• Piggelin72

~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 9 ~~~~~~

Hej tjejer - startar en ny fortsättningstråd i ämnet "För oss som går på akupunktur för att förhoppningsvis bli gravida! 2009 ska bli vårt år!

Här är alla gamla trådar:

Behandlingslistor
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34842276.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39013550.html

Tidigare trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m22473052.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m25545583.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28382276.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31291834.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m33861642.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36603741.html
    Del7: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39460578.html
    Del8: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m42093740.html

• Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 9 ~~~~~~
  • babynow

Kära vänner

Fortsätt kämpa. Vi kämpade i flera års tid. Inför vårt sista ivf så behandlades vi av AM-kliniken i GBG. I dag är vi stolta föräldrar till en liten dotter:) Så att vad ni än gör; ge inte upp!

Lycka till!

• Lapinette

babynow - har inte gett upp men valt ett annat alternativ för barn - adoption. Mitt psyke och kropp känner inte för fler IVFer och för första gången på 3 år mår jag faktiskt riktigt bra.

Piggelin - härligt med VUL! Vilken vecka är du i nu?

AmelieS - lycka till med ruvningen!

Kalimero - var är du, hur mår du?

• Piggelin72

babynow, här ger vi aldrig upp....

Lapinette, va härligt att du mår bra. Att bara ta ett beslut kan vara som att släppa flera ton sten från ens axlar!!!
    Hoppas hoppas att det går fort för er i kön :)

Ja Kalimero, hur är det vännen?

ego: går troligen in i v8 imorgon. Det lilla livet var lite svår mätt. På fredag ska jag till fert.kliniken så kanske dom kan få fram ett säkert besked.

• Lillmonstret

Hej!

Jag har FET om ca 2 veckor och funderar på om akupunktur kan vara bra i samband med detta?

Vore tacksam om någon kan rekommendera en professionell akupunktör i Stockholmsområdet. I vanliga fall brukar jag leta och prova mig fram till någon som verkar bra men nu är tiden knapp och jag har inte tid att leta runt.

Kram på er alla kämpare!

• Lillmonstret

Jo, vill ni inte lämna ut något namn offentligt så inboxa gärna!

• Piggelin72

Jag kan rekommendera Sophie Lagercrantz på Söder, googla på henne :)

Hon har hjälpt mig på vägen att bli spontant gravid och jag vet flera andra som är nöjda med henne.

Lycka till!

• Lapinette

Jag har gått både för Sophie och Susanna, Birka kliniken och tycker båda är bra på sitt sätt. Båda dessa akupunktörer tittar långsiktigt på behandlingen så normalt brukar man behöva två månader på sig för att få en kropp i "balans".

Piggelin - ja det känns faktiskt som en stor tyngd har lyft från axlarna trots att vi ändå har levt, rest och gjort roliga saker mellan IVFerna. Det är ju inte själva medicineringen i sig som är jobbigt utan den mentala biten. Faktum är att nu när vi är inställda på adoption så känner jag inte alls samma slags panik som när vi gjorde IVF och den biologiska klockan tickar. Troligen har vi ett barn om ca 1,5 år men om det är om 2 år så är det även ok för min del. Nu vet jag (bara vi blir godkända) att vi kommer att få ett barn ... inte som att fortsätta med IVFerna som inte ger någon garanti.

• Lillmonstret

Tack för svaren Lapinette och piggelin! Ska kolla närmare på dessa.

Får man nålar på både fram och baksidan?

• Lapinette

Lillmonstret - har nästan alltid bara fått framtill men vid två tillfällen även fått rygg.

• AmelieS

Piggelin, härligt att det gick bra på VUL igår!

Lillmonstret, jag tror akupunktur kan vara bra inför FET. På två veckor hinner du med flera behandlingar förhoppningsvis. Särskilt viktigt att få behandling på återföringsdagen. Jag gick på 6 behandlingar under ca 20 dagar och mådde väldigt bra av det. Har gått tidigare också i perioder. Jag fick nålar både fram och på ryggen. Jag är nu på ruvardag 4 efter FET och detta tar upp en stor del av mina tankar förstås. Sedan igår känner jag av molvärk och att det drar lite långt ner på magen. Det kände jag inte förra gången som misslyckades så jag försöker hålla humöret uppe, men det är 14 dagar kvar till TD.

• Lillmonstret

Tack julia för rekomendationen!

Ni som är inne i IVF svängen, har ni blivit rekomenderade att få akupunktur precis efter insättningen? Jag vet att vissa privata kliniker erbjuder akupunktur efter återföringen, men jag går på Huddinge och kan inte tänka mig att de sysslar med sånt

• Piggelin72

Jag har oxå hört att vissa kliniker erbjuder beh i samband med återförande, både innan o efteråt. Tror dock som du att det inte är troliget att HS gör det, men fråga vet jag.
    Annars kan du alltid höra med den du går hos om den kan göra det.

• Vinteräpple

Jag går på Huddinge, de är ganska skeptiska till akupunktur. Inte så att de säger att det skulle vara dåligt, men de såg inte ut som att de trodde på det heller.
    Men min akupunktör (Susana) ville göra behandling efteråt - och den gången lyckades vi också. Vi fick missfall sen, men jag tror akupunkturen innan och efter insättning av ägget hjälpte för att det skulle fästa över huvudtaget.

Amelie - grattis till FET, hur går det?

Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 9 ~~~~~~