När mens med Pergotime
Jag har inte haft ÄL på enkel kur Pergotime enligt blodprov dag 23. =(
Så nu är min fråga när har ni andra fått eran mens, som inte fått ÄL på enkelkur?
Tacksam för svar =)
Jag har inte haft ÄL på enkel kur Pergotime enligt blodprov dag 23. =(
Så nu är min fråga när har ni andra fått eran mens, som inte fått ÄL på enkelkur?
Tacksam för svar =)
när man inte har haft ÄL under sin cykel kan det dröja ett tag innan man får sin mens o själkva mensen kan se konstig ut pga att det inte finns något ägg att utsöndra ( som man normalt gör med sin mens) jag fick ibland vänta upp till 50 dagar efter förra mensen...fick ibland äta en annan tablett progesteron för att få en mens ändå o på sätt starta om cykeln...från start o då med ny kur pergo
Jag har haft mens utan ÄL. Då jag åt Provera. Har bara haft en mens efter min dotter som föddes i april 08.Har sällan ÄL/ingen alls. Har bara haft en då jag blev gravid med dottern 07. Har PCO-s.
Men 50 dagar är ju lång tid. Varför fick du vänta så länge? Tror inte att jag behöver vänta så länge för att börja med Pergotime igen. 30 dagar behöver man ju vänta mellan kurerna minst. Och man kan ju börja utan att man har fått blödning.
Puffar upp lite..
precis provera och progestron är det samma..det var det jag åt för att få mens..jag fick aldrig börja om utan en sådan kur.....det är kanske olika hur de gör
Någon mer som inte fått ÄL med pergotime och fått mens istället? På vilken dag?
jag hade bara blödning i 3 dagar blödde jätte lite..annars har jag 6 dagar ca o blöder mkt från början o mindre på slutet....
Hej!
Tagit 3kurer av pergo men har denna månaden uppehåll men mensen har gått o gömt sig. Över 50 dagar nu o började igår på provera för att få igång den igen.
Frågan jag har är om man istället kan börja med pergo direkt istället, har nå´n här inne gjort så?
Svejs
jag fick förklarat att det är större chans för pergo att fungera om man har en riktig mens just innan..och en mens får du ju av provera......
av proveran?? jag har hört fler som fått det..för mig gick det bra men jag åt en annan..den hette gestapuran samma innehåll....
oki..jag tyckte att det gick ganska bra att ta dom...men iofs så fick jag inte ÄL av pergon heller.....