• Ninni76

Stora fötter!!

När slutar fötterna växa. Jag köpte nya skor till min fjortonåriga son stlk 44...De passade precis:-0. Hur länge växer dem....Min lille plutt (hmmm han är dock 170) med så stora fötter

• Svar på tråden Stora fötter!!
  • Marma

när kroppen sluat växa. typ runt 18-21 har jag för mig....du får bereda dig på det värsta. min bror har stl:46 o e 18 o växer fortfarnde tydligen..:P

• Ninni76
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-10 21:50:41 följande:
    när kroppen sluat växa. typ runt 18-21 har jag för mig....du får bereda dig på det värsta. min bror har stl:46 o e 18 o växer fortfarnde tydligen..:P
    Oj....men hur kommer det sig att de får så stora? Ingen i verken min eller i mans släkt har så stora.....43 har de som har störst.
  • Marma
    Ninni76 skrev 2009-06-10 21:53:54 följande:
    Oj....men hur kommer det sig att de får så stora? Ingen i verken min eller i mans släkt har så stora.....43 har de som har störst.
    Vi skyller på genfel , finns väl nån släkting nånstan som har lite sörre fötter o din grabb har fått extra va den genen kanske.
  • Majsan70

Min son är 17 och hans fötter växer fortfarande. 46-47 har han nu.
    Dottern som är 14 har 41-42 och h on växer fortfarande oxå.

• abnocto

Fötterna slutar att växa först innan längden slutar. Så när du märker att fötterna "stått stilla" under kanske ett halvår så blir han inte så mycket längre. Däremot kan man nog inte säga när det sker

• annakamilla

har precis samma problem min son är 12år och har stl 46 och verkar få större hela tiden. der gör det ju tyvärr ganska svårt att köpa skor.

• Coursell

Jag väntar också på att sonens fötter ska sluta växa Han är 14 och har strl 43. Är förvisso "ganska" lång..176 cm om jag minns rätt. Fast de växer åtminstonde saktare nu än de gjorde för ett år sedan, så var det nya skor varannan månad som gällde

Svar på tråden Stora fötter!!