när jag var gravid 2004.

• Zinzie

I Stockholm har man ett extra tillväxtultraljud någon gång en bit efter vecka 30.

Överlag verkar det vara väldigt olika från landsting till landsting och ofta verkar faktiskt Stockholm ha en rätt vettig policy.

Jag har inte behandlats som en vanlig graviditet de första 15 veckorna känner jag. Det har inte kommit obligatoriska kontroller, men de har varit väldigt, väldigt lyhörda för vad jag vill och jag har inte behövt argumentera alls. NUPP var en självklarhet, extra UL efter några veckor lika så och hjärtslagskoll i vecka 14. Sen är det ju baserat på mina behov, men att behoven är annorlunda efter 4.5 års kamp, 4 färska och 5 frys är så självklart att jag inte behövt vara envis alls (vilket man oftast behöver mot sjukvården).

• Missetass

Fick planerat tillväxt-UL i v. 32 efter ICSI. Vet inte varför, det verkade vara rutin att göra så på mitt sjukhus. Sen blev det iofs flera besök på Spec MVC och extra UL ändå p.g.a komplikationer. Men sonen föddes frisk och välskapt BF+3.

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • nirakanna2

Skrevs över till vanlig MVC efter tidigt VUL på kliniken (i v.8 tror jag det var)

• Carrie

Vi fick inte ngt extra vul/ul vid vår icsigraviditet. Dock gjorde vi ul vid inskrivningen på mvc i v. 12 eftersom jag hade haft blödningar, fick dessutom göra ngt extra ul pga blödningar i tidig graviditet.

Äntligen! 1/11 08 föddes vår son!
  • Petra 74

Vi gjorde 2 extra vul, ett i V6 men då syntes inget. Var för tidigt, men jag var så orolig pga rosa flytning. Gjorde nytt i V8 o då syntes det.

Svar på tråden ICSI graviditet