• Elea

Angående mordet på Therese

Jag bara undrar hur ni som är tonårsföräldrar ser på saken?

Släpper ni ut era tonåringar på fester under sena kvällar?

Låter ni dem dricka? (de häktade hade tydligen gjort det)

Tycker ni att det är ok att de har "seriösa" förhållanden från 13-14 års ålder med förlovning vid 15-16?

Om det nu är så att det var ett svartsjukedrama, talar ni med era äldre barn om förhållanden, tillit och kärlek?

• Svar på tråden Angående mordet på Therese
  • hysterica1975

jag har en dotter på 14, hon får vara ute på kvällar, går på fest. naturligtvis vet jag då var och med vem, hon har tid då hon ska vara hemma och vi har telkontakt hela kvällen...

hon har haft förhållande med en kille i över ett år . (tog nyss slut:( )
    tyckte det var ok, killen är bra och jag visste alltid vad dom gjorde,, nästan allt berättar hon..
    tror det viktigaste är att man lyssnaar på sin tonåring och litar på dom. men självklart MÅSTE man ha stenkoll... så man vet vilka dom umgås med och så...

tror att det som hände terese kan hända vem som helst, men man kan inte låsa in sina barn eller vara alltför beskyddande, det hjälper nog inte ändå i slutändan...

• cammily

jag träffade min sambo när jag va 14 nu är jag 19år och vi har en dotter på 2år, så självklart skall de få ha seriösa förhållande. tycker det är bättre än att de strular runt med allt och alla.

tycker de är jätte tragiskt det som hänt Therese, men som föregående talare så kan det hända oss alla oavsett ålder.

Svar på tråden Angående mordet på Therese