• Honeyflowers

Barntält att ha i ett barnrum

Hej!

Någon som kan rekommendera ett barntält, för inomhusbruk alltså, att ha i ett barnrum? Tänkte att det kunde vara skoj med ett litet kryp-in med kuddar o mjukdjur där i. Är IKEA:s bra?

• Svar på tråden Barntält att ha i ett barnrum
  • norgesessan

vet inte omd et finns mer, men det röd/vita halvtältet på Ikea är riktigt kasst...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Barnen har ett vi köpte i norge, nästan som BR tältet.

• LJ2

jag har det blå-vita från ikea =)
    barnen älskar det =) har den blå tunneln till med..
    finns lite andra tält med vet jag.. tror br har nån variant, o det ska finnas 2 tält som sitter ihop med en tunnel mellan sig.. nåt rött..
    kolla tradera med??

• Mitt hjärta är hemma

Vi har precis det tältet ovan. Man måste lyckas fälla upp det riktigt (=tillräckligt mycket), annars suger det. Femåringen som var hos oss kan knepet och ääääälskar tältet. Vi tycker det är tillräckligt bra.

• Mitt hjärta är hemma

Jag menar det rödvita som omnämns i inlägg 1

• Kickiluren

Rekommendrar också ikeas blå-vita tält.. håller.. har även sett att de har det på sonen dagis och där är det mycket bus vill jag lova

• LJ2

söker man på pop up med så fanns en del andra varianter =)) bussar o affärer o allt vad det var =))
    *oj, vad jag skriver nu, sorry*

• norgesessan

det går att fälla det upp så det blir en cirkel, men kardborrebandlåset släpper, och tar man fronterna til sidan så det blir som "golvet" (halvcirkel) så trillar det ihop... (tex när dom ska gå in/ut)

• Honeyflowers

ok, tack för era svar! Kanske testar det för 59 kr på Ikea, de skulle nog passa bra i sonens rum

• Mitt hjärta är hemma

Kanske är ojämn kvalitet på dem?

Svar på tråden Barntält att ha i ett barnrum