• bebis maj 12

Hur mycket ersättning äter eran 2 veckor bebis??

Jag undrar vad som är normalt att en två veckor bebis äter..
    Min son äter ca 50-90 ml (oftast 75 ml /mål) var tredje timma..
    Är detta för lite??
    På bvc ville dom att han skulle äta varannan timma..men han är ej hungrig så ofta..

• Svar på tråden Hur mycket ersättning äter eran 2 veckor bebis??
  • enfeeble

Våran Lillkillen på två veckor äter mellan 50 och 90ml. oftast 90 ml per mål. Allt ifrån en gång i timmen till var fjärde timme.

• cornflake1

Min son äter mellan 120 och 140ml och är två veckor. Fick 60ml när han var 3 dagar...

• kamelia
    cornflake1 skrev 2011-06-03 20:36:48 följande:

Min son äter mellan 120 och 140ml och är två veckor. Fick 60ml när han var 3 dagar...

Min dotter äter ca detsamma per mål dvs 120-150ml o är två veckor. Trodde hon var extra glupsk, skönt att höra att det finns fler med hungriga bebisar. Hon äter med 2,5-3 timmars mellanrum om hon inte somnar o sover lite längre period, då kan det bli 4 timmar emellan. Dottern var stor vid födseln med sina 4200gr och har behövt mycket mat från början.
  • asp76

Min dotter äter just nu 60 ml med 2,5-3 timmars mellanrum, sonen äter 90-100 ml med 4-4,5 timmars mellanrum. De var uppe i 120 ml ca var 4de timma för några dagar sedan, men nu vill de plötsligt inte ha mer utan somnar bara ifrån maten. Men försöker att inte oroa mig för de är pigga och kontaktsökande mellan sovperioderna, och kissar/ bajsar som de ska. Återstår att se till veckan hur mycket de gått upp i vikt.

• asp76

Glömde skriva att mina är ganska små oxå, vägde 2440 och 2850 vid födseln, men hade efter 10 dagar passerat födelsevikten. Så de behöver nog inte riktigt lika mycket mat som en bebis på runt 4 kg.

• WSalma

Min är fem dagar och skulle enligt läkaren på neonatalen idag äta 6*80 g bröstmjölk.

• Mamma och Fru

han äter ca 100ml alltifrån varannan timme till var 4:e timme, ibland somnar han ifrån maten, så det blir ca 60-70ml de gångerna...

• katt

Vilken ersättning ger ni hur funkar det med deras tarma hur ofta ska en sådan liten bajsa

Svar på tråden Hur mycket ersättning äter eran 2 veckor bebis??