• Mrs T81

Mary Kay

Ni som säljer Mary kay produkter hoppas jag ni kan svara på några frågor.

Är lite intresserad av att börja sälja deras produkter.

Har ni satt egna priser eller gå ni på deras prislista?
    Hur får man kontakt med dem,och får hem sakerna?

det är många frågor men börjar med dessa och hoppas på svar.

• Svar på tråden Mary Kay
  • kvinnan47

Det är skit dyrt att köpa in produkterna. Vi snackar om flera tusen.

• Mrs T81

Det står att Starter Kit kostar 1149 kr på deras hemsida...Är det helt fel?

• Lusthan

Jag är inte insatt, har dock en svägerska som säljer detta och jag har testat lite. Tycker att det verkar vara mycket bra grejer. Dyrt är det att köpa in men hon läser på gymnasiet och har ändå haft råd att fixa det så jag tror nog inte att det är så man ruinerar sig själv.

Har förstått att man får gå på en utbildning varje vecka bland annat.

Själv ska jag ha en klass nu i helgen. Hon kommer till mig och jag bjuder in några av mina vänner. Det ska bli kul. :) Dyrt har jag förstått att det är.

Tyvärr kan jag inte svara på hur man kontaktar de. Prova att googla. Det kanske dyker upp någon hemsida med kontaktuppgifter.

• Lusthan

Jag är inte insatt, har dock en svägerska som säljer detta och jag har testat lite. Tycker att det verkar vara mycket bra grejer. Dyrt är det att köpa in men hon läser på gymnasiet och har ändå haft råd att fixa det så jag tror nog inte att det är så man ruinerar sig själv.

Har förstått att man får gå på en utbildning varje vecka bland annat.

Själv ska jag ha en klass nu i helgen. Hon kommer till mig och jag bjuder in några av mina vänner. Det ska bli kul. :) Dyrt har jag förstått att det är.

Tyvärr kan jag inte svara på hur man kontaktar de. Prova att googla. Det kanske dyker upp någon hemsida med kontaktuppgifter.

• Mrs T81

den länken har jag läst igenom och där står att startpaketet kostar 1100 kr ungefär.Tycker inte det är jättestora summor men jag kan ha fel.

Vågar man hehe

• Lusthan

Jag skulle våga. Nu säljer jag redan sexleksaker så jag är inte intresserad av något annat egentligen. Men min väska som jag startade med kostade lika mycket ungefär och sätter man upp sig på listan så att folk kan hitta en och kontakta dig så är chansen rätt så stor att du kommer att få åka ut och ha en del klasser. Visst kostar produkterna rätt så mycket men svägerskan sålde för över 4000 kr på sitt första party och de var bara tre stycken som var där. Själv kommer jag att köpa något i helgen. Vet dock inte riktigt vad. Ska kolla lite på hemsidan tänkte jag och se vad som finns.

Fördelen är att du själv bestämmer hur mycket du jobbar och när du jobbar. Och jag tror att du kommer tycka att det är kul. Visst jag säljer inte sånt här det gör jag inte men det är i teorin samma sak ändå och jag älskar det. Det är kul om man kan göra något som man brinner för och detta verkar i alla fall vara ett bra företag. Det är den känslan jag fått i alla fall. :) Kör på, det tycker jag. Väskan kommer du ha tjänat in efter en kort tid bara om du är aktiv.

• MaxenBrax

Jag har jobbat som konsult i 3 år och jag trivs jättebra!

Du har helt rätt att ett starterkit kostar 1149 :- (1 586 kr ink moms & frakt). I den summan får du allt du behöver för att kunna hålla dina första klasser, både demoprodukter, speglar & div trycksaker.

När du sedan köper in ditt lager får du 50 % rabatt på priserna i den rekommenderade prislistan, du bestämmer sedan själv vilka priser du vill sätta till dina kunder. Jag har avrundat lite i ord. prislistan så att priserna slutar på 0 el 5, det blir lättare att räkna då! Sedan har jag satt ihop egna paket till rabatterat pris.

För att registrera dig som konsult är det lättast att du tar kontakt med en aktiv som konsult, det är hon som registrerar dig och hon ansvarar för att du får din "grundutbildning". Varje vecka erbjuds utbildning som är helt kostnadsfri, man delar bara på lokalkostnaden. Det är då utbildning inom hudvård, makeup, ledarskap personlig utveckling etc.

Hoppas att detta hjälper dig lite på vägen - du får gärna inboxa mig om du vill veta mer!

• Peppri

Jag har varit konsult i ett drygt år (har använt produkterna i flera år innan jag blev konsult och det är verkligen bra produkter!!!).

Marykary.se kan du gå in under fliken "Finn en konsult" där du kan hitta en konsult som bor i närheten av dig som du kan kontakta.

1500 kr för starterkitet är inte så mycket, tycker jag. Men det beror ju förståss på hur man har det ekonomiskt... Du får ju väldigt många produkter med ditt starterkit!

Jag har gått efter deras prislista och har givit mina kunder samma erbjudanden som min unitledare har gjort.

Det jag har upplevt under mitt dryga år som konsult är att det är bra att ha lite pengar att ta av i början så man kan köpa på sig ett lager. 50 % rabatt får du när du lägger en order på 5 000 kr eller mer och har man inte klasser så ofta och inte får så mycket försäljning så får du inte så mycket rabatt på din order och då tjänar du inte lika bra. Därför är det bra om man har möjligheten att när man lägger en order, lägga en order på 5000 eller mer. Jag har inte haft den möjligheten och inte haft ork och tid att ha så många klasser utan haft en lite då och då, så jag har i princip bara gått runt med nöd och näppe. Men allt beror ju på hur mycket tid man kan/vill lägga ner på det hela. Det är en fantastisk karriärmöjlighet om man har tiden och viljan!!!!!

Lycka till!!!

• Mrs T81

Tack alla som svarat.Jag blir verkligen peppad till att börja.

Lite nervös bara hur man ska få kunder....jag får höra mig för lite här omkring:)

• Tegu

Jag är också lite nyfiken på att börja som säljkonsult men är fortfarande osäker.

• linjes

Min svägerska håller på och jag tror det går rätt bra för henne,själv kör jag med naturliga produkter och använder inte mary kay annars hade jag nog säkert köpt av henne

Har du ett stort nätverk så ska det nog gå bra för dig

• summer sense

Jag säljer Mary kay produkter och när jag började köpte jag det lilla startpaket som kostade 4700:- Finns ett stort startpaket för ca 8000:- också.
    Man får riktigt mycket grejer för pengarna, tycker absolut du ska börja sälja det är jättekul :)

Mvh /Carolina

• Karin

Hej - nu är det ju ett tag sedan du skrev ditt inlägg och jag hoppas att du idag är en Mary Kay-konsult, men ger ett svar som kan vara relevant för någon annan som undrar. Jag är Fristående Mary Kay-konsult och trivs fantastiskt bra. Fram till nu har jag haft detta som en sidoverksamhet, men startar nu upp mitt företag och kommer jobbar nu mer frekvent. Det som är så fantastiskt bra med detta jobbet är frihetskänslan. Jag är min egen chef och bestämmer mina egna tider och hur mycket jag vill jobba. Lönen är direkt kopplad till hur mycket jag arbetar. Även om jag är min egen är jag dock inte ensam utan har kollegor som jag träffar ca gång/vecka då vi har både utbildning/coaching/info samt kundkväll. Det är alltid positiv anda och man hjälper och stöttar varandra. Detta är ett företag med hjärta - Mary Kays motto är: Var mot andra som du själv vill bli behandlad. Utifrån den livsfilosofin verkar vi. Vi lyfter varandra till framgång. Vad gäller priserna på produkterna så har vi fri prissättning. Konsulten beställer sina varor från företaget och efter frakt och momssättning sätts det egna priset ut till kund - det kan skilja några kronor åt vardera håll från olika delar av landet, men är i princip likvärdigt (det är ung. som i butikerna - olika handlare har samma varor, men kan ha lite varierade priser). När du vill handla måste du kontakta en konsult för att komma i kontakt med varan och priset. Allt beror på att du ska få en så bra info och service som möjligt - med tillgång till en egen konsult, som ger dig personlig rådgivning och ser till att du får de produkter som är anpassade efter just din hud. Mary Kay ville ge dig och mig som kund det allra bästa, därför är det också väldig hög kvalitet på produkterna och de är dryga och varar länge. Vi vill att du ska veta vad och varför du handlat samt när och hur du ska använda dina produkter. Det handlar om omsorg både om dig som kund och som dig som konsult. Välkommen till Mary Kay

• thefabulouslife

Hej alla :)

Jag beställer Mary Kay produkter genom en finsk väninna, som bor i USA. Priserna är helt otroligt mycket billigare, minst hälften så billiga, så det skulle verkligen kännas dumt att börja köpa produkter för fullt pris i Sverige :)
    Så därför vill jag dela med mig av denna möjlighet! :D
    Här är hennes länk till hennes sida där ni ser alla produkter, priser osv.. Man kan inte beställa på sidan, utan där kan ni skriva meddelanden till henne, antingen på svenska, finska eller engelska. Och så göra en beställning.
    Produkterna skickar hon alltid hem till dej, och detta har fungerat jättebra! :)

www.marykay.com/beautifulnewu

Och undrar ni över något så är det bara att skriva till mig! :D

Kramar, Linda

• ibelieveimworthyoflove

Jag tänker bara: varför? Jag har jobbat med de. Och jag hade ett stort lager hemma, för man var tvungen att med jämna mellanrum "köpa in" för en viss summa. Och ingen ville köpa. Så jag fick ge bort i presenter för att ha lite plats.

• cinderella13
    Mrs T81 skrev 2009-06-09 21:52:46 följande:
    Mary Kay

Ni som säljer Mary kay produkter hoppas jag ni kan svara på några frågor.

Är lite intresserad av att börja sälja deras produkter.

Har ni satt egna priser eller gå ni på deras prislista?
    Hur får man kontakt med dem,och får hem sakerna?

det är många frågor men börjar med dessa och hoppas på svar.

marykay.se/se/findconsultant/

Vill du börja arbeta som Fristående Hudvårdskonsult, gå på hudvårdsklass eller köpa produkter i världsklass? Prata med din Fristående Hudvårdskonsult så hjälper hon dig! Använd sökfunktionen nedan för att snabbt och enkelt hitta en konsult nära dig.
Svar på tråden Mary Kay