• AnnaHväxjö

Spolning av äggledare och pergotime samma månad?

Hej!

Efter en kur pergotime blev jag gravid men det slutade i ett X och nu efter sommaren kör vi igång med nya försök. Jag kommer få en spolning av min kvarvarande äggledare i augusti. Vet någon om det finns möjlighet att äta pergotime och försöka bli gravid samma månad eller måste man vänta en månad?

Är väntan som är jobbigast för mig just nu!

• Svar på tråden Spolning av äggledare och pergotime samma månad?
  • Nuni

Kan inte svara på om det går att börja med en behandling pergotime innan spolningen.

Vad jag kan svara på är att man gör undersökningen dag 9-13 (jag gjorde dag 9) och det rekommenderas inte att ha sex innan undersökningen är gjord. Antar att det finns risk att man skulle "spola ut" fostret.

Men det är väl bara att fråga den läkare som skriver ut pergo till dig. Lycka till!

• Abrakadabra

Jag fick inte göra spolning i samma cykel som jag hade tagit Pergotime (pergotime dag 5-9, spolning dag 9), däremot fick jag ta Pergotime mensen "direkt" efter Pergotime. Behövde alltså inte göra uppehåll en månad _efter_ spolning.

• icka76

Fick göra samma som Tjing. Hade ett ma i januari, spolades i mars. Fick vänta med pergo den månaden. Mina slemhinnor var nåltunna så jag behövde inte blöda ut utan började med pergon dagen efter spolningen. Lycka till

Svar på tråden Spolning av äggledare och pergotime samma månad?