• MYCHIL­D2007
    Äldre 7 Jun 18:22
    2801 visningar
    4 svar
    4
    2801

    Vill åka till kolmården med mitt barn, men ingen bil.. lite tips sökes?

    jag skulle vilja åka dit nästa vecka på trosdag redan.
    Vet ni om det går att boka bussresor? Eller finns det bussar som går dit?

  • Svar på tråden Vill åka till kolmården med mitt barn, men ingen bil.. lite tips sökes?
  • Liinda­E
    Äldre 7 Jun 18:26
    #1

    hyrbil

  • Äldre 7 Jun 18:27
    #2

    ta tåg/buss till norrköping och därifrån går det lokalbussar till kolmården.
    vissa tåg stannar även i kolmården.
    vet inte var du bor, är det långt?

    hyrbil är ju också ett alternativ.

  • Thu 21 Apr 2022 14:53
    #3

    Skulle tagit hyrbil, smidigt och enkelt samt att det inte kostar speciellt mycket längre. 

    Ofta har de bra erbjudanden på mindre bilar och är det bara du och ditt barn passar de ju utmärkt med en mindre bil om ni enbart ska åka från punkt A till punkt B. 

    Jag har både testat mabi som funkade helt okej men vill du ha billigaste priset skulle jag köra på rent a wreck. Där pratar vi billiga priser men du får samtidigt vara beredd på att det inte är en ny bil som du ska köra heller. 

    Det är ofta fördelen med de andra företagen men när det kommer till kortare sträckor och jag inte behöver något värre så kör jag alltid på rent a wreck. 

  • Thu 21 Apr 2022 16:29
    #4

    Killkompis? Har du ingen killkompis som kan vara chaufför och "familjefar" för en dag? Eller låna en väninnas man för en dag? 

    Det är ju en slags mamma-pappa-barn- grej. Det är roligast så. Men man behöver ju faktiskt inte en egen man, man kan ju låna en för en dag.

Svar på tråden Vill åka till kolmården med mitt barn, men ingen bil.. lite tips sökes?