• jtesa

Jobbig biomamma..Tips?

Hej!
    Undrar om det är fler som har en extremt energitömmande biomamma som vill förstöra hela tiden? Som ringer och skäller, gnäller och ska ha materiella ting från vårt hem. Min sambo och hon gick skilda vägar för länge sedan, både han och jag har barn sen tidigare och nu väntar vi ett gemensamt.
    Mina barns pappa och jag har en jättebra relation,därför har jag så svårt att förstå vad hon håller på med.
    Jag tror ju påatt man ska vara tillmötesgående, ställa upp och ha sunt förnuft, och ger man så får man tillbaka, men det funkar inte.
    Vi har tagit hand om hans barn mer när hon ska åka bort på sin "barn"vecka, han har gett henne föräldradagar hon bett om, hon har redan fått en massa saker som hon helt plötsligt krävt (vi tänkte att hon får väl ta det där, då kanske det blir lungt) som han egentligen inte har rätt till. Nu när hon kommit hem från sin semster så ringer hon och ska ha mer grejor (ur tomma intet) och säger att han ska betala nån räkning hon fått (som garanterat inte finns).
    Kan hon vara avundsjuk ? Lider kanske av PAS ?
    Det är tärande att hon ringer, smsar och har sig. När ska det bli lugn och ro?

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Jobbig biomamma..Tips?
  • jtesa

OOps, blev stavfel i farten...inte han har rätt till hon ska det vara.
    krävt (vi tänkte att hon får väl ta det där, då kanske det blir lungt) som hon egentligen inte har rätt till. Nu när hon kommit hem från sin semster så ringer hon och ska ha mer grejor

• Mieria

Vad är det för saker hon vill ha? Och vad är det för räkningar?

• Linchik80

Det låter som min morbrors ex-fru...
    Hon blev som tokig när dem skildes, hagalen som bara den...
    Hon krävde att han skulle betala underhåll till henne etc etc... You name it..
    Hon tog tom innerdörrhandtagen från deras tidigare gemensamma bostad innan de sålde det...
    De har 2 vuxna barn, så inget handlar om vårdnad etc utan hon vill bara göra livet surt för honom...
    Detta är väl ungerfär 10-12 år sedan och det är inte mer än drygt 1 år sedan sista stöten, nu minns jag inte vad det var men det jag ville komma fram till är att:
    SE TILL ATT STOPPA HENNE I TID, HON HAR INGEN SOM HELST RÄTT ATT KOMMA OCH KRÄVA NÅGOT FRÅN ERAT GEMENSAMMA HEM...

• Mieria
    Linchik80 skrev 2009-06-05 15:16:30 följande:
    Det låter som min morbrors ex-fru... Hon blev som tokig när dem skildes, hagalen som bara den... Hon krävde att han skulle betala underhåll till henne etc etc... You name it.. Hon tog tom innerdörrhandtagen från deras tidigare gemensamma bostad innan de sålde det... De har 2 vuxna barn, så inget handlar om vårdnad etc utan hon vill bara göra livet surt för honom... Detta är väl ungerfär 10-12 år sedan och det är inte mer än drygt 1 år sedan sista stöten, nu minns jag inte vad det var men det jag ville komma fram till är att: SE TILL ATT STOPPA HENNE I TID, HON HAR INGEN SOM HELST RÄTT ATT KOMMA OCH KRÄVA NÅGOT FRÅN ERAT GEMENSAMMA HEM...
    Det beror väl på vad hon och pappan har kommit fram till?
  • jtesa

De gjorde en bodelning, enligt lag, på papper så det finns ingenting hon egentligen kan ta. Jag har tillochmed skickat gardiner (inget problem, för jag ville inte ha dem), tillsaken hör oxå att hon hade ett förhållande bakom hans rygg i ca 1 år innan de skildes. Så varför beteer hon sig så här när han nu är lycklig? Vore man inte glad för den andras skull, trots skilda vägar vill man ju varandra väl.
    Vi har gett upp hoppet påatt detta skall sluta och jag är så rädd, så rädd att hon börjar vända barnen emot sin egen pappa. Han är ju världes snällaste och jag tycker så mkt om dem.
    Det har varit mkt konflikter och det tar sån energi. I och för sig, jag vet att det är hans x, men man blir ju indragen, jag vill ju stödja honom så gott jag kan.

• Hopp och förtvivlan
    jtesa skrev 2009-06-05 11:43:36 följande:
    [citat]
    Hej! Undrar om det är fler som har en extremt energitömmande biomamma som vill förstöra hela tiden?

Japp det finns fler! Vi har en sådan biomamma till mina bonusbarn. Gör ALLT för att saker inte ska rulla smidigt. hon är inte så mycket på och hör av sig. snarare tvärt om. skiter i att lämna medicin till barnen. gör raka motsatsen vad man ber om. går med på att dela på kläder och sen skiter i att betala. listan kan göras lång. mitt bästa tips är att inte lägga för mycket tankar på denna människan även fast allt bara vill snurra i huvudet. ju mindre hon får inkräkta på ert liv destu bättre. jag vet hur det är att anstränga sig för hennes/barnens skull för att barnen ska få det bättre - och sen få skit tillbaka av henne. men fortsätt göra allt för barnen. se till att de har det bra. men gör inget bara för att gynna henne. får hon lillfingret tar hon hela handen!
  • jtesa

Tack för tipset!

Det är skönt att höra att man inte är ensam!

• pigall

Hej.
    Nope, du är inte ensam för här är en till

• Rockenrola

hej önska ja kunde veta vad man ska göra åt gnälliga elaka o krävande biomammor.. min gubbes x är på oss om allt... att barnen inte duschar tillräckligt ofta. att deras dörr e stängd in till deras rum när dom ska sova (pga katten) o säger att dom är utan mat här vilket dom ALDRIG varit.
    detta o massa fler saker.. så nu försöker hon ta barnen från oss... nu bor dom varannan vecka o vi har dessutom en 10 veckors gemensam tös nu.

va ska man göra för att få henne o sluta me detta hotande om att ta barnen. försökt prata men de går inte.

barnen klagar över en del saker som sker under hennes tak så som att hon ofta byter kille o jobbar så mkt så hon e trött o bara skäller på dom. ändå säger hon att dom inte vill va här utan bara hos henne.

• chilipeppar77

Jag tror att man helt enkelt får sätta ner foten och inte acceptera att allt är på hennes villkor. Det låter som om hon vill suga ur så mycket hon kan och helt enkelt vara besvärlig.
    Tyvärr är det väldigt vanligt att exet blir omöjlig när han träffar någon ny.
    "Bakdörren är plötsligt stängd och saker och ting förändras."

Min sambos ex är fortfarande besvärlig emellanåt. Går inte att lita på, men det har lugnat ner sig jämnfört med hur det var i början.

• jag mfl

Jag har oxå en hemsk bio mamma till mina bonusar.
    Vi har verkligen försökt få henne att respektera vårat förhållande :/

Det mest komiska i det hela.
    Det är att dom va skilda 4 år innan jag träffade min nuvarande man & sambo med ny sen 3 år tillbaka med eget barn påväg.

Men att bonusarna gillade mig & att min man hittade någon som det blev allvar med, det fick henne att bli, ja jag hittar inga ord.

Det som är så jobbigt för mig ibland.
    Hoppas på trevliga råd / komentarer.
    Det är att ibland kan jag börja fundera på hur i H*lvete kunde han beblanda sig med den där "elaka" personen.
    Han som är så snäll & omtänksam.

& bli bitter för hon har som någon annan skrivit fått nåt så fint som en förlägning av min man :(

Tar energi & är jätte jobbigt :(

• CaKaRs

Här är en till med bonusar, som har en mycket labil mamma.. Har också från början försökt ställa till oreda och gräl..
    Men varför blir det så? Man hör ju om detta så ofta numera.. Är folk så beroende av sina partner, att hela deras egna liv faller helt samman om det tar slut.. Hos oss är det tillochmed så att mamman legat inne på psyk, men tillochmed därifrån kan det ställas till med gräl och bestämmas en massa..
    Finns det något annat som är såenergitömmande som en mamma som bråkar och krånglar hela tiden, och skyller att det är för sina barns skull när det enbart gynnar henne själv.

• Sissi82

äganderättsbehov är tydligen ett vanligt gemensamt tillstånd för "biommamman" Dom vill ha en bit makt kvar vare sig det hanlar om sås snipa elller barn.. kontrollen är det sista hon vill släppa och .. bästa är att visa långfingret men låt inte barnen ta skada av hanlingarna.. beter hon sig illa så förklara bara för barnen att så ska inte en vuxen människa bete sig. lycka till!

Mamma till två prinsessor♥
  • Nea09

hej vet precis hur de är min sambo vill inte alls prata med sitt ex som han har sin son med sen går allt ut över mig liksom inte jag som har gjort nått fel utan hon men de förstår hon inte suck

• husbyggemama

Har oxå ett jobbigt ex med i bilden, fast det är mycket bättre nu. (efter åtta år)
    Något som varit viktigt för mig är att prata med mina vänner om det istället för att älta det med min man. Jag behöver nämligen få älta saker många gånger för att kunna släppa det. och jag vill inte att min man ska behöva höra skit hela tiden. En annan viktig sak är att när det är som jobbigast tänka som så att det är ingen mening med att grubbla över det, grubbla är ingen lösning och eftersom att hon vill jävlas finns det ingen lösning.
    Lycka till!!!

• zakaro

Guuud va ja känner igen mig!!!!! Morsan till mina bonusar ställer till med allt hon kan! vi har varit med om kidnappning, manipulation, hot om nån skulle flyttatill oss m.m.

• Vintervirrig

Hej TS; har samma problem här och ingen lösning. Har efter många år insett att kvinnor som dessa som lider av något vi kana kalla det PAS eller bara vanlig hederlig elakhet och bitterhet, de blir aldrig bättre. Inget du gör förbättrar situationen så det finns eg bara två alternativ - stäng av känslomässigt eller ställ kärringen i cement och dumpa henne i Nybroviken
    Lycka till!

• Molly1982

Biomamman i itt fall är nog bland de mest vidrigaste människorna ni kan tänka er...och då är det inte bara hon som jävlas med mig och min man, utan hennes mamma ska oxå vara med och säga sitt!!

Senast idag när hon ringde och ville prata med barnet som är hos oss, så sa flickan som är 4år " mamma, jag har två mammor du och Molly"...varav mamman svara "Nej det där är inte sant älskling, Molly kaninte älska dig, du har bara en mamma"!!!!
    Flickan blev nog lite ledsen så hon gav telefonen till mig och jag la på....sen kommer det en massa sms med vidriga innehåll!!

Hur får man de att sluta??

Svar på tråden Jobbig biomamma..Tips?