• faster

HJÄLP min hund har kanske svalt en hårsnodd!!

Vad gör jag nu?
    kan den komma ut den naturliga vägen bara eller måste jagtill veterinären?
    Jag såg det ej själv men min 3åring sa att hon hade den i munnen (hunden alltså) o när ja tittade var den borta....
    Är såååååå orolig o rädd.
    Hunden är en amstaff på 6mån.

• Svar på tråden HJÄLP min hund har kanske svalt en hårsnodd!!
  • bettanxxx

Hej!

Såg att du hittat snodden men tänkte bara skriva ett tips ändå . Min hund har också fått för sig att stoppa i sig allt möjligt och hitta på olika livsfarliga upptåg...jag har lagt in flera olika veterinärers telefonnummer i mobilen (även regiondjursjukhus som har dygnet runt öppet). Det har varit till stor hjälp, t ex vid skada som uppstod mitt i natten ute i skogen när vi campade... Nu vet jag att du inte har hunden på heltid men det kan alltid vara skönt att få prata med utbildad personal.

Har också fått tipset sparris och även ananas!

Huvudsaken är att vovven mår bra nu!

• Birgitta2

Jösses, hade vår hund ätit hårsnoddar enbart, så hade jag varit själaglad. För i den magen ligger småsten, pinnar, rester av tennisbollar. Häromdagen tömde hon ett gosedjur på massor av små små kulor. Bajset igår klirrade! Och var alldeles färgglatt.

• faster

Ja hundar de e då bra roliga..
    Idag var vi o skulle gratta några som tog studenten..för att vara säkra på o få blommor köpte vi dem i god tid o la dem VÄL gömda under ett skydd i bagageluckan.

jag var tvungen o gå på ett möte...när vi kom tillbaka till bilen...hum..då hade fröken Alice lyckats få bort skyddet!!!Vilket när man e människa kan va väl så krångligt...
    Gissa vad hon gjorde sen??
    Jodå ni gissa rätt.....åt upp blommorna såklart!!!!

Så det var bara o åka tillbaka till blomsteraffären o som tur var fanns det kvar blommor...de skratta gott i affären...men nån rabatt..nä d fick vi ej.....
    Alice satt o tittade med sina underbara ögon....varför tittar ni på mej för??ja har väl inte gjort något?

• ThisIsMe
    faster skrev 2009-06-11 15:02:30 följande:
    Ja hundar de e då bra roliga..Idag var vi o skulle gratta några som tog studenten..för att vara säkra på o få blommor köpte vi dem i god tid o la dem VÄL gömda under ett skydd i bagageluckan.jag var tvungen o gå på ett möte...när vi kom tillbaka till bilen...hum..då hade fröken Alice lyckats få bort skyddet!!!Vilket när man e människa kan va väl så krångligt...Gissa vad hon gjorde sen??Jodå ni gissa rätt.....åt upp blommorna såklart!!!!Så det var bara o åka tillbaka till blomsteraffären o som tur var fanns det kvar blommor...de skratta gott i affären...men nån rabatt..nä d fick vi ej.....Alice satt o tittade med sina underbara ögon....varför tittar ni på mej för??ja har väl inte gjort något?
    Hoppas det inte var giftiga blommor hon stoppade i sig.
  • PrettyGirl

Ett tips är (från vetten) billig matolja (ngr msk i fodret i ett par dagar) om hunden svalt något så det lättare kan komma ut. Min Ozzy tuggade i sig nästan en hel disktrasa... Den kom ut!

• Hanniz84

den hade kommit ut

min gamla katt va en jäkel på att käka hårsnoddar, men han svalde dom inte hela dock..
    o nu bor han hos svärmor, o e likadan där.. o lever o frodas

(fast visst, vi försökte o försöker fortf att ha dom gömda nånstans där han inte får tag , men men.. inte så lätt alla gånger)

• emmisss

hehe ja samma här, om vår golden hade satt i sig enbart hårsnoddar skulle vi vara en hel del rikare!

Han har satt i sig rep (som kan sitta ibland på sånna dragleksaker) det kom dock ut den natuliga vägen blandat med bajs... vi fick tra ut det, mindre trevligt.

Vi skulle på bio, och vi hade valpsäkrat så hade vi tydligen två strumpor i ena hörnet. När vi kom hem så låg det enbart två stycken resår kvar till två svarta strumpor. Och vi hittade naturligt vis inte resterna någon stans...Vi försökte allt, senap, salt m.m men han ville inte spy...

... så det var bara att ringa djur akuten och åka dit med en gång och ge honom kräkmedel. Och efter ett tag kom det upp två stycken föremål som såg ut att vara svarta strumpor! :) Då blev vi 3000 kr fattigare den kvällen! Roligt värre!

Annat som han har tuggat i sig, fjärkontroller, trosor m.m

han är en glupsk liten kille!

• Måne och Sol

Vilken tur att du hittade snodden!

Mina egen erfarenhet av husdjur som äter upp saker var ingen rolig upplevelse. En av kissarna stoppade i sig en leksaksboll (för katter, sån där pressad boll i mjukt material) och det blev ett par dygns övernattning på djursjukhus med en matte som nästan gnagde ner naglarna till nagelbanden. Upptäckte att något var fel när katten var ointresserad av mat och inte lekte.
    Lyckligtvis gick det bra, bolleländet kom ut (det var risk för op ett tag) och numera får de aldrig leka med såna pressade bollar.

• Johanna Oskarsson

Min hund kan ha ätit en hårsnod som är kanska stor men har ingen metall på sig. Märkte det igår när jag hade varit på min farmors 67 års kalas. Vi hade hunden med oss och jag hade en lite förstår hårsnod på handen, när jag kom hem så upptäckte jag att jag inte hade någon kvar, min hund äter det mesta, hittills har han ätit en mascara, räkningar, kvittoaoutomater, pärmar, och lite annat och han har mått lite dåligt av det????

Han är en BoerBoel på 1,5 år

Vad ska man göra falnat han ätit den?

• Johanna Oskarsson

[quote=75527876][quote-nick]Johanna Oskarsson skrev 2015-07-15 09:46:49 följande:[/quote-nick]Min hund kan ha ätit en hårsnod som är ganska stor men har ingen metall på sig. Märkte det igår när jag hade varit på min farmors 67 års kalas. Vi hade hunden med oss och jag hade en lite förstor hårsnod på handen, när jag kom hem så upptäckte jag att jag inte hade någon kvar, min hund äter det mesta, hittills har han ätit en mascara, räkningar, kvittoaoutomater, pärmar, och lite annat och han har mått lite dåligt av det..

Han är en BoerBoel på 1,5 år

Vad ska man göra falatt han ätit den?

Svar på tråden HJÄLP min hund har kanske svalt en hårsnodd!!