dottern vill inte gå till skolan i höst, komisen ska byta skolan och min dotter har ingen annan
Vet inte vad jag ska ta mig till snart, precis så här i början av sommarlovet har jag haft en diskussion med min dotter som är 13 år och ska börja 7 an till hösten, hela vårterminen i 6 an har varit för jävlig rent ut sagt, det har varit möten i skolan med lärare och kurator mm, min dotter stör kommer försent, skolkat nån gång, gör aldrig läxor bråkar och fryser ut klasskamrater mm....nästan allt detta började när hon börjae umgås med en annan tjej i klassen, nu finns ingen annan än hon, vi fick just veta att denna kompis ska byta skolan till hösten, min dotter säger nu att hon kommer inte att gå till skolan i höst, och tro mig det är inget hon bara säger, känner att sommaren bara är en transportstäcka mot att börja ta tag i nya problem.
Min dotter säger nu att hon också vill byta skolan - jag säger att det är uteslutet, man byter inte skolan för att kompisen gör det!!
Hon har inga andra kompisar, alla andra är dumma och det finns inte nån hon kan tänka sig att hänga med i skolan, hon vill inte försöka, jag vet också att min dotter och hennes kompis många gånger har stängt ute de andra att klasskamrater tycker de är jobbiga mm
Vet inte hur jag ska agera i det här framöver, prata med skolan om att hon byta till en annan klass, eller bara låta det vara och hoppas att det löser sig i höst.
Tacksam för alla synpunkter!
Kan tillägga att vi går på BUP redan, men det har tyvärr inte gett så mycket, föutom att vi förmodligen kommer att utreda henne för ADD till hösten, vet att i en sån diagnos finns tecken på svårigheter med social kompetens, men det vet vi inte ännu om det är så.