• vadskajaghetadå

När skämde ett barn ut dig som mest?

Kanske konstigt formulerat av mig.
    men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?

kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc

• Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?
  • MammaTillDomFinaste

just det, en kompis mamma berättade för mej om när min kompis var liten. Dom gick över ett torg och kompisen fick för sej att "busa" med sin mamma. Hon var bara nåt år. Hon sliter sej lös ur mammans näve och springer över torget helt hysteriskt skikande "slå mej inte!! slå mej inte!!" Och eftersom hon var så liten hade mamman inte så mnycket val, hon blev ju tvungen att springa efter henne. Så ungen först skrikandes "slå mej inte" och en lätt hysterisk mamma efter. hahahaha.

Kan tillägga att enligt kompisen så har hon heller aldrig blivit slagen ;) Men gissa om mamman ville bli uppslukad av marken!

• Rosenöga

En bekant berättade att sonen fick följa med in på Systemet och då frågade killen nyfiket:
    -Pappa vad är det här för affär?
    -Det är ett apotek, sa pappan.
    -Varför handlar du inte på samma apotek som mamma?
    -Nej, där finns inte den medicin som pappa vill ha.
    På bussen på väg hem sa killen plötsligt:
    -Pappa, varför köpte du bara whisky på apoteket?

• Ankissen

Innan Ella föddes var vi på bvc med storebror på treårskontroll. Han visste att han skulle bli storebror och att bebis skulle komma i april, för det hade vi pratat om mycket hemma. Detta var i november, så det var inte sådär supertydligt att jag var gravid, men bvc-tanten märkte det.

BVC: Jaså, du ska bli storebror Elliot!

Elliot: Mm! Jag ska bli storebror.

BVC: Tror du det blir en syster eller bror?

Elliot: En lillebror.

Vi: Elliot ska du berätta när bebisen kommer?

Vi fick truga lite så vi fortsatte med...

(Vi:) Bebisen kommer i....

Elliot: I pullan...

Vi skämdes lite så där lagom mycket...

• madde1983

jag  var ca   5 år då jag skämde ut min mamma  i en konsum butik  via  att jag fråga henne om ett paket kondomer var godis  och om hon kunde köpa  dom till mig  i en lång kö med en massa gamla gubbar och tanter

• TissTassTess

Mina barn pratar inte så mycket så dom har inte hunnit sagt så mycket tokigheter än..

Men jag undrar ändå hur man kan skämmas för något nån annan gör... och allra helst när det är ett barn, alla människor vet väl hur barn är... Vad är det att skämmas över??

Man ska passa på att njuta när barnen kan glädja flera människor...

• Laire
    TissTassTess skrev 2009-06-24 23:09:23 följande:
    Mina barn pratar inte så mycket så dom har inte hunnit sagt så mycket tokigheter än..Men jag undrar ändå hur man kan skämmas för något nån annan gör... och allra helst när det är ett barn, alla människor vet väl hur barn är... Vad är det att skämmas över??Man ska passa på att njuta när barnen kan glädja flera människor...
    Denna tråd är ju skriven med glimten i ögat! Jag tror ingen skäms såsom man skulle göra om man hade gjort bort sig själv.
  • Lajkie

Detta hände igår!
    Vi var på stranden, jag, sambon och våra tjejer. Jag och töserna satt i vattenkanten och badade och helt plötsligt ser jag stora tjejen resa på sig och klämma en stor korv. Jag fångade upp den med handen (vidrigt, men jag fick panik) och slängde den i vassen. Hahaha. Jag ropade under en rejäl skrattattack till sambon att han bara måste komma, och han låg och halvsov i solen så han orkade inte utan frågade bara vad det var och då skriker tjejen skitstolt över HELA stranden. "Jag har bajsat, jag har bajsat"
    Jag tog våtservetter och torkade rent henne och försökte leta bajskorven men hitta den inte. Sådan tur var så såg ingen själva bajsincidenten utan hörde bara Sandras skrik om bajs, så de trodde kanske hon skojade.

Ja, vi bada iallafall inget mer den dagen och jag höll på att skämmas ögonen ur mig, samtidigt som jag skrattade halvt ihjäl mig.

• Rosenöga
    Lajkie skrev 2009-06-25 11:13:39 följande:
    Detta hände igår!Vi var på stranden, jag, sambon och våra tjejer. Jag och töserna satt i vattenkanten och badade och helt plötsligt ser jag stora tjejen resa på sig och klämma en stor korv. Jag fångade upp den med handen (vidrigt, men jag fick panik) och slängde den i vassen. Hahaha. Jag ropade under en rejäl skrattattack till sambon att han bara måste komma, och han låg och halvsov i solen så han orkade inte utan frågade bara vad det var och då skriker tjejen skitstolt över HELA stranden. "Jag har bajsat, jag har bajsat"Jag tog våtservetter och torkade rent henne och försökte leta bajskorven men hitta den inte. Sådan tur var så såg ingen själva bajsincidenten utan hörde bara Sandras skrik om bajs, så de trodde kanske hon skojade.Ja, vi bada iallafall inget mer den dagen och jag höll på att skämmas ögonen ur mig, samtidigt som jag skrattade halvt ihjäl mig.
  • Pusselbiten86

Nu när min äldsta son (3 år ) är medventen om att bebis ska komma. Och han vet var den kommer ut så satt vi på bussen en gång med MASSA folk på den o så sägerhan bara rakt ut

Mamma
    Mmm svarade jag
    Du har bebis i magen
    - ja jag har bebis i magen
    - han: bebis kommer ut i snippan..

Fyyy vad röd jag blev i ansiktet. Inget konstigt med det men de va pinsamt ändå...

Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091214 *Längtar*
  • gryning2

Jag och min mamma var på den lokala ICA-butiken när jag var i 3-4 års åldern. Det var massor av folk där eftersom det var påsk. Mamma hade försökt lära mig att man inte kan få allt man vill för att man ibland inte har råd. Jag står vid tidningshyllan och vill gärna ha en Kalle Anka -tidning så jag håller upp denna och ropar till mamma i kön:

- Mamma har vi råd med det här?!

Artig som jag var......

• sofia 82

dagisfröken berättade för mig idag att sonen setat i en annan frökens knä och börjat pilla henne på bröstet och sagt att pappa brukar ta på mammas bröst..( vet inte vad han fått det ifrån.. )

det + att han säger att pappa dricker mycket öl till alla.. ( kan tillägga att vi är så gott som nykterister och dricker kanske 2-3 ggr per år.

lite pinsamt ska det väl vara....

• vampyria2

Haha den här tråden var ju super rolig, så den kickar jag i gång igen genom att vända på den, jag skämde visst ut min son i dag och det tyckte jag var ganska kul faktiskt

Han ringde ett videosamtal till mig när han var med sina tjejkompisar och när vi ska lägga på så råkar jag säga "puss, puss, mamma älskar dig"....ehh det var visst inte så smart gjort till en snart 13 årig kille, han höll på att dö och drog upp tröjan över huvudet den lilla stackaren

Och snäll som jag är delar jag naturligt vis med mig en bild också :p

• lemur
    Miss Daisy skrev 2009-06-07 01:14:23 följande:

En annan grej som hände för ett par veckor sedan, fast den här gången var det yngsta sonen: Vi gick in till en videobutik där det jobbade en väldigt tjock kille i kassan. Jag frågade om en film och min son tittar på killen och säger jättehögt: "Gud va tjock han är mamma". Det syntes att killen tog åt sig fast han försökte låtsats som han inte hörde.

Lite OT kanske men HUR I HELA VÄRLDEN ska man egentligen reagera på detta?
    Stå där och skämmas?
    Förklara att sådär säger man inte och kräva att ungen ber om ursäkt?
    Fråga barnet om han tycker det är fel med att vara tjock?
    Börja prata om känslor och att killen nog blev jättesårad och ledsen?

usch, jag är så nervös, för jag är bombsäker på att mitt barn kommer slänga ut sig nått liknande.. HUR ska man reagera liksom?

• Judiths
    lemur skrev 2015-06-26 14:09:52 följande:

Lite OT kanske men HUR I HELA VÄRLDEN ska man egentligen reagera på detta?

Stå där och skämmas?

Förklara att sådär säger man inte och kräva att ungen ber om ursäkt?

Fråga barnet om han tycker det är fel med att vara tjock?

Börja prata om känslor och att killen nog blev jättesårad och ledsen?

usch, jag är så nervös, för jag är bombsäker på att mitt barn kommer slänga ut sig nått liknande.. HUR ska man reagera liksom?

Till min 3-åring har jag sagt ungefär "Alla ser olika ut. Man pratar inte om hur andra ser ut".
Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?