• linet

hcg test

Hej jag var och lämnade ett hcg prov igår, det visade 4.
    jag har tagit en ovitrelle spruta den 30 maj efter 19 puregon sprutor.
    nu vet jag varken till eller från. Om man inte är gravid visar provet 0 men visar det lågt kan det vara en graviditet eller att det finns hcg kvar i kroppen efter sprutan.
    I går när jag tog provet var jag bara på dag 12 efter sprutan vilket är ganska tidigt.
    vi ska ta ett nytt prov nästa vecka för att se om det har stigit.
    Men jag är så otålig.....
    Finns det någon som vet mer om dettta som kan ge mig ett bättre svar, hur länge siter ovitrelle sprutan kvar i kroppen?

Tack Linnéa

• Svar på tråden hcg test
  • Lillsnörpa

Min Dr sa att jag skulle vänta med att testa till 16dgr efter sprutan för att vara säker på att inte få falskt plus, har sett andra som fått direktiv om 10dgr. Men plus på gravtest får man väl först när hcg är över 25...? Inte mycket till svar kanske men en puff på din tråd...

• linet

Hej tack för svaret, det var ett blodprov som visade 4, då mäter man hcg i blodet.
    ett vanligt gravtest visar aldrig vid så låga siffror.

• Lillsnörpa

Jo jag förstod att det var blodprov men jag vet tyvärr inte vad det borde visa.... alltså om det visar 4 pga ovitrelle eller pga en graviditet. För när de varnar för falskt plus på test måste det ju vara över 25 (är det väl?)

Hoppas det är graviditet på gång men tyvärr måste du nog ge dig tåls och vänta. Jobbigt... när man bara vill veta på en gång. Lycka till!

• linet

Tack!, det är så jobbigt att vänta, lycka till du med.

Svar på tråden hcg test