• Laplata

Rosenrot+gravid?

Hej, jag undrar om det finns några som hade svårt att bli gravida och sedan lyckades med Rosenrot?

Vi har försökt i flera år men inte vait i närheten av ett plus. I maj gjorde vi vårt första IVF försök som slutade i ett tidigt MF och eftersom sjukhuset stänger under Juli kommer vi behva vänta tills augusti med vårt första FET försök.
    Eftersom hoppet är det sista man förorar ska vi självklart myssa lite extra de här månaderna men tänkte om man kankse kan göra något för att öka chansen för att ett mirakel ska inträffa

Jag läste att Rosenrot ökar lusten, ger en ökad östrogen aktivitet och ökad fertilitet så jag tänkte höra om det finns några här som kunde berätta om era erfarenheter

• Svar på tråden Rosenrot+gravid?
  • Tuplan

Tack för svar, tål ju att prövas både med Rosenrot och Apiforce.

• Laplata

Tack för alla era svar!!
    jag har väldig regelbunden ÄL och mens, så jag vet inte om Apiforce kan hjälpa mig! men det skadar ju inte testa..
    Jag ska börja med Rosenrot nästa vecka när jag får min mens och om det inte funkar så ska jag också köpa Apiforce

• roseli

Jag har tyvärr bara dålig erfarnhet av både rosenrot och apiforce, har testat båda och vi har försökt i över 2 år nu att bli gravid men inte lyckats

• Vinteräpple

Jag har precis börjat med rosenrot, ska sluta nästa vecka efter ägglossning. Jag har normal (om än lite kort) mencykel men vårt problem är att jag har för dålig äggproduktion. Vi har gjort en IVF (mf) och har ett ägg i frysen, men det skulle ju vara roligt att fixa det själva. Får väl se om det hjälper med rosenrot och spikmatta!

• Laplata

Jag har nu tagit Rosenrot och hade min ÄL i onsdag så nu är det bara och vänta och se om vi får en fin +.
    Jag har också gjort en IVF i Maj som slutade med MF , som tur har vi 7 ägg i frysen men det skulle kännas så bra att få en + nu!! man har redan väntat sååå länge!!
    Håller tummarna för oss alla!

• Vinteräpple

Konstigt nog så upplever jag mest att jag SOVER mycket bättre nu? Men man ska ju bli pigg av rosenrot?? Nån annan som känner samma?

• Laplata

Jag tror inte jag kände av något alls den här gången...men jag hade provat RR för flera år sedan när jag jobbade och pluggade på kvällarna och då märkte jag det var lättare att fokusera när jag skulle sätta mig och plugga
    Det är kanske så att eftersom kan kan fokusera bättre och har mer energi under dagen och hinner med att göra mer saker så är man tröttare på kvällen och då sover bättre..det var min egen teori

• Laplata

Glömde säga att jag tror att jag ändå kände av min ÄL nägot jag i normal fall inte gör. Kvällen innan jag fick utslag i ÄL stickan så hade jag lite ut i min högra sida..det kan ju ha varit något annat men jag tolkade som att ÄL var på gång

• Vinteräpple
    Laplata skrev 2009-07-11 14:54:25 följande:
    Jag tror inte jag kände av något alls den här gången...men jag hade provat RR för flera år sedan när jag jobbade och pluggade på kvällarna och då märkte jag det var lättare att fokusera när jag skulle sätta mig och plugga Det är kanske så att eftersom kan kan fokusera bättre och har mer energi under dagen och hinner med att göra mer saker så är man tröttare på kvällen och då sover bättre..det var min egen teori
    Det är min teori också, att jag bränner mer energi än vanligt! Eller så hjälper rosenroten mig att koncentrera mig bättre på att sova
  • Vinteräpple

I natt sov jag nästan ingenting, så där sprack min teori om att det var rosenroten som gjorde att jag sov så bra. Och dessutom funkade inte ägglossningstestet i morse, jag tror jag gjorde nåt fel när jag satte på hylsan så den ville inte visa nånting alls. Känner ingen ägglossning men borde ha den typ idag eller imorgon.
    Nåja, jag slutar väl med rosenroten för den här månaden och hoppas på det bästa.

• Viktoria5

Nu har jag köpt rosenrot och apiforce så är det bara att vänta på att mensen kommer tillbaka.

Lycka till vinteräpple!!

• Laplata

Efter min första kur med Rosenrot har jag idag fått min mens så det funkade inte för mig...men jag ska testa denna månad igen, få se om vi har lite mer tur denna gång!

Önskar er lycka till!

• Vinteräpple

Nope, ingen lycka här. Men jag trodde nog inte det skulle funka heller. Nåja, lite piggare blev jag kanske så jag kanske ska prova en månad till, sen är det FET för oss.

Svar på tråden Rosenrot+gravid?