Arbetstider på förskola.
Hej!
Jag undrar vad ni har för arbetstider som jobbar på förskola, ange även procent. Jag förstår att tiden varierar men om man kan säga på ett ungefär. Tack
Hej!
Jag undrar vad ni har för arbetstider som jobbar på förskola, ange även procent. Jag förstår att tiden varierar men om man kan säga på ett ungefär. Tack
Någon!
där jag vikarierar så rullar de schemat.
ex.
må 7.30-16
ti 8-17
on 6.30-13.15
to 8-17
fr 7.30-16
ungefärliga tider.
sen har vissa avdelningar andra tidsperioder ex 7.30-16.30.
där jag extrajobbar går all personal till kl.15 må och ti då det är schemalagd planering och utvecklingsgrupper dessa tider, varierar vilken avdelning det gäller.
Tack för svaret, någon fler?
Jag jobbar inte på förskola, men känner några som gör det. Vilka tider de jobbar, beror främst på vilka tider förskolan har öppet. En del kommunala förskolor har ju öppet 6-18, och då får de jobba någonstans däremellan. Känner också en som jobbar som resurs på förskola och hon jobbar alltid 9-15.
Just nu har jag världens lyxschema. Jobbar 75 % och antingen jobbar jag mellan 8 och 14.30 eller mellan 9.30 och 16. Fast efter semester får jag nog några av de sugiga öppnings- och stängningstiderna igen, dvs öppna 06.00 eller stänga 18.30
tidigaste jag kan börja är 6.15 o senaste jag slutar är 18 sen är det rullande tider kan jobba 6timmar en dag o nio en annan. rullande schema. jag jobbade 100% är mammaledig just nu
Tack, verkar vara en stor variation. Hur ofta får man öppna och stänga? Är det varje vecka eller färre? Barnens förskola har öppnings och stängningsavdelning för dom med behovet så det blir det väl färre. Tack för att ni tog er tid!!!
vi hade en öppning o en stängning var i veckan varannan vecka (den sida av huset som hade öppnings o stängning vecka.. men då var det uppdelat på fyra så var fjärde?? vecka så hade vi två dagar gick på rullande, men då är det två som hade mellantider.
Jobbade på en förskola med bara en avdelning en gång, personalen provade ut lite olika, just när jag var där (vikarierade) testade dom att öppna en hel vecka, sen byta. Det var öppning, mellan och stängingskift. jag jobbade mellanskiftet.
100%
varierande tider.